• Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hehe jag vet att det bara är 2013 nu men tiden verkar gå så hiskeligt fort och snart står vi där vid 2015/16..
    Är det fler som jag som är i bebistankar? Just nu studerar jag heltid och med praktik och andra hinder i vägen väljer sambon och jag att vänta tills jag är färdig och har fast tjänst. Även om hjärtat skriker efter bebis så siktar vi in oss på en 2015/16 bebis

Såg att det fanns en annan tråd men tyckte den vart så full så jag skapar en ny :)

Välkomna att bolla ideèr , tankar eller bara att skriva av sig, var vänlig och håll en trevlig ton gentemot dina medmänniskor :)

• Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?
  • Anonym (:))

Jag e oxå sugen på en liten, måste övertala mannen bara som tycker att det räcker med de två vi redan har Tungan ute

• Anonym (16-bebis)

Lawendel: tack för bilderna, intressant att se! Det blir första barnet för oss så jag har ingen koll på hur snabbt magen brukar växa. Hade du lösa eller tajta kläder i tullen? Om den såg ut ungefär som i v 19 redan i v 17 är jag inte förvånad att den syntes. Enorm skillnad mellan v 11 och v 17 - i v 11 hade du nog kunnat komma undan med att ha ätit lite godis och ha dålig hållning, i alla fall med lösa kläder . Kanske vore smart att satsa på att vara i max v 12 när vi flyger då för att vara på den säkra sidan. Så då blir det väl att börja försöka typ vid närmaste ägglossningen runt april-maj och hoppas att det tar sig snabbt.

Hade ju helst velat börja så fort som möjligt eftersom jag förstås vet att man inte kan räkna med att lyckas på direkten men om det inte tar sig snabbt behöver man ju inte oroa sig för tullen alls å andra sidan. Känner mig så otålig bara för jag har längtat i två år redan och det är ju så nervöst eftersom jag ändå byggt upp så mycket förväntningar kring att jag ska ta hand om barn under den här vistelsen så jag vill ha ut mina två kids snabbt nu haha . Hade vi varit kvar i Sverige och haft vanliga fasta jobb som lunkat på hade jag nog inte alls känt mig så stressad att bli gravid utan nog kunnat ta det liiiite mer som det kommer (fast jag är inte bra på det när det gäller annat heller i och sig .

• lawendel
    Anonym (16-bebis) skrev 2014-11-09 22:23:24 följande:

Lawendel: tack för bilderna, intressant att se! Det blir första barnet för oss så jag har ingen koll på hur snabbt magen brukar växa. Hade du lösa eller tajta kläder i tullen? Om den såg ut ungefär som i v 19 redan i v 17 är jag inte förvånad att den syntes. Enorm skillnad mellan v 11 och v 17 - i v 11 hade du nog kunnat komma undan med att ha ätit lite godis och ha dålig hållning, i alla fall med lösa kläder smile1.gif . Kanske vore smart att satsa på att vara i max v 12 när vi flyger då för att vara på den säkra sidan. Så då blir det väl att börja försöka typ vid närmaste ägglossningen runt april-maj och hoppas att det tar sig snabbt.

Hade ju helst velat börja så fort som möjligt eftersom jag förstås vet att man inte kan räkna med att lyckas på direkten men om det inte tar sig snabbt behöver man ju inte oroa sig för tullen alls å andra sidan. Känner mig så otålig bara för jag har längtat i två år redan och det är ju så nervöst eftersom jag ändå byggt upp så mycket förväntningar kring att jag ska ta hand om barn under den här vistelsen så jag vill ha ut mina två kids snabbt nu haha smile1.gif . Hade vi varit kvar i Sverige och haft vanliga fasta jobb som lunkat på hade jag nog inte alls känt mig så stressad att bli gravid utan nog kunnat ta det liiiite mer som det kommer (fast jag är inte bra på det när det gäller annat heller i och sig smile5.gif .

Jag hade en stor tröja på mig så var därför lite förvånad. Har för mig att vecka arton förändrades magen rejält och det började synas mycket mer. Men hur snabbt magen växer är ju så olika. Jag har fått mage ganska tidigt medan vissa vänner knappt haft nåt i v 20. Sen har jag haft stora magar med relativt stora bebisar vid födseln så det kanske också spelar in!
  • Anonym (88:an)

Jippi!! Igår blev jag erbjuden en fast tjänst av min chef :D 

Vill bara hinna att skriva på alla papper innan jag ropar hej allt för högt. 

Går allt som vi planerat så får vi en valp till våren. Det kanske dämpar längtan lite så kan jag satsa på att jobba några månader till innan det är dags att börja bakandet till nästa årsskift. 

• Anonym (16-bebis)
    Anonym (88:an) skrev 2014-11-21 17:52:50 följande:

Jippi!! Igår blev jag erbjuden en fast tjänst av min chef :D 

Vill bara hinna att skriva på alla papper innan jag ropar hej allt för högt. 

Går allt som vi planerat så får vi en valp till våren. Det kanske dämpar längtan lite så kan jag satsa på att jobba några månader till innan det är dags att börja bakandet till nästa årsskift. 

Stort grattis, ett viktigt steg på vägen? Vad är det som gör att ni ändå kommer vänta ety helt år till om man får fråga?
  • Anonym (16-bebis)

Ett viktigt steg på vägen! Skulle det vara. Inte ett frågetecken.

• Anonym (16-bebis)

Nu är det bara en månad kvar tills vi får besked om ett av jobben min man sökt. Det är sagt att beskedet kommer före jul så nu börjar nedräkningen, otåligt! Jag hoppas så mycket att han får det så att vi äntligen kan börja se framåt istället för att bara vänta och vänta, men har fortfarande inte bestämt mig om vi ska börja försöka få barn direkt isåfall eller om vi ska vänta till april-maj i alla fall. De jag pratat med som kan USA tror inte att det blir något problem med tullen så vi funderar på att börja försöka direkt ändå - man vet ju aldrig hur lång tid det kommer ta att bli gravid så jag är otålig att sätta igång, samtidigt som jag är lite lätt livrädd haha .

• Anonym (88:an)

Tack! Ja det var den viktigaste punkten på listan.

Vi har sedan tidigare tingat en valp som ska levereras till våren. jag trot inte att jag riktigt skulle klara av att både ha valp och bebis. väntar vi till nästa höst iaf så hinner valpen bli rumsren och grunden är klar. 
    Dessutom hinner jag jobba några månader till innan det är dags att gå hem. Har ett fysiskt krävande jobb. Så det troligaste är att jag kommer behöva gå hem tidigare. Vi hinner dessutom att spara mer och förhoppningsvis byta boende. Till något som inte är brf. Är så trött på att bo i brf, men det är en annan historia ;)

Men saker kan ju hinna att ändra sig både en och två gånger. :p Mina p piller tar slut i Juni så jag planerar att sluta med dom då för att komma i balans igen. Så får vi skydda oss på annat sätt om vi inte kommit fram till något annat då. 

• lawendel

Vi gifter oss den 25:e april och pker på bröllopsresa den 3:e juni. Då vill jag inte vara gravid men sedan känner jag att det är dags att börja med försök till barn nr 3! Känns ju inte helt avlägset nu :)

• Anonym (2015/2016)

Jahapp, här händer de grejjer.
    Ja fick i veckan reda på att ja med största sannolikhet blir av med jobbet lagom till semestern. Förhandlingar pågår nu, så man kan ju hoppas på mirakel. Men sak samma. De ordnar sig på nått vänster ändå :)

Vi har nyss köpt en 7-sitsig bil, som passar vår familj.
    Och vi har bestämt oss för att börja baka bebis i januari.
    Hoppas slippa dumma kommentarer från folk runtomkring den dagen man blivit gravid och börjar berätta de.
    Livet känns rätt bra trots ett varsel på jobbet :D

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?