Inlägg från: Ellie89 |Visa alla inlägg
  • Ellie89

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hej inte läst igenom hela tråden men någon som tänkt skaffa syskon typ till vintern/våren 2016? :) Är redan nu sugen på en till! Födde mitt första barn i augusti 2014 men vill att det ska vara lite längre tid mellan barnen + jag börjar plugga(om jag kommer in) till usk januari 2015 .. Tänkte på en sak ekonomiskt sätt, blir det så mycket dyrare med 2 småbarn?? Förstår att det blir dyrare när barnen är äldre och vill ha massa saker hehe.. Just nu har vi en massa kläder till sonen allt från storlek 50 upp till storlek 110, vi har redan leksaker, säng osv. Fått ärva en jäkla massa, så kommer inte behöva köpa något nytt.. Förutom en syskonvagn då förstås;)

• Ellie89
    lawendel skrev 2014-11-24 14:48:21 följande:

Om det tar sig ganska fort i sommar så blir det ju en Vårbebis 2016 här

Vet inte om det funkar å "citera" inlägg via mobilen men testar ändå!

Ska du köra med äl test då i sommar lawendel eller kör ni bara på? Jag har börjat tempa lite smått (aldrig haft koll innan sonen föddes), fick min första mens 12 veckor efter förlossningen så ska se när jag har eventuell äl vill gärna ha koll redan nu =)
  • Ellie89
    lawendel skrev 2014-11-24 19:17:32 följande:

Vi kommer nog bara köra.. Till en början iaf! Min son blev till på första försöket och dottern utan försök alls, vi hade tänkt börja men körde med "avbrutet". Sen så är jag inte säker på att det tar sig lätt denna gång men känner heller ingen stress då vi redan har två. Har en app som gör att jag har hyfsad koll (dock är mensen inte så regelbunden så går inte att lite på den) men jag känner ganska tydligt i kroppen när jag har ägglossning.

Jag hade inte heller regelbunden mens innan jag blev gravid har dock haft regelbunden mens långt innan men hände nåt konstigt i maj förra året så fick helt plötsligt oregelbunden :S Men jag hoppas den rättat till sig nu.. Annars kommer jag testa äta rosenrot så den förhoppningsvis blir regelbunden igen..

Hur många månader är det mellan dina barn föresten?
Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?