Åh, trodde faktiskt att denna tråd hade fallit i glömska! Själv hittar jag inte ens hqtq-kategorin under sexkategorin längre sen de gjorde om sidan. Ville ändå skriva eftersom jag visste att jag hade några tappra följare, och se - ni var ju kvar :)
Tror det senaste jag skrev var att hon kysste mig. Det var i början av året, i februari kanske (kommer inte riktigt ihåg och orkar inte gå tillbaka och se vad jag skrev sist). Det var en riktig kyss och för mig var det som att tiden stannade, som att det plötsligt bara fanns vi två i hela världen och som att den varade någonstans mellan en halv sekund och för alltid. För henne var det bara "en kul grej". Sa hon i alla fall, men jag inbillar mig att hon inte hade kysst mig om hon inte kände något.
Efter kyssen blev det obekvämt ett tag och hon pratade väldigt mycket om den här skiiiitsnygga killen på hennes jobb. Vi kysstes någon gång mer på fyllan men det var samma sak, hon var väldigt på i stunden och efteråt skämtade hon bort det och förklarade hur heterosexuell hon var. Det gick så långt att stämningen till och med blev tryckt när vi kom hem till henne och hennes syrra satt och kollade på Brokeback mountain. Liksom, "omg, bögar --> homosexuella ---> lesbiska ---> vi ---> AWKWARD". Ja, ni fattar.
Det var helt enkelt spänt mellan oss. Ena dagen kunde vi sova ihop och ligga och gosa, andra dagen kunde vi strula på fyllan och tredje dagen skulle det bara pratas om killar, som i panik. Jag tröttnade faktiskt lite på hennes sällskap under denna period. Jag kände mig väldigt utnyttjad och kände det lite som "varför slösar jag bort mitt liv på den här tjejen?". Ska jag vara helt ärlig hade det inte riktigt slagit mig att jag kunde träffa andra tjejer. Jag kunde skämta om det, men i verkligheten var det killar eller henne. Och killar var jag ju inte så sugen på. Men så en kväll var jag ute med ett gäng vänner (inte henne) och en kille kom fram och raggade på mig. Jag hade spanat in en tjej på andra sidan rummet och på något sätt lyckades jag övertala denna stackars kille att gå fram och prata med henne (jag vet, jag är ca 12 år när det kommer till sådant där. SÅ nervös!!). Han sa till mig att han sa till henne att jag tyckte att hon var söt men i efterhand har jag fått höra att han sa till henne att jag var "fett sugen". Det fungerade i alla fall för hon kom fram och vi började prata. Vi träffades faktiskt en period men jag tror att vi båda kände att vi inte var helt rätt för varandra. Attraktionen fanns där men vi hade så otroligt olika åsikter, värderingar, tankar?
I vart fall verkade det vara detta som gjorde att min tjej (har jag haft något fake-namn på henne som jag har använt i denna tråd eller? Kommer verkligen inte ihåg nu, haha) kom på att hon faktiskt var kär i mig. Jag drog in nya tjejen i vårt gäng, och det var även med henne som jag officiellt kom ut som lesbisk (och plötsligt var livet så mycket roligare?). Min tjej gillade aldrig nya tjejen och de klickade inte över huvud taget. Så en dag, i slutet av sommaren, bestämde jag och nya tjejen oss gemensamt för att inte ses mer. Jag och min tjej skulle ha myskväll bara vi två och satt ute vid havet och grillade. Jag sa att jag behövde berätta en sak (att det var slut med nya tjejen) och hon sa att hon behövde berätta en sak också. "Jag först", sa hon och sedan berättade hon att hon hade kommit på att hon var kär i mig. Hon hade tänkt på det redan innan jag träffade nya tjejen men så ville hon inte förstöra något mellan mig och henne. Hon sa förlåt tusen gånger och jag tror att hon grät lite, hon sa att hon verkligen inte ville förstöra något mellan mig och nya tjejen men att hon var tvungen att berätta för mig hur hon kände. Och då berättade jag att jag och nya tjejen hade bestämt att vi inte skulle ses mer och ja? slutet gott, allting gott ;)
Tror att det underlättade väldigt mycket för henne att jag hade "kommit ut" och att det togs emot bra. På så sätt blev det ju inte lika läskigt för henne. Samtidigt kände hon väl att jag var på väg bort och när man känner att man är på väg att förlora något blir man väl lite modigare.