• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • Tjejen som kysste tjejen

Det är nästan lite läskigt hur jag känner igen mig i din (eran) situation. För ett ca ett och ett halv år sedan träffade jag en tjej genom jobbet och vi klickade direkt och blev väldigt tajta. Då hade både jag och "tjejen" pojkvän så ingen anade vad som skulle ske i framtiden. Vi umgicks jämt och hon praktiskt taget bodde hos mig ett tag. Tanken slog mig att jag var "kär" i henne men eftersom jag aldrig upplevt något liknande tidigare slog jag bara bort tanken. Det tog slut mellan mig och min dåvarande pojkvän och "tjejen" blev också singel. När vi var ut på helgerna blev det puss och kram men bara på kompisnivå. Hemma i soffan satt vi alltid tätt tätt när vi tittade på film och kliade varandra på ryggen och i håret. Men en helg när vi var ut tog jag steget, vi var på toaletten och hon gav mig en kompispuss, jag tog chansen och "kysste tjejen" vi tittade på varandra och jag sa "jag tror jag är kär i dig". Som tur var svarade hon likadant "jag tror jag är kär i dig" Sedan dess har vi varit ett par, det är snart ett år sen nu och vi bor tillsammans. Jag är stolt över mig själv att jag vågade för idag har jag världens bästa sambo som jag älskar! Jag hoppas verkligen att du vågar säga vad du känner för annars kommer du att ångra dig. Även om det var alkohol inblandat i "vårat fall" så tror jag att någon av oss hade sagt något vid ett senare tillfälle. Jag önskar dig lycka till och hoppas detta är den knuffen du behöver för att ta steget!

Tjejen som kysste tjejen skrev 2013-08-14 16:24:27 följande:
    Det är nästan lite läskigt hur jag känner igen mig i din (eran) situation. För ett ca ett och ett halv år sedan träffade jag en tjej genom jobbet och vi klickade direkt och blev väldigt tajta. Då hade både jag och "tjejen" pojkvän så ingen anade vad som skulle ske i framtiden. Vi umgicks jämt och hon praktiskt taget bodde hos mig ett tag. Tanken slog mig att jag var "kär" i henne men eftersom jag aldrig upplevt något liknande tidigare slog jag bara bort tanken. Det tog slut mellan mig och min dåvarande pojkvän och "tjejen" blev också singel. När vi var ut på helgerna blev det puss och kram men bara på kompisnivå. Hemma i soffan satt vi alltid tätt tätt när vi tittade på film och kliade varandra på ryggen och i håret. Men en helg när vi var ut tog jag steget, vi var på toaletten och hon gav mig en kompispuss, jag tog chansen och "kysste tjejen" vi tittade på varandra och jag sa "jag tror jag är kär i dig". Som tur var svarade hon likadant "jag tror jag är kär i dig" Sedan dess har vi varit ett par, det är snart ett år sen nu och vi bor tillsammans. Jag är stolt över mig själv att jag vågade för idag har jag världens bästa sambo som jag älskar! Jag hoppas verkligen att du vågar säga vad du känner för annars kommer du att ångra dig. Även om det var alkohol inblandat i "vårat fall" så tror jag att någon av oss hade sagt något vid ett senare tillfälle. Jag önskar dig lycka till och hoppas detta är den knuffen du behöver för att ta steget!
    Åh, vilken fin historia! Verkar som att det inte är allt för ovanligt att heterotjejer går och blir kära i varandra ändå ;) 

Och ja, vi träffades igår. Vi gick ut och åt middag och pratade. Jag tog ett glas vin till men inte hon då hon körde. Egentligen spelar det ingen roll om hon dricker eller inte, gillar hon mig så gör hon ju det oavsett och gillar hon mig inte så spelar det ingen roll om hon är full. För mig gjorde det där glaset med vin i alla fall att jag blev lite modigare och jag hade typ bestämt mig för att tala om för henne vad jag känner/ väldigt uppenbart stöta på henne/kyssa henne. Emellertid satt vi och smsade med gemensamma vänner samtidigt och det dröjde inte allt för länge innan tre andra slöt upp, tog några öl och bara umgicks. Det var väldigt trevligt men tyvärr så sabbade det mina planer lite.

Men jag ska göra det. Det kanske tar lite tid men jag tänker inte låta det här rinna ut i sanden. Och jag lovar, jag är väldigt tydlig med att jag gillar henne, antagligen har hon redan fattat...  
  • engdahl

Vi håller tummarna! :)

Bra att du tar dig mod att berätta. P

• engdahl

Prova att få henne på tu man hand nu under helgen, gärna hemma så att ni kan kyssas ordentligt om hon nu känner samma sak som du, vilket jag innerligt hoppas.

Kram

• Anonym (br)

Låter som om du är på gång att ta ett kliv framåt TS, hoppas ni ses i helgen så vi äntligen får läsa om den där kyssen Lycka till!

Vi har inte bestämt något men jag hoppas att vi kommer ses i helgen! Tyvärr jobbar vi båda två, så vi får se om vi lyckas pussla ihop det ändå :) 

• engdahl

Är ni inte lediga nån kväll eller förmiddag tillsammans? Boka in all ledig tid med henne!

Svar på tråden Att kyssa en tjej