• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • engdahl

Jag hoppas att du har rätt i din känsla *kram*

• Laylay

Nej men lilla vännen! Tycker synd om dig. De kändes ju verkligen som hon va kär i dig med! Massa kram på dig.

Men du tycker duska fortsätta träffa henne hon kanske bara är rädd och osäker :). Får hoppas du finner den där kärleken i henne eller någon annan <3

• LadyViolette

Åh nej, va hemskt!  

Förstår om du inte orkar träffa henne mer, måste kännas jätte jobbigt Massa kramar 

• Anonym (Jossan)

Men usch, vad jobbigt! :(

Det KAN vara så att det här med en tjej är väldigt, väldigt nytt för henne och också läskigt, konstigt, annorlunda och skrämmande. Hon kanske känner likadant men inte vågar chansa, rädd för vad andra ska tycka eller för vad hon själv ska tycka. Jag kan sätta mig in i hennes situation men det betyder ju inte alls att hon känner så... vill inte ge dig falska förhoppningar heller.

Kram till dig!

• Anonym (Kerry)

Fan vad tråkigt att höra! :( 
    Du är så grym som vågade ta upp det med henne! 

• Anonym (kanske?)

Eller så kanske ni ska ta en paus från varandra? Jag tänker att hon på något sätt  m å s t e  vara kär i dig, men vågar inte erkänna det för sig själv. Men om hon riskerar att förlora dig och får smaka på hur det är att vara utan dig så kanske hon inser att känslorna hon har verkligen är romantiska? Jag vet inte, det är bara en tanke jag har. Har funkat för mig (iofs med killar) in the past. 

• kinna82

Fån vad du är modig! All heder åt dig som tog bladet från munnen.

Bryt inte upp! Saker och ting kan förändras och om inte så är hon ju en god vän, och dina känslor kan också förändras. Du gav det ett helhjärtat försök och ärligt talat så gör det digtill en vinnare.

Lycka till i framtiden. Du får massor med kärlek härifrån. Kram kram

• oltrix

Fa-an va surt det känns. Du låter så gullig i dina funderingar och jag har kikat in här med jämna mellanrum och hoppats att, nu, nu kommer det, nu berättar hon att det har smällt till, och så blir det så här...

Nu är jag inte mycket för att bygga upp falska förhoppningar men du hade en gut feeling och det brukar vara något bakom dem, hjärnan registrerar så himla mycket mer än vad vi medvetet uppfattar.

Jag föreslår att du tar två steg tillbaka, fortsätt att umgås som ni gjort hittills men ta inte några initiativ, nu vet hon, så om hon skulle få den minsta lilla ide så är det mycket lättare för henne att ta steget. Inte för att det är något du ska gå och hoppas på men människor kan ju faktiskt ändra sig... det har hänt förr.

Hur känner du nu? Har detta öppnat en dörr inom dig, är det bara henne du är kär i eller ser du även andra tjejer med andra ögon nu?

Hur som helst, stor kram till dig, du låter jättegullig och jag är övertygad om att det löser sig för dig på ett eller annat sätt. Det brukar det göra! 

• Göteborgskillen2101

Helvete!!! hon är ju dum i huvet :( Det är så många som ville att  det skulle bli ni!!! Jag finns om du vill prata! Kram Hjärta

• Göteborgskillen2101

Om jag var du så hade inte jag pallat med att se henne i ögonen igen!! Hon ger dig alla dem där tecknena men så gör hon så här!!! Jag hade brutit med henne... om inte för alltid så För ett tag i alla fall, 

Svar på tråden Att kyssa en tjej