• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • Anonym (ny)
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-07-31 12:49:10 följande:
    Alltså när jag läser det jag har skrivit så tycker jag också att det är självklart att hon gillar mig. Men sedan finns ju den där känslan där, tänk om hon bara tycker om mig som kompis? Det är mysigt att krama sina tjejkompisar också. Hon kanske aldrig ens har tänkt tanken på att det skulle vara något annat mellan oss och om jag pussade henne kanske hon skulle bli förvånad och sjukt obekväm. Typ "oj, det där var oväntat...för mig är du en jättebra vän, endast", eller något. Vi har blivit så vana med att "mysa" att hon kanske inte ser det som något konstigt eller ovanligt, tvärt om kanske hon bara har accepterat att det är så vår relation ser ut. Hon kanske inte lägger mer i det än så, om ni fattar vad jag menar? 
    Åh, har precis läst igenom dina inlägg.. så romantiskt och mysigt!
    Jag loooovar att hon fattar att du är intresserad. Och om hon inte var intresserad, (nyfiken?) tillbaka så skulle hon inte besvara dina intima signaler...

Så härligt, när ska ni ses igen?

Lycka till TS

PS. jag blev kysst av min hetro (då, nu bi) kompis, dock på fyllan. Jag blev supersmickrad och glad. Besvarade kyssen, och sen hände det några fler gånger den sommaren. Även fast det aldrig blev något mer så har vår relation aldrig blivit krystad. Det som sker när vi ses är väl att hon kanske blir lite generad och flörtig ibland men det tycker jag bara är gulligt. Annars umgås vi som vanligt, även om vi inte ses så ofta längre.

Okej, tyvärr är det nu min tur att vara bortrest så vi kommer inte att ses igen förrän till helgen (som lyckligtvis inte är så långt bort). Troligen lördag eller söndag :) 

Jag orkar inte citera alla inlägg, blir så rörigt och mycket då, så ska försöka svara lite sammanfattat här. Någon frågade om hon är intim med andra vänner så som hon är med mig och det vet jag faktiskt inte. Jag har inte sett det, och jag har heller inte fått det intrycket, men jag har aldrig träffat hennes nära tjejkompisar (det gänget vi var med när vi träffades är bekanta för oss båda, men inte nära för någon av oss) så jag vet ju inte hur hon är när hon är själv med dem. 

En nyfiken kille från göteborg ( ;) ) behövde veta exakt var vi bor och det kanske går att ordna, men i så fall vill jag ha ett bra argument till varför du behöver veta det. Misstänker du att du känner någon av oss? :P 

Har även bläddrat förbi en underbar historia om en tjej som hade legat och hållit sin kärlek i handen hela natten innan hon slutligen vågade kyssa henne och måste erkänna att jag satt och log genom hela historien. Låter ju helt underbart!! Ingen konstig stämning eller liknande...? (shit är så rädd för den konstiga stämningen. Eller ännu värre, att bli bortknuffad!! :O ). Inser nu att jag nog får läsa igenom kommentarerna igen och se vad som behövs svaras på, läste igår och har glömt bort en del...

Kan även meddela att vi självklart pratar i telefon en del och smsar massa :))  

Anonym (Nina) skrev 2013-07-31 15:11:16 följande:
    När jag träffade min första tjej så hade jag känt precis som du Ts. Signalerna var logiskt helt hundra riktade mot mig som attraktion. Men hjärnan var för feg för att våga lita på det.

Tillslut "råkade" jag sova kvar på hennes soffa en natt då vi varit vakna hela natten inpå morgonen. Vi hade legat och hållit varandras händer flera timmar när jag äntligen vågade kyssa henne. Det var grymt. Övernattningen efter hade vi ännu roligare ;)

Vi pratade mycket om denna feghet och kom fram till att man känner rätt . Lita på magkänslan ts o kyss henne!

Lycka till!
    Okej, berätta mer! Hur reagerade hon? Var hon med på det med en gång eller blev hon förvånad? Blev det obekvämt? Kom kyssen naturligt eller räknade du till tre i huvudet och tvingade dig själv? Vad hade du fått för "signaler" innan? Haha, ett rejält förhör här!

Ni som inte är intresserade av mellansnack är alltså välkomna att kika in på lördag eller söndag så hoppas vi väl att jag äntligen ska ha vågat ;) 

• Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-01 21:33:53 följande:
    Okej, tyvärr är det nu min tur att vara bortrest så vi kommer inte att ses igen förrän till helgen (som lyckligtvis inte är så långt bort). Troligen lördag eller söndag :) 

Jag orkar inte citera alla inlägg, blir så rörigt och mycket då, så ska försöka svara lite sammanfattat här. Någon frågade om hon är intim med andra vänner så som hon är med mig och det vet jag faktiskt inte. Jag har inte sett det, och jag har heller inte fått det intrycket, men jag har aldrig träffat hennes nära tjejkompisar (det gänget vi var med när vi träffades är bekanta för oss båda, men inte nära för någon av oss) så jag vet ju inte hur hon är när hon är själv med dem. 

En nyfiken kille från göteborg ( ;) ) behövde veta exakt var vi bor och det kanske går att ordna, men i så fall vill jag ha ett bra argument till varför du behöver veta det. Misstänker du att du känner någon av oss? :P 

Har även bläddrat förbi en underbar historia om en tjej som hade legat och hållit sin kärlek i handen hela natten innan hon slutligen vågade kyssa henne och måste erkänna att jag satt och log genom hela historien. Låter ju helt underbart!! Ingen konstig stämning eller liknande...? (shit är så rädd för den konstiga stämningen. Eller ännu värre, att bli bortknuffad!! :O ). Inser nu att jag nog får läsa igenom kommentarerna igen och se vad som behövs svaras på, läste igår och har glömt bort en del...

Kan även meddela att vi självklart pratar i telefon en del och smsar massa :))  
    det låter gött att ni har kontakten när någon av er är bortrest, det kan jag lova dig att inte "vanliga" vänner har ;)

om du menar mig med " en nyfiken kille från göteborg" så MÅSTE jag inte veta vart ni bor men det skulle va roligt ifall jag kände någon av er ;) nä misstänker inte det men du vet ;) det skulle va coolt 

Hihi oj, nu ringer min lovergirl! Som på beställning ;) 

• Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-01 21:42:26 följande:
    Hihi oj, nu ringer min lovergirl! Som på beställning ;) 
    säg att du älskar henne!!! hahah skoja... men säg... jag skulle vilja ge dig en puss nu ;) med sexi röst... hahah nej nu är jag nog lite trött,..
    Göteborgskillen2101 skrev 2013-08-01 21:44:23 följande:
    säg att du älskar henne!!! hahah skoja... men säg... jag skulle vilja ge dig en puss nu ;) med sexi röst... hahah nej nu är jag nog lite trött,..
    Du är nog lite trött, ja ;) 
  • Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-01 21:51:53 följande:
    Du är nog lite trött, ja ;) 
    pratar ni om något speciellt... som vi kanske får veta? (A) 
Svar på tråden Att kyssa en tjej