• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej

Så, förlåt för dålig update, blev en spontan date igår så är säker på att ni har överseende :D 
    Och som någon ovan skrev att min tråd är poppis och därför låter jag folk vänta, det är så klart bara bullshit. Den här tråden skapades endast för att jag ville ha lite tips och råd och för att jag skulle få skriva av mig lite. Jag hade aldrig någon ambition att den skulle bli stor, tvärt om skrämmer det mig lite att det är så många som följer den (även om det så klart är jättekul att många hoppas på oss och jag är seriöst riktigt tacksam för all pepp jag får här!!). Nu när det är många som följer känner jag dock press på mig att "leverera", och ha spännande saker att berätta. Och det har jag ju inte alltid, därför kan jag dra mig lite för att uppdatera ;) Så, då har vi det utrett!

Som jag skrev ovan har det inte hänt så mycket nytt. Vi tittade på skräckfilm hemma hos henne, vilket ju är en perfekt anledning att låtsas bli rädd, krypa tätt intill osv. Vi låg väldigt nära varandra och jag tog hennes hand flera gånger, dock blev det mer att vi kramade varandras händer hårt för att det hände något läskigt i filmen och inte den här romantiska handhållningen (är det ens ett ord?). Efter filmen så sträckte hon på sig så ("jag ligger så obekvämt och måste sträcka ut kroppen") så att hon hamnade typ bredvid/halvt ovanpå mig med huvudet mot mitt bröst typ. Tro mig, jag funderade på om det var kyssläge, men hennes ansikte var liksom lite för långt bort! Jag lade i alla fall mina armar om henne och smekte henne över ryggen på ett sätt som MÅSTE ha uppfattats som intimt. Hon drog sig inte undan utan uppmuntrade mig tvärt om att fortsätta, sa att det var skönt osv. 

Igår smsade vi lite när jag satt på jobbet (hög arbetsmoral jag har, hehe) och bestämde gemensamt att vi skulle ses på kvällen. Vi gick på bio och efter det tog vi en promenad. Av någon anledning hamnade vi borta vid en skola (det är mörkt ute nu kan jag tillägga, inte massa barn som springer omkring med andra ord) och vi satte oss på marken, lutandes mot väggen under taket som stack ut. Det regnade lite, så vi tänkte att vi kunde sitta där och prata tills det hade lugnat ner sig. Vi satt bredvid varandra och jag lutade huvudet mot hennes axel. Sedan klagade hon på ont i ryggen och jag sa väl typ "du kan luta dig mot mig", och drog henne till mig så att hon satt mellan mina ben med ryggen lutandes mot mig om ni förstår vad jag menar? Jag hade mina armar runt henne och då och då tog hon min hand lite lätt, men släppte den sedan. Inget sensuellt handhållande här heller, mer som om hon råkade ta tag i den, höll kvar ett tag och sedan släppte. Inga sammanflätande fingrar med andra ord ;)

Jag vet inte när vi ska ses igen, men det blir kanske idag! Vi hade sagt att vi skulle ses idag, men nu sågs vi ju spontant igår så jag vet inte om det fortfarande gäller att vi ska ses idag med. Kanske borde skicka ett litet sms och fråga :) 

Oj, skäms lite för mitt språk nu när jag läste igenom! Många "typ" och "liksom", för att spä på bilden av mig som nervös fjortonåring ;) Det blev sent igår och jag är halvt död idag, så hoppas ni har överseende!

• Anonym (LindaW)
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-14 12:03:11 följande:
    Så, förlåt för dålig update, blev en spontan date igår så är säker på att ni har överseende :D 
    Och som någon ovan skrev att min tråd är poppis och därför låter jag folk vänta, det är så klart bara bullshit. Den här tråden skapades endast för att jag ville ha lite tips och råd och för att jag skulle få skriva av mig lite. Jag hade aldrig någon ambition att den skulle bli stor, tvärt om skrämmer det mig lite att det är så många som följer den (även om det så klart är jättekul att många hoppas på oss och jag är seriöst riktigt tacksam för all pepp jag får här!!). Nu när det är många som följer känner jag dock press på mig att "leverera", och ha spännande saker att berätta. Och det har jag ju inte alltid, därför kan jag dra mig lite för att uppdatera ;) Så, då har vi det utrett!

Som jag skrev ovan har det inte hänt så mycket nytt. Vi tittade på skräckfilm hemma hos henne, vilket ju är en perfekt anledning att låtsas bli rädd, krypa tätt intill osv. Vi låg väldigt nära varandra och jag tog hennes hand flera gånger, dock blev det mer att vi kramade varandras händer hårt för att det hände något läskigt i filmen och inte den här romantiska handhållningen (är det ens ett ord?). Efter filmen så sträckte hon på sig så ("jag ligger så obekvämt och måste sträcka ut kroppen") så att hon hamnade typ bredvid/halvt ovanpå mig med huvudet mot mitt bröst typ. Tro mig, jag funderade på om det var kyssläge, men hennes ansikte var liksom lite för långt bort! Jag lade i alla fall mina armar om henne och smekte henne över ryggen på ett sätt som MÅSTE ha uppfattats som intimt. Hon drog sig inte undan utan uppmuntrade mig tvärt om att fortsätta, sa att det var skönt osv. 

Igår smsade vi lite när jag satt på jobbet (hög arbetsmoral jag har, hehe) och bestämde gemensamt att vi skulle ses på kvällen. Vi gick på bio och efter det tog vi en promenad. Av någon anledning hamnade vi borta vid en skola (det är mörkt ute nu kan jag tillägga, inte massa barn som springer omkring med andra ord) och vi satte oss på marken, lutandes mot väggen under taket som stack ut. Det regnade lite, så vi tänkte att vi kunde sitta där och prata tills det hade lugnat ner sig. Vi satt bredvid varandra och jag lutade huvudet mot hennes axel. Sedan klagade hon på ont i ryggen och jag sa väl typ "du kan luta dig mot mig", och drog henne till mig så att hon satt mellan mina ben med ryggen lutandes mot mig om ni förstår vad jag menar? Jag hade mina armar runt henne och då och då tog hon min hand lite lätt, men släppte den sedan. Inget sensuellt handhållande här heller, mer som om hon råkade ta tag i den, höll kvar ett tag och sedan släppte. Inga sammanflätande fingrar med andra ord ;)

Jag vet inte när vi ska ses igen, men det blir kanske idag! Vi hade sagt att vi skulle ses idag, men nu sågs vi ju spontant igår så jag vet inte om det fortfarande gäller att vi ska ses idag med. Kanske borde skicka ett litet sms och fråga :) 

Vad gulligt... Jag håller alla tummar jag har för dig och din kärlek... Hoppas hoppas den är besvarad GladHjärta
  • engdahl

Klart att du ska skicka sms och fråga om ni kan träffas!
    :)
    Tack för uppdateringen, det är en mysig tråd, detta. Du är så gullig i detta.

Håller verkligen alla tummar!
    Kram

• Anonym (Blomman)

Kul med uppdatering! Och du, strunta i de som tror att du spelar!

Det låter som ni har haft det mysigt! Hur känns det nu jämfört med innan? Vill du samma sak? Känner du samma för henne?

Ingen ska pressa eller tvinga dig att göra något du själv inte vill. Det jag tänker är: om du vill kyssa henne, så gör det bara, hur farligt kan det bli? ;) Gör det som magkänslan och hjärtat vill, det är mest ärligt mot dig själv.

Hoppas på tätare uppdateringar, du är gullig!

Kram

• Medicus

TS!

Du måste agera snart annars kommer hon tro att du bara vill vara kompis. Hon visar ju intresse men vågar inte göra nåt precis som du. Snart är din chans förbi. Skicka ett sms nu och säg, jag vill träffa dig så fort som möjligt för jag vill prata om en känslig sak.

• Anonym (Blomman)
    Medicus skrev 2013-08-14 12:40:05 följande:
    TS!

Du måste agera snart annars kommer hon tro att du bara vill vara kompis. Hon visar ju intresse men vågar inte göra nåt precis som du. Snart är din chans förbi. Skicka ett sms nu och säg, jag vill träffa dig så fort som möjligt för jag vill prata om en känslig sak.

Håller med (om du fortfarande vill själv)
  • Göteborgskillen2101
    Medicus skrev 2013-08-14 12:40:05 följande:
    TS!

Exakt...
Svar på tråden Att kyssa en tjej