• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • Ninja05

Jo alltså hade känt starka signaler innan. Men precis som du så vågade jag inte riktigt lita på de ifall jag hade fel.

Men vid övernattningen låg vi på hennes soffa. Så när hon la sig bakom mig så förstod jag ju att nåt hände :) så smekte hennes arm lite och sen tog jag hennes hand i min. Inga konstigheter alls, hon kramade min hand hårt hårt som att hon tänkte "äntligen".

Och med kyssen. Den var ju påväg redan då men fegheten satte in igen. Så ja, tog steget med lite pepptalk med mig själv i huvudet några timmar före :) sen var det underbart.

Vi var sen tillsammans två år :)

Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-01 21:35:53 följande:
    Okej, berätta mer! Hur reagerade hon? Var hon med på det med en gång eller blev hon förvånad? Blev det obekvämt? Kom kyssen naturligt eller räknade du till tre i huvudet och tvingade dig själv? Vad hade du fått för "signaler" innan? Haha, ett rejält förhör här!

• Ninja05

Min anonymitet försvann. Men det gör inget, är ju inget hemligt direkt :)

Kör hårt tycker jag!

Ninja05 skrev 2013-08-01 22:01:02 följande:
    Jo alltså hade känt starka signaler innan. Men precis som du så vågade jag inte riktigt lita på de ifall jag hade fel.

Men vid övernattningen låg vi på hennes soffa. Så när hon la sig bakom mig så förstod jag ju att nåt hände :) så smekte hennes arm lite och sen tog jag hennes hand i min. Inga konstigheter alls, hon kramade min hand hårt hårt som att hon tänkte "äntligen".

Och med kyssen. Den var ju påväg redan då men fegheten satte in igen. Så ja, tog steget med lite pepptalk med mig själv i huvudet några timmar före :) sen var det underbart.

• engdahl

Lova att berätta hur det går TS. Gillar den mysiga romantiken... :)

• Anonym (villmenvågarinte)
    Ninja05 skrev 2013-08-01 22:01:02 följande:

Typ vad för signaler? Vad ska man titta efter liksom? (Vill ju ha ett facit, haha) 
    Pepptalk i huvudet kommer det nog  bli här med ;)  
  • Anzz

TS det finns aldrig några garantir men vill man inte dö ovetandes så måste man chansa för att vinna!

Nu har du dragit ut på det du egentligen vill i en evighet och väntar du på någon säkerhet kommer du aldrig få veta. Och så är det inte värt att leva livet.....

• Göteborgskillen2101

Ibland drar man ut på det längre och längre tills det är försent... Det får inte hända dig!!

• Ninja05

Alltså. Tiden innan det ville hon ju gärna umgås med mig. Åkte sent på natten bara för att ses en liten stund. "Fastnade" med blicken länge.. Ville kramas länge och mycket.

Men för att vara tydlig så känner man ju igen attraktion, eller hur? du måste bara våga lita på det :) hur länge hade ni känt varann? hur var det sist ni sågs? vad skriver hon i era sms? :)

Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-02 19:28:05 följande:
    Typ vad för signaler? Vad ska man titta efter liksom? (Vill ju ha ett facit, haha) 

Pepptalk i huvudet kommer det nog  bli här med ;)  

Svar på tråden Att kyssa en tjej