• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • Anonym (br)
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-07-09 12:01:31 följande:
    Okej, en liten update om någon fortfarande är intresserad av tråden ;) Om inte annat så är det kul för mig själv, nu när jag läste igenom vad jag skrev för en månad sedan så ser jag att vi ändå har gjort framsteg. "Vi är inte särskilt fysiska med varandra" förklarade jag i trådstarten, och jag blev nästan förvånad när jag läste det nu, eftersom vi numer är ganska fysiska med varandra. Vi kramas när vi träffas och innan vi säger hejdå, vi kan spontankramas (oftast mitt initiativ dock, men hon besvarar), vi kan rätta till varandras kläder och hår spontant, vi lutar oss mot varandra när vi kollar på film (haha, jag som inte ens vågade sätta mig bredvid henne förut...) mm.

Det "största" är väl egentligen att vi har börjat klia varandra på ryggen och på armarna och sådant. Ibland hintar hon om att det vore skönt om någon kliade henne på ryggen och ibland börjar jag bara klia/smeka henne på tex armen spontant och då uppmuntrar hon alltid och säger att det är skönt och att jag inte ska sluta osv. För det mesta är det jag som gör det på henne, även om hon erbjuder sig att klia mig på ryggen och så också. Äh, det låter så löjligt när jag skriver det, men visst är det inte heelt normalt kompisbeteende? 

Någon kyss har det dock ännu inte blivit, och även om vi börjar bli mer och mer bekväma med varandra så vet jag inte om jag är något närmre den där kyssen över huvud taget. Jag har ingen aning om hur hon skulle reagera om jag pussade/kysste henne. Nu ska vi i alla fall äta middag och dricka lite vin på fredag. Hittills har ingen annan i kompisgänget hakat på, så förhoppningsvis får jag henne för mig själv... Håll tummarna!
    Hallå, hur har det gått? Hoppas bra
  • VackraFlicka
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-07-09 12:01:31 följande:
    Okej, en liten update om någon fortfarande är intresserad av tråden ;) Om inte annat så är det kul för mig själv, nu när jag läste igenom vad jag skrev för en månad sedan så ser jag att vi ändå har gjort framsteg. "Vi är inte särskilt fysiska med varandra" förklarade jag i trådstarten, och jag blev nästan förvånad när jag läste det nu, eftersom vi numer är ganska fysiska med varandra. Vi kramas när vi träffas och innan vi säger hejdå, vi kan spontankramas (oftast mitt initiativ dock, men hon besvarar), vi kan rätta till varandras kläder och hår spontant, vi lutar oss mot varandra när vi kollar på film (haha, jag som inte ens vågade sätta mig bredvid henne förut...) mm.

Det "största" är väl egentligen att vi har börjat klia varandra på ryggen och på armarna och sådant. Ibland hintar hon om att det vore skönt om någon kliade henne på ryggen och ibland börjar jag bara klia/smeka henne på tex armen spontant och då uppmuntrar hon alltid och säger att det är skönt och att jag inte ska sluta osv. För det mesta är det jag som gör det på henne, även om hon erbjuder sig att klia mig på ryggen och så också. Äh, det låter så löjligt när jag skriver det, men visst är det inte heelt normalt kompisbeteende? 

Någon kyss har det dock ännu inte blivit, och även om vi börjar bli mer och mer bekväma med varandra så vet jag inte om jag är något närmre den där kyssen över huvud taget. Jag har ingen aning om hur hon skulle reagera om jag pussade/kysste henne. Nu ska vi i alla fall äta middag och dricka lite vin på fredag. Hittills har ingen annan i kompisgänget hakat på, så förhoppningsvis får jag henne för mig själv... Håll tummarna!
    TS, hur har det gått?
  • Anonym (spännande.)

Hur har det gått?

• Anonym (villmenvågarinte)

Haha, kul att det finns intresse! jag jobbar på och det går framåt (tror jag) men inte riktigt i den takt jag skulle önska. Den där kyssen som tråden från början handlade om har alltså ännu inte skett ;) 
    På sätt och vis har vi blivit extremt bra vänner, vi träffas tre-fyra gånger i veckan, pratar i telefon eller smsar varje dag och på olika sätt känns det som att hon bryr sig väldigt mycket om mig.
    Det som får mig att känna att det kanske ändå skiljer sig lite från "vanlig" vänskap är att vi är väldigt gosiga mot varandra. Igår när vi var ute tog hon till exempel min hand ("kom vi går åt det här hållet") men sedan släppte hon inte utan höll kvar. Vi har även legat och kramats/hållit om varandra i sängen (med kläder...). Vi tittade på film på hennes laptop och var därför tvugna att ligga nära varanda, sedan när vi tog bort datorn blev det liksom att vi lade oss ännu närmre och höll om varandra. 
    Även andra småsaker tex när vi spelade minigolf och hon ställde sig bakom mig, höll sina händer över mina på klubban för att visa mig hur jag skulle slå (som en klyschig filmscen, ellerhur?). Vi har även hunnit med picknick i solnedgången, nattbad och andra romantiska saker.
    Jag vet med säkerhet att hon inte är såhär med sina andra vänner, snarare tror jag att hon själv är förvånad över hur det är med mig.
    Vad tror ni? Är hon intresserad av mer än vänskap? Och hur tar jag reda på det på ett relativt riskfritt sätt?  

• Haskel
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-07-25 10:22:18 följande:
    Haha, kul att det finns intresse! jag jobbar på och det går framåt (tror jag) men inte riktigt i den takt jag skulle önska. Den där kyssen som tråden från början handlade om har alltså ännu inte skett ;) 
    På sätt och vis har vi blivit extremt bra vänner, vi träffas tre-fyra gånger i veckan, pratar i telefon eller smsar varje dag och på olika sätt känns det som att hon bryr sig väldigt mycket om mig.
    Det som får mig att känna att det kanske ändå skiljer sig lite från "vanlig" vänskap är att vi är väldigt gosiga mot varandra. Igår när vi var ute tog hon till exempel min hand ("kom vi går åt det här hållet") men sedan släppte hon inte utan höll kvar. Vi har även legat och kramats/hållit om vara ndra i sängen (med kläder...). Vi tittade på film på hennes laptop och var därför tvugna att ligga nära varanda, sedan när vi tog bort datorn blev det liksom att vi lade oss ännu närmre och höll om varandra. 
    Även andra småsaker tex när vi spelade minigolf och hon ställde sig bakom mig, höll sina händer över mina på klubban för att visa mig hur jag skulle slå (som en klyschig filmscen, ellerhur?). Vi har även hunnit med picknick i solnedgången, nattbad och andra romantiska saker.
    Jag vet med säkerhet att hon inte är såhär med sina andra vänner, snarare tror jag att hon själv är förvånad över hur det är med mig.
    Vad tror ni? Är hon intresserad av mer än vänskap? Och hur tar jag reda på det på ett relativt riskfritt sätt?  
    För att vara rakt på sak, ser jag, även som kille, att du är ganska blindFlört.Vilka fler tecken väntar du på? Om det är som du säger har hon varit så tydlig man kan vara. Jag vet att tjejer kan vara ganska "intima" i vanliga kompisrelationer, men det du beskriver är mer än så. Om du/ni fortsätter som ni gör, är nog snarast risken att hon drar sig undan, då hon inte vet vart hon har dig. Ni verkar dessutom så nära, så att en kyss inte skulle bli särskilt pinsam, även om det mot all förmodan "bara" var vänskap. Nu är det iaf dags att våga.

Lycka till / Haskel 
  • VackraFlicka
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-07-25 10:22:18 följande:
    Det som får mig att känna att det kanske ändå skiljer sig lite från "vanlig" vänskap är att vi är väldigt gosiga mot varandra. Igår när vi var ute tog hon till exempel min hand ("kom vi går åt det här hållet") men sedan släppte hon inte utan höll kvar. Vi har även legat och kramats/hållit om varandra i sängen (med kläder...). Vi tittade på film på hennes laptop och var därför tvugna att ligga nära varanda, sedan när vi tog bort datorn blev det liksom att vi lade oss ännu närmre och höll om varandra. 
    Oj.... 
    Jag tror definitivt hon är intresserad av mer... Förmodligen är hon lika blyg som dig... Har ni inte pratat sex nångång? Brukar ju vara ganska oundvikligt... Isåfall borde ju frågan om läggning kunna tas upp lite snyggt...

Annars är jag ju ganska rak på sak... I din situation så hade jag nog helt enkelt gett henne en kyss vid nåt tillfälle då vi suttit nära varandra... 
  • Thespanker

Skicka ett sms till henne med orden : jag tycker väldigt mycket om dig.... så glad att du finns.. avsluta med puss... Sen får du se vad hon svarar.

• Platypus
    Thespanker skrev 2013-07-25 11:02:25 följande:
    Skicka ett sms till henne med orden : jag tycker väldigt mycket om dig.... så glad att du finns.. avsluta med puss... Sen får du se vad hon svarar.
    Känns som en riktigt bra ide, tacka för dagen och avsluta messet med *puss*
  • Platypus

Glömde att säga att vi givetvis är vääääldigt intresserade av hur det går

Svar på tråden Att kyssa en tjej