• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • Kajsa3001

TS ta det lugnt. Det verkar som om allt går åt rätt håll många små steg gör att det stora steget blir lättare. Det känns som att ni båda är framme mycket snart. Vi är jättenyfikna det är så med kärlek men hetsa inte upp dig av kommentarer här.
    Puss och lycka till!! 

• Göteborgskillen2101
    Kajsa3001 skrev 2013-08-19 15:03:58 följande:
    TS ta det lugnt. Det verkar som om allt går åt rätt håll många små steg gör att det stora steget blir lättare. Det känns som att ni båda är framme mycket snart. Vi är jättenyfikna det är så med kärlek men hetsa inte upp dig av kommentarer här.
    Puss och lycka till!! 
    Tycker du inte att de går lite FÖR lungt? jag är rädd att den andra tjejen tröttnar eller nåt och börjar ta TS som bara en bra vän
  • Anonym (villmenvågarinte)

Okej tjurisar! Det här är mitt liv och det tas i min takt, okej? Tycker ni att det är tröttsamt att läsa om så behöver ni absolut inte läsa i tråden. Allt händer inte lika snabbt och i rätt ordning som det gör på film, verkligheten ser annorlunda ut. En del av mig vill lägga ner tråden då det inte är så kul när folk är negativa och sura över att saker inte händer tillräkligt fort. En annan del av mig är så himla glad och tacksam för all pepp som jag ändå får här... Men ni kanske har rätt i att jag ska sluta göra vardagsuppdateringar och från och med nu bara skriva när det händer något som ni, mina ärade läsare, tycker det är värt att läsa om. 
    Och till er som har funnits här och stöttat, peppat och gett råd: KRAM Hjärta 

• engdahl

TS, jag gillar verkligen dina vardagsfunderingar och vill läsa om det som händer när ni träffas.
    Det är vi säkert fler som vill. Jag tycker om dina bubblande känslor och all romantik som du beskriver.
    Det är ju livet som du säger.

Bry dig inte om de otåliga. Saliga äro de saktmodiga vet du väl ;)

Lite kan du väl skriva, ofta, även om det inte "händer" så mycket? (Små steg tas ju varje gång).

Kram

• Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-19 15:35:03 följande:
    Okej tjurisar! Det här är mitt liv och det tas i min takt, okej? Tycker ni att det är tröttsamt att läsa om så behöver ni absolut inte läsa i tråden. Allt händer inte lika snabbt och i rätt ordning som det gör på film, verkligheten ser annorlunda ut. En del av mig vill lägga ner tråden då det inte är så kul när folk är negativa och sura över att saker inte händer tillräkligt fort. En annan del av mig är så himla glad och tacksam för all pepp som jag ändå får här... Men ni kanske har rätt i att jag ska sluta göra vardagsuppdateringar och från och med nu bara skriva när det händer något som ni, mina ärade läsare, tycker det är värt att läsa om. 
    Och till er som har funnits här och stöttat, peppat och gett råd: KRAM Hjärta 
    kör på bara :)
  • kinna82
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-19 15:35:03 följande:

Och till er som har funnits här och stöttat, peppat och gett råd: KRAM  

NEEEEJ!!! Skit i vad kåtbockarna skriver, de är bara ute efter det som de uppfattar som riktigt smaskigt.

Det är ju en eventuellt spirande kärlekssaga som vi får ta del av här och alla dyngbaggar som förstör och sprider negativitet kan gå och dra något gammalt över sig.

Du ska absolut ta det i din takt, det gör du helt rätt i, och vägen fram till den stora (förhoppningsvis) kyssen är minst lika kittlande visst har flera av oss förhoppningar och förväntningar även på de minsta uppdateringarna. Du skulle kanske kunna vara lite mer tydlig än du redan är om du vill gå framåt jag tror ändå på lite hämmningssläppande vin, men bara lite
  • Anonym (br)

Jag hoppas verkligen inte du blir ivägskrämd av dem som tycker det går för långsamt! Jag vill absolut få läsa hur detta slutar (är övertygad om att vi har det bästa framför oss i den här berättelsen ), så fortsätt skriva och berätta!

Jag tycker kindpussen var ett steg framåt och att hon inte reagerade tror jag inte du behöver ta så allvarligt! Hon blev nog paff och hon verkar ju vilja att du ska ta ledningen här så kanske hon bara tänkte "yes, äntligen!" och hoppades på en fortsättning....

Kindpussa på nu så kommer det nog ett tillfälle snart där du kan flytta de där pussarna en aning....  

• engdahl

Jag instämmer med de två senaste inläggen :)

• oltrix

Äh,

Har inte skrivit något men jag har följt tråden sen den började.

Tycker du ska fortsätta i din takt. Lite drygt med alla som vill ha uppdateringar för sin egen skull. Det är du som är huvudpersonen här TS och det är du som bestämmer takten!

Undrar vilket tempo det varit om någon av killarna som skriker högst skulle försöka hångla med en polare...

Följ din egen intuition! 

Jag vill också få veta hur historien slutar. Glad

Lycka till Skål

• Göteborgskillen2101
    kinna82 skrev 2013-08-19 18:04:10 följande:

NEEEEJ!!! Skit i vad kåtbockarna skriver, de är bara ute efter det som de uppfattar som riktigt smaskigt.
    Det är ju en eventuellt spirande kärlekssaga som vi får ta del av här och alla dyngbaggar som förstör och sprider negativitet kan gå och dra något gammalt över sig.

Du ska absolut ta det i din takt, det gör du helt rätt i, och vägen fram till den stora (förhoppningsvis) kyssen är minst lika kittlande visst har flera av oss förhoppningar och förväntningar även på de minsta uppdateringarna. Du skulle kanske kunna vara lite mer tydlig än du redan är om du vill gå framåt jag tror ändå på lite hämmningssläppande vin, men bara lite
    Hahaha va nu hänger jag inte med... Är jag en kåtbock bara för att jag vill att TS ska få den här tjejen och att hon inte ska ta det för sakta annars kan det vara för sent??? hahah de var det roligaste jag har läst
Svar på tråden Att kyssa en tjej