• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • VackraFlicka
    Anonym (br) skrev 2013-07-26 12:40:14 följande:
    Men skriv eller säg något om hur nära ni kommit varandra, och att det får dig att fundera på vad som finns mellan er, lite som att du tänker högt, typ "jag gillar dig jättemycket och på senare tid får jag ibland för mig att det finns något mer än bara vänskap mellan oss....." och se hur hon reagerar? Lite fegt kanske att bolla över till henne men om du verkligen inte vågar ta steget att visa mer vad du själv känner?

Om du skriver det till henne har hon ju chansen att tänka efter innan hon svarar, säger du det när ni träffas så kanske hon blir blyg och slår ifrån sig...

Vi är många som hejar och tror på dig/er, det märker du va?  
    Instämmer helt!
  • Göteborgskillen2101

gaaaah hahahah jag blir galen TS!!! JAG VILLL att du ska få den här tjejen! du har fått grovt mycket tecken nu!! bara kööör!!!! i nästa Inlägg som du gör så VILL JAG läsa att du har kysst henne....  Jag hejar på dig!

• ytrewq

Men vad faaan, kyss henne för helvete?!?

• Göteborgskillen2101
    ytrewq skrev 2013-07-28 01:30:44 följande:
    Men vad faaan, kyss henne för helvete?!?
    hahahah rätt!!
  • Anonym (villmenvågarinte)
    Göteborgskillen2101 skrev 2013-07-27 23:36:24 följande:
    gaaaah hahahah jag blir galen TS!!! JAG VILLL att du ska få den här tjejen! du har fått grovt mycket tecken nu!! bara kööör!!!! i nästa Inlägg som du gör så VILL JAG läsa att du har kysst henne....  Jag hejar på dig!
    Haha, förlåååt! Jag älskar att jag har så många som ändå håller tummarna för mig, synd bara att jag inte levererar i samma takt, haha
    Till mitt försvar kan jag säga att hon har åkt för att hälsa på släktingar i Stockholm över helgen. Hon kommer hem på måndag, så antagligen ses vi då eller senast på tisdag :) Lovar att uppdatera och lovar att vara lite modigare!  
  • Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-07-28 01:55:58 följande:
    Haha, förlåååt! Jag älskar att jag har så många som ändå håller tummarna för mig, synd bara att jag inte levererar i samma takt, haha
    Till mitt försvar kan jag säga att hon har åkt för att hälsa på släktingar i Stockholm över helgen. Hon kommer hem på måndag, så antagligen ses vi då eller senast på tisdag :) Lovar att uppdatera och lovar att vara lite modigare!  
    okej okej!! men jag hoppas att du har kontakten med henne nu när hon är borta i några dagar ?? kanske något litet samtal... några sms eller vad som helst?
  • Anonym (br)
    Göteborgskillen2101 skrev 2013-07-28 04:52:35 följande:
    okej okej!! men jag hoppas att du har kontakten med henne nu när hon är borta i några dagar ?? kanske något litet samtal... några sms eller vad som helst?
    JUst det! Nu är väl helt rätt läge att smsa och påtala att du saknar henne osv, och föreslå att ni ses så snart hon är hemma igen?
Svar på tråden Att kyssa en tjej