• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • ÄngDal
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2014-02-01 18:33:50 följande:

Också en liten update för er som är intresserade. Jag vet vad ni tänker. "Nej, har hon inte gett upp än? Kom igen", och ja, så tänker jag med ibland! Men hjärtat har en förmåga att leva sitt eget liv så att säga. 

Den där kyssen blev av tillslut. De senaste veckorna har jag till och från träffat en kille som jag varit småintresserad av (inte jätte, ni vet ju vem mitt hjärtat tillhör). Till saken hör att jag inför tjejen ifråga har låtsas vara lite mer intresserad av denna kille än vad jag egentligen är. Jag vet inte riktigt varför, antar att det var skönt att för en gångs skull inte vara den som är kär i henne. Vi var ute igår, ett stort gäng, och mötte upp denna kille och hans vänner. Jag och killen dansade ganska intimt och småflirtade på dansgolvet då Hon kommer och börjar dansa med mig. Hon är ganska full och hon tar mina händer och lägger dom på sina axlar, sedan lägger hon sina egna händer på mina höfter och kysser mig. 

Funderar på om detta har ändrat något, men antar att det bara var "jag vill inte ha henne men ingen annan ska få henne heller"- syndromet som slog till... 

Tror jag ska börja spana lite på andra tjejer nu. Nu när jag vet hur man kan känna så vill jag ju känna SÅ och inte så som jag har känt för mina miljoner pojkvänner... 

Kram till alla därute som också har kärleksproblem på tjejsidan! 

Hej, TS!
    Tack för uppdateringen, tänker på dig då och då och hoppas att det ska lösa sig som du vill. Att hon kysser dig när hon är full måste väl ändå betyda någonting? Hennes tröskel är lite lägre och hon kysser dig för att hon vill och för att hon är lite svartsjuk kanske.
    Hur länge kysstes ni? Vad hände efteråt? Hur var hon då mot dig? Gick ni hem tillsammans och tillbringade natten ihop? Träffas ni lika ofta och lika intimt som tidigare? Hur har hon varit mot dig sedan kyssen?

Ska jag tolka det du skriver mot slutet att du börjat tröttna lite på att vänta och ska ge dig ut på jakt efter en annan kvinna som kan få ditt hjärta att bulta - och som ger dig samma tillbaka?

Jag hoppas verkligen att du hittar kärleken, men henne-som-nu-kysst-dig-till-slut eller med någon annan kvinna.

Många kramar
  • Anonym (LindaW)
    Anonym (tjohoo!) skrev 2014-08-26 21:59:42 följande:

Hur gick/går det??

Vad hände igår då?
  • Anonym (villmenvågarinte)

Hej!

Vet inte om det är någon som fortfarande följer den här tråden, men OM det är det vill jag bara berätta att jag fick min prinsessa tillslut. Ja, hon är min flickvän nu {#emotions_dlg.flower} Hjärta Drömmer

• ÄngDal
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2014-10-09 16:41:42 följande:

Hej!

Vet inte om det är någon som fortfarande följer den här tråden, men OM det är det vill jag bara berätta att jag fick min prinsessa tillslut. Ja, hon är min flickvän nu {#emotions_dlg.flower} Hjärta Drömmer

Men är det sant?!?!? SoligHjärta{#emotions_dlg.flower}

Åh, vad jag blir glad. Jag har följt dig från allra första början (hette engdahl då) och jag har faktiskt tänkt på dig och på er då och då och verkligen hoppats att det skulle lossna till slut. Det fanns ju små tecken som KUNDE betyda att hon innerst inne ville.

Och så har det blivit så, att ni är ett par! Yippie!!! Jag blir på riktigt väldigt glad för du har alltid berört mig av någon anledning. Det var kanske ärligheten i hur du skrev, allt om dina känslor, din längtan.Hjärta

Jag hoppas att du orkar berätta ALLT som hänt sedan i februari och hur allting gick till, hur hon blev din till slut... Glad

Jag vill höra hela historien, från början till slut. Det här gjorde min dag, verkligen, en saga med lyckligt slut... Skål
  • Anonym (Jossan)
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2014-10-09 16:41:42 följande:

Hej!

Åh, all lycka till er!
  • Anonym (Lyckatill)

Så klart är det många som följer detta tråd och vill höra meeeeer! Så glad för din skull att du äntligen fick din prinsessa! Kramar

• Linastrumpan

Åh så fantastiskt kul att det blev ni två tillslut!! Har följt tråden med spänning och hållit tummarna för ett lyckligt slut!

• Anonym (hejarpå)

GRATTIS!! Vad kul att höra!

Vill du dela med dig lite av hur det gått sen sist?

Svar på tråden Att kyssa en tjej