• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
    engdahl skrev 2013-09-14 18:52:21 följande:
    Hur mår du, TS? Hur går det för dig? Kram
    Jag har bett om lite space från henne, inte för alltid men i alla fall för ett litet tag. I början när vi träffades efter snacket var det lite smått obekvämt mellan oss, även om både ville så märktes det att ingen riktigt visste hur man skulle vara mot den andra. Det försvann dock riktigt fort och snart  låg hon åter och kliade mig på ryggen, pillade mig i håret och allt det där... Jag tycker ju om det, men på något sätt blir det lite för mycket för mig när hon håller på så där. Så nu ska vi inte ses på ett tag. Hon verkade bli lite ledsen men sa att hon förstod och att hon finns här för mig när jag känner mig redo. Det känns som den bästa saken att göra just nu, så att vi båda får tänka på vår relation och vad vi vill med den. Kram
  • engdahl

TS, jag tänker ofta på dig och hoppas att det ändå ska lösa sig, att hon ska komma på andra tankar. Lite distans kanske får henne "på bättre tankar"; jag hoppas det i alla fall.
    Även om det är jobbigt för dig är det ju positivt att hon inte är "rädd" för kärleken från dig, från en kvinna - hon vill ju fortfarande vara fysiskt nära som förut och det kanske betyder att hon innerst inne vill detta också...?
    Kramar

• Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-09-16 08:39:31 följande:
     så att vi båda får tänka på vår relation och vad vi vill med den. Kram
    Du vet ju redan vad du vill med den! Det är hon som ska få tänka på saken, Och jag hoppas att du är tydlig med att det inte är okej att ni "myser " som ni brukat Ja visst du gillar det men det ger dig också falska förhoppningar.
    Göteborgskillen2101 skrev 2013-09-16 16:37:07 följande:
    Du vet ju redan vad du vill med den! Det är hon som ska få tänka på saken, Och jag hoppas att du är tydlig med att det inte är okej att ni "myser " som ni brukat Ja visst du gillar det men det ger dig också falska förhoppningar.
    Har som sagt bett om lite space så vi kommer inte ses på ett tag. Lär alltså varken bli mys eller annat umgänge inom den närmsta tiden. Men vi får väl se vad som händer i framtiden :) 
  • Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-09-16 21:05:25 följande:
    Har som sagt bett om lite space så vi kommer inte ses på ett tag. Lär alltså varken bli mys eller annat umgänge inom den närmsta tiden. Men vi får väl se vad som händer i framtiden :) 
    Jag kan komma och mysa med dig! haha ^^ nä men skämt åsido, lycka till :)
  • Anonym (verklighet)

Full förståelse för henne har jag! Överskattat det där med att så många tejer gillar tjejer? Nä vi är många som inte alls tänder på andra tjejer. Tråkigt för dig ts men sånt är livet.

• Anonym (Matte)
    Anonym (verklighet) skrev 2013-09-18 15:02:19 följande:
    Full förståelse för henne har jag! Överskattat det där med att så många tejer gillar tjejer? Nä vi är många som inte alls tänder på andra tjejer. Tråkigt för dig ts men sånt är livet.

Trollar du eller va menar du?  
  • Anonym (verklighet)
    Anonym (Matte) skrev 2013-09-18 15:07:37 följande:
    Trollar du eller va menar du?  

Trolla, varför? Skrev bara att jag förstår varför tjejen ej gillar andra tjejer och att vi är många som inte tänder på tjejer utan på män/killar. Men tråkigt för ts då.
  • Anonym (Matte)
    Anonym (verklighet) skrev 2013-09-18 15:21:53 följande:

Trolla, varför? Skrev bara att jag förstår varför tjejen ej gillar andra tjejer och att vi är många som inte tänder på tjejer utan på män/killar. Men tråkigt för ts då.
    Jomän att det är överskattat är ju helt beroende på läggning så när det kommer från dig som då är hetro är det ju helt irrelevant. 
  • Anonym (verklighet)
    Anonym (Matte) skrev 2013-09-18 15:41:20 följande:
    Jomän att det är överskattat är ju helt beroende på läggning så när det kommer från dig som då är hetro är det ju helt irrelevant. 

Bland människor i allmänhet eller män i synnerhet, menade jag. Helt överskattat att folk tror att det är SÅÅÅ otroligt många tjejer som kan bli kära i andra tjejer. DET tror jag är överskattat.
Svar på tråden Att kyssa en tjej