• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej

Hej! Vi sågs i fredags, dock "hände inget" så ni som inte är intresserade kan ju sluta läsa här ;) 

Hon kom hem till mig, men kände sig väldigt trött och hängig och hade ont i huvudet, vilket tyvärr blev värre medan vi umgicks... jag gav henne en termometer och det visade sig att hon hade feber.  Hon mådde alltså inte särskilt bra så det kändes inte riktigt som rätt läge att börja kyssas eller bekänna några känslor. Dock var det inte så att hon skyndade hem heller utan hon stannade kvar hela kvällen och lät mig ta hand om henne. I vanliga fall är det hon som är den "omhändertagande" av oss men nu bäddade jag ner henne i soffan, gjorde soppa till henne och bara allmänt pysslade om henne lite. Vi hade ganska mysigt trots allt, även om det kanske inte "gick framåt" just den här dagen. Bättre lycka nästa gång :) 

• 16juni

Oj... hittade precis den här tråden och sträckläste hela (endast TS inlägg). Nu är jag lite i en annan situation då jag inte vet vad jag känner, men när jag läser tråden så känner jag ändå igen mig mycket. Jag har en tjejkompis som jag har fått en, enligt mig, väldigt nära relation med på kort tid. Vi har umgåtts mycket och precis som TS och hennes tjej så har vi blivit väldigt fysiska med varandra och fått en ganska intim relation. Jag tycker att det är mysigt och har väl inte riktigt analyserat om det skulle vara "något mer", men efter att ha läst den här tråden börjar jag undra. Det är nästan så att jag känner att jag kanske borde prata med henne, lite diskret (eller okej, i sådana här lägen är det nog bättre att vara tydlig) fråga vad hon känner och vad det egentligen är mellan oss. 

För att svara på det du undrar, ja jag tycker att det verkar som om hon är intresserad. Ni umgås som ett par, beter er som ett par och jag tror absolut att den tanken har flugit genom hennes huvud också. Hade hon inte varit intresserad så hade hon nog tagit lite mer avstånd från dig. Till exempel flyttat på sig lite diskret när du satte dig nära osv. Jag tycker absolut att du ska chansa!

TS, nu tar vi tag i det här båda två, okej? :) 

• Göteborgskillen2101
    16juni skrev 2013-08-25 13:36:03 följande:
    Oj... hittade precis den här tråden och sträckläste hela (endast TS inlägg). Nu är jag lite i en annan situation då jag inte vet vad jag känner, men när jag läser tråden så känner jag ändå igen mig mycket. Jag har en tjejkompis som jag har fått en, enligt mig, väldigt nära relation med på kort tid. Vi har umgåtts mycket och precis som TS och hennes tjej så har vi blivit väldigt fysiska med varandra och fått en ganska intim relation. Jag tycker att det är mysigt och har väl inte riktigt analyserat om det skulle vara "något mer", men efter att ha läst den här tråden börjar jag undra. Det är nästan så att jag känner att jag kanske borde prata med henne, lite diskret (eller okej, i sådana här lägen är det nog bättre att vara tydlig) fråga vad hon känner och vad det egentligen är mellan oss. 

För att svara på det du undrar, ja jag tycker att det verkar som om hon är intresserad. Ni umgås som ett par, beter er som ett par och jag tror absolut att den tanken har flugit genom hennes huvud också. Hade hon inte varit intresserad så hade hon nog tagit lite mer avstånd från dig. Till exempel flyttat på sig lite diskret när du satte dig nära osv. Jag tycker absolut att du ska chansa!

Ja du kan väl skapa en egen tråd eller skriva här om hur det går med din? ;D
  • Anonym (br)

Ja, berätta gärna du också (om inte TS har något emot det ), åtminstone jag är nyfiken på hur det går. Lycka till!!
  • engdahl

Ja, gärna två romantiska trådar i en (om TS inte misstycker).
    TS, det verkar som att ni hade en mysig kväll iaf. Tror att din "flickvän" tyckte om att du var snäll och omtänksam och omhändertagande - det borde få henne att gilla dig ännu mer :)

Oj, den här situationen verkar absolut vanligare än vad jag trott! Och det verkar ju som om många tjej-tjej relationer startat med en djup vänskap som blivit allt mer fysisk, i alla fall om man läser folks erfarenheter i den här tråden :) Nu framstår det visserligen som att du inte riktigt tänkt i de banorna förut och inte vet vad du vill med tjejen i fråga men tycker ändå att du ska prata med henne och se var ni står. 

Nu kör vi! ;) 
  • Platypus

Låter som det är läge att leka sjuksyster kanske? Vara den barmhärtige samariten och ta hand om din väninna. Det är ju aldrig fel och jag tror de flesta älskar att bli omhändertagna och även om man inte känner sig så bra just då så älskar man ju samariten efteråt.

Svar på tråden Att kyssa en tjej