• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej

Åh, trodde faktiskt att denna tråd hade fallit i glömska! Själv hittar jag inte ens hqtq-kategorin under sexkategorin längre sen de gjorde om sidan. Ville ändå skriva eftersom jag visste att jag hade några tappra följare, och se - ni var ju kvar :) 

Tror det senaste jag skrev var att hon kysste mig. Det var i början av året, i februari kanske (kommer inte riktigt ihåg och orkar inte gå tillbaka och se vad jag skrev sist). Det var en riktig kyss och för mig var det som att tiden stannade, som att det plötsligt bara fanns vi två i hela världen och som att den varade någonstans mellan en halv sekund och för alltid. För henne var det bara "en kul grej". Sa hon i alla fall, men jag inbillar mig att hon inte hade kysst mig om hon inte kände något. 

Efter kyssen blev det obekvämt ett tag och hon pratade väldigt mycket om den här skiiiitsnygga killen på hennes jobb. Vi kysstes någon gång mer på fyllan men det var samma sak, hon var väldigt på i stunden och efteråt skämtade hon bort det och förklarade hur heterosexuell hon var. Det gick så långt att stämningen till och med blev tryckt när vi kom hem till henne och hennes syrra satt och kollade på Brokeback mountain. Liksom, "omg, bögar --> homosexuella ---> lesbiska ---> vi ---> AWKWARD". Ja, ni fattar. 

Det var helt enkelt spänt mellan oss. Ena dagen kunde vi sova ihop och ligga och gosa, andra dagen kunde vi strula på fyllan och tredje dagen skulle det bara pratas om killar, som i panik. Jag tröttnade faktiskt lite på hennes sällskap under denna period. Jag kände mig väldigt utnyttjad och kände det lite som "varför slösar jag bort mitt liv på den här tjejen?". Ska jag vara helt ärlig hade det inte riktigt slagit mig att jag kunde träffa andra tjejer. Jag kunde skämta om det, men i verkligheten var det killar eller henne. Och killar var jag ju inte så sugen på. Men så en kväll var jag ute med ett gäng vänner (inte henne) och en kille kom fram och raggade på mig. Jag hade spanat in en tjej på andra sidan rummet och på något sätt lyckades jag övertala denna stackars kille att gå fram och prata med henne (jag vet, jag är ca 12 år när det kommer till sådant där. SÅ nervös!!). Han sa till mig att han sa till henne att jag tyckte att hon var söt men i efterhand har jag fått höra att han sa till henne att jag var "fett sugen". Det fungerade i alla fall för hon kom fram och vi började prata. Vi träffades faktiskt en period  men jag tror att vi båda kände att vi inte var helt rätt för varandra. Attraktionen fanns där men vi hade så otroligt olika åsikter, värderingar, tankar? 

I vart fall verkade det vara detta som gjorde att min tjej (har jag haft något fake-namn på henne som jag har använt i denna tråd eller? Kommer verkligen inte ihåg nu, haha) kom på att hon faktiskt var kär i mig. Jag drog in nya tjejen i vårt gäng, och det var även med henne som jag officiellt kom ut som lesbisk (och plötsligt var livet så mycket roligare?). Min tjej gillade aldrig nya tjejen och de klickade inte över huvud taget. Så en dag, i slutet av sommaren, bestämde jag och nya tjejen oss gemensamt för att inte ses mer. Jag och min tjej skulle ha myskväll bara vi två och satt ute vid havet och grillade. Jag sa att jag behövde berätta en sak (att det var slut med nya tjejen) och hon sa att hon behövde berätta en sak också. "Jag först", sa hon och sedan berättade hon att hon hade kommit på att hon var kär i mig. Hon hade tänkt på det redan innan jag träffade nya tjejen men så ville hon inte förstöra något mellan mig och henne. Hon sa förlåt tusen gånger och jag tror att hon grät lite, hon sa att hon verkligen inte ville förstöra något mellan mig och nya tjejen men att hon var tvungen att berätta för mig hur hon kände. Och då berättade jag att jag och nya tjejen hade bestämt att vi inte skulle ses mer och ja? slutet gott, allting gott ;) 

Tror att det underlättade väldigt mycket för henne att jag hade "kommit ut" och att det togs emot bra. På så sätt blev det ju inte lika läskigt för henne. Samtidigt kände hon väl att jag var på väg bort och när man känner att man är på väg att förlora något blir man väl lite modigare. 

Oj, såg att varje gång jag har skrivit punktpunktpunkt så har FL förvandlat det till ett frågetecken. Aja, tänkt bort de frågetecken ni tycker är ologiska bara :) 

Förresten, hur sjukt är det att denna tråd har lästs nästan 55 000 gånger? Jag får lite svindel när jag tänker på att över 50 tusen personer har läst om mitt liv. Det är som att 50 tusen pers har läst min högst personliga dagbok liksom. Panik ;) 

• ÄngDal
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2014-10-13 10:28:24 följande:

Åh, trodde faktiskt att denna tråd hade fallit i glömska! Själv hittar jag inte ens hqtq-kategorin under sexkategorin längre sen de gjorde om sidan. Ville ändå skriva eftersom jag visste att jag hade några tappra följare, och se - ni var ju kvar :) 

Tror det senaste jag skrev var att hon kysste mig. Det var i början av året, i februari kanske (kommer inte riktigt ihåg och orkar inte gå tillbaka och se vad jag skrev sist). Det var en riktig kyss och för mig var det som att tiden stannade, som att det plötsligt bara fanns vi två i hela världen och som att den varade någonstans mellan en halv sekund och för alltid. För henne var det bara "en kul grej". Sa hon i alla fall, men jag inbillar mig att hon inte hade kysst mig om hon inte kände något. 

Efter kyssen blev det obekvämt ett tag och hon pratade väldigt mycket om den här skiiiitsnygga killen på hennes jobb. Vi kysstes någon gång mer på fyllan men det var samma sak, hon var väldigt på i stunden och efteråt skämtade hon bort det och förklarade hur heterosexuell hon var. Det gick så långt att stämningen till och med blev tryckt när vi kom hem till henne och hennes syrra satt och kollade på Brokeback mountain. Liksom, "omg, bögar --> homosexuella ---> lesbiska ---> vi ---> AWKWARD". Ja, ni fattar. 

Det var helt enkelt spänt mellan oss. Ena dagen kunde vi sova ihop och ligga och gosa, andra dagen kunde vi strula på fyllan och tredje dagen skulle det bara pratas om killar, som i panik. Jag tröttnade faktiskt lite på hennes sällskap under denna period. Jag kände mig väldigt utnyttjad och kände det lite som "varför slösar jag bort mitt liv på den här tjejen?". Ska jag vara helt ärlig hade det inte riktigt slagit mig att jag kunde träffa andra tjejer. Jag kunde skämta om det, men i verkligheten var det killar eller henne. Och killar var jag ju inte så sugen på. Men så en kväll var jag ute med ett gäng vänner (inte henne) och en kille kom fram och raggade på mig. Jag hade spanat in en tjej på andra sidan rummet och på något sätt lyckades jag övertala denna stackars kille att gå fram och prata med henne (jag vet, jag är ca 12 år när det kommer till sådant där. SÅ nervös!!). Han sa till mig att han sa till henne att jag tyckte att hon var söt men i efterhand har jag fått höra att han sa till henne att jag var "fett sugen". Det fungerade i alla fall för hon kom fram och vi började prata. Vi träffades faktiskt en period  men jag tror att vi båda kände att vi inte var helt rätt för varandra. Attraktionen fanns där men vi hade så otroligt olika åsikter, värderingar, tankar? 

I vart fall verkade det vara detta som gjorde att min tjej (har jag haft något fake-namn på henne som jag har använt i denna tråd eller? Kommer verkligen inte ihåg nu, haha) kom på att hon faktiskt var kär i mig. Jag drog in nya tjejen i vårt gäng, och det var även med henne som jag officiellt kom ut som lesbisk (och plötsligt var livet så mycket roligare?). Min tjej gillade aldrig nya tjejen och de klickade inte över huvud taget. Så en dag, i slutet av sommaren, bestämde jag och nya tjejen oss gemensamt för att inte ses mer. Jag och min tjej skulle ha myskväll bara vi två och satt ute vid havet och grillade. Jag sa att jag behövde berätta en sak (att det var slut med nya tjejen) och hon sa att hon behövde berätta en sak också. "Jag först", sa hon och sedan berättade hon att hon hade kommit på att hon var kär i mig. Hon hade tänkt på det redan innan jag träffade nya tjejen men så ville hon inte förstöra något mellan mig och henne. Hon sa förlåt tusen gånger och jag tror att hon grät lite, hon sa att hon verkligen inte ville förstöra något mellan mig och nya tjejen men att hon var tvungen att berätta för mig hur hon kände. Och då berättade jag att jag och nya tjejen hade bestämt att vi inte skulle ses mer och ja? slutet gott, allting gott ;) 

Tror att det underlättade väldigt mycket för henne att jag hade "kommit ut" och att det togs emot bra. På så sätt blev det ju inte lika läskigt för henne. Samtidigt kände hon väl att jag var på väg bort och när man känner att man är på väg att förlora något blir man väl lite modigare. 

Åh, jag blir så glad över att det blivit ett lyckligt slut! Glad En riktig solskenshistoria Solig 

Tänk att du kände från att det fanns något och att du hängde i så länge - och sen bar det efter många om och men frukt till slut Hjärta 

Jag antar att ni bor tillsammans i dag och delar ert liv om par och är väldigt k och ingen av er behöver hålla tillbaka någonting längre? Du får gärna berätta ännu mer, din historia har alltid berör mig så mycket av nån anledning (det är väl för att du är så innerlig och ärlig och har varit så hela tiden).

Stor kram och lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • Shorona

Vet inte om jag har skrivit i din tråd förut, men jag har iaf följt den från start. Vad roligt att det blev som det blev!

Är ni ett par officiellt också?

Vi är ett par officiellt och vi bor ihop. Alla i vår omgivning har tagit det riktigt bra! Mina vänner och familj blev väl inte så förvånade i och med att jag hade träffat en annan tjej under hela sommaren, vilket var skönt :) 

Vill samtidigt tacka för allt stöd jag har fått i tråden, detta har verkligen varit min livlina i perioder! (speciellt med tanke på att det tog lite tid innan jag vågade vara öppen och prata med mina vänner om det) Hjärta

• ÄngDal
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2014-10-13 10:53:39 följande:

Vi är ett par officiellt och vi bor ihop. Alla i vår omgivning har tagit det riktigt bra! Mina vänner och familj blev väl inte så förvånade i och med att jag hade träffat en annan tjej under hela sommaren, vilket var skönt :) 

Vill samtidigt tacka för allt stöd jag har fått i tråden, detta har verkligen varit min livlina i perioder! (speciellt med tanke på att det tog lite tid innan jag vågade vara öppen och prata med mina vänner om det) Hjärta

Jag älskar lyckliga slut. Så romantiskt och precis som en film med en trevande inledning, sen stora orosmoln och "separation" men sen ordnar allting upp sig på slutet och de älskande lever lyckliga i alla sina dagar Solig

Ge din älskade en kyss och en lång kram från alla oss i tråden som vill tacka dig för att du delat med dig av ditt innersta till oss - och som är väldigt glada över slutresultatet {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (hejarpå)

Åh, jag fick till och med lite tårar i ögonen!

Så fint och så glad jag är för din och er skull!!

• SunnyDay

Grattis! Har också läst från början men inte skrivit ngt. Underbart att det blev ni till slut :)

• Madja82

Åh! Även jag har följt dig sedan start. Och som många skriver här har jag blivit berörd av din berättelse. Så öppet ärligt o känsligt. Oroande sorgligt. Och ett lyckligt slut! <3 Ni fick varandra till slut! Leendet i mitt ansikte nu haha.

Nu kan jag sova gott.

L

Storebror 051114, Lillasyster 100825
  • ÄngDal

Det här är som ett filmmanus men verkligheten och därför så mycket bättre. Varje gång jag tänker på den här tråden blir jag glad och känner hopp.

• Anonym (Wow)

Detta gjorde verkligen min kväll då jag precis har börjat ny skola ovh går i en klass där det är en tjej jag är väldigt intresserad över. Jag är öppet bisexuell och varit ett litet tag nu och sedan hon fick reda på det har det känts som hon har kommit närmre mig och jag blir glad på tanken av henne. Känner inte henne alls på samma sätt som ni gjorde med varandra "innan" men lär känna henne mer och mer för varje dag. 
    Tack vare alla tips du har fått av tidigare skrivare så vet jag ganska säkert nu hur jag ska föra mig med henne och hur jag ska gå till väga så tack verkligen både(den lyckligtlottade)TrådStartaren och alla andra som gett henne tips och då också fått mig säkrare på min sak hur jag ska gå till väga!

Svar på tråden Att kyssa en tjej