• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej

Alltså när jag läser det jag har skrivit så tycker jag också att det är självklart att hon gillar mig. Men sedan finns ju den där känslan där, tänk om hon bara tycker om mig som kompis? Det är mysigt att krama sina tjejkompisar också. Hon kanske aldrig ens har tänkt tanken på att det skulle vara något annat mellan oss och om jag pussade henne kanske hon skulle bli förvånad och sjukt obekväm. Typ "oj, det där var oväntat...för mig är du en jättebra vän, endast", eller något. Vi har blivit så vana med att "mysa" att hon kanske inte ser det som något konstigt eller ovanligt, tvärt om kanske hon bara har accepterat att det är så vår relation ser ut. Hon kanske inte lägger mer i det än så, om ni fattar vad jag menar? 

• Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-07-31 12:49:10 följande:
    Alltså när jag läser det jag har skrivit så tycker jag också att det är självklart att hon gillar mig. Men sedan finns ju den där känslan där, tänk om hon bara tycker om mig som kompis? Det är mysigt att krama sina tjejkompisar också. Hon kanske aldrig ens har tänkt tanken på att det skulle vara något annat mellan oss och om jag pussade henne kanske hon skulle bli förvånad och sjukt obekväm. Typ "oj, det där var oväntat...för mig är du en jättebra vän, endast", eller något. Vi har blivit så vana med att "mysa" att hon kanske inte ser det som något konstigt eller ovanligt, tvärt om kanske hon bara har accepterat att det är så vår relation ser ut. Hon kanske inte lägger mer i det än så, om ni fattar vad jag menar? 
    Jag tycker att du tänker för mycket TS! :)
  • Göteborgskillen2101
    Göteborgskillen2101 skrev 2013-07-31 12:52:07 följande:
    Jag tycker att du tänker för mycket TS! :)
    inget illa menat
  • Anonym (spännande!)
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-07-31 12:49:10 följande:
    Hur fysisk är hon med andra tjejkompisar? Vissa är ju väldigt kramiga med alla de tycker om medan andra bara är fysiska med personer de är sexuellt intresserade av. Jag tycker absolut att det låter som hon är ute efter mer än vänskap :)
  • Anton Chigurh

Jag blir fan snart förbenad på dig, TS, nu tar du och kysser henne vid första och bästa tillfälle, du måste våga för att vinna, alla, och jag menar alla, signaler hon ger dig pekar åt ett enda håll. 

Nästa inlägg från dig efter att du har träffat din kompis....det kommer handla om hur det kändes att kyssa henne.

ELLER HUR !!! 

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Göteborgskillen2101

TS bor ni i GBG??

• Emma82Johansson
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-07-31 12:42:22 följande:
    Hur kände du när hon kysste dig? Blev det obekvämt på något sätt? Visste du då att du gillade henne på det sättet eller kom de känslorna senare? Och grattis förresten, låter som att du har en härlig tid framför dig :) 

När hon kysste mig blev jag först väldigt väldigt väldigt förvånad och i efterhand borde jag ha uppfattat de signaler hon gav mig. När vi spelade golf ihop i början ville hon alltid att jag skulle visa henne hur man slog, när vi fiskade vill hon alltid att jag skulle visa henne hur man kastade ut draget och gjorde vi något ihop med hennes vänner så var det alltid mig hon skulle sitta bredvid eller vara i samma lag som (om vi tex spelade sällskapsspel). Jag blev lite obekväm med henne de första timmarna, då jag själv inte såg mig som homo då jag bara månader innan gjort slut med min ex pojkvän, men sen insåg jag att jag gillade henne också mer än som bara en vän. Jag hade ju bara inte märkt det själv. Jag läste att tjejen du är kär i ville presentera dig för hennes mamma, det tycker jag är ett steg från hennes sida. Min tjej presenterad mig för sin mamma och sin bror innan kyssen, och nu senare har jag fått höra utav hennes bror att hon hade berättat för dem att hon var kär i mig och hade varit det från första gången hon såg mig. Tack! :D vem vet, det kanske är du och tjejen du är kär i som sitter i samma sits som mig om ett år. :)
    Lesbisk och framgångsrik.

Jag vet, jag måste våga ta steget. Antingen till att kyssa henne eller till att säga något om hur jag känner. Det står definitivt på listan över viktiga saker att göra just nu ;) 
    Angående var vi bor så hade jag från början tänkt att försöka hålla mig så anonym som möjligt (OM hon eller några gemensamma vänner hittar detta) men med tanke på alla detaljerade beskrivningar av när vi umgås så är det väl ändå redan kört på den punkten. Vi bor båda en bit utanför gbg, men ändå såpass nära att vi skulle kunna åka in över dagen utan problem. En bit under gbg kanske man kan säga, men på västkusten alltså. Så, alla som bor i närheten, ni är självklart mer än välkomna att komma hit och fixa ihop oss! 

• Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-07-31 13:48:40 följande:
    Jag vet, jag måste våga ta steget. Antingen till att kyssa henne eller till att säga något om hur jag känner. Det står definitivt på listan över viktiga saker att göra just nu ;) 
    Angående var vi bor så hade jag från början tänkt att försöka hålla mig så anonym som möjligt (OM hon eller några gemensamma vänner hittar detta) men med tanke på alla detaljerade beskrivningar av när vi umgås så är det väl ändå redan kört på den punkten. Vi bor båda en bit utanför gbg, men ändå såpass nära att vi skulle kunna åka in över dagen utan problem. En bit under gbg kanske man kan säga, men på västkusten alltså. Så, alla som bor i närheten, ni är självklart mer än välkomna att komma hit och fixa ihop oss! 
    hahah måste veta exakt var ju! ;) skriv ett pm!! hahha :P
  • Göteborgskillen2101

jag skulle tycka att det vore riktigt kul ifall det skulle vara att jag känner någon utav er ;D inget skämmigt eller så

Svar på tråden Att kyssa en tjej