• Anonym (ångest)

Att komma över omöjlig kärlek

För nästan ett år sedan blev jag helt oväntat galet förälskad i min kollega som jag känt i många år. Han kände lika dant och vi inledde en relation trots att vi båda har familj. Känslorna fullkomligt exploderade men nu har han en gång för alla bestämt sig för att stanna med sin familj och vi har därför brutit vår relation.

Fattar dock inte hur jag ska stå ut. Tänker på honom varje vaken minut och saknar honom så att jag mår fysiskt illa. Samtidigt kan jag inte visa något här hemma.

Någon som varit i samma situation - dvs stannat hos er familj efter en längre otrohet? Hur gjorde ni för att glömma? Hur lång tid tog det? Lyckades ni någonsin få tillbaka känslorna för er man/fru?

PS Inser naturligtvis att det inte är synd om mig eftersom jag får skylla mig själv som varit otrogen, att otrohet är omoraliskt, fegt och alltid fel etc. Men gjort är gjort och i dagsläget försöker jag bara överleva/uthärda.

• Svar på tråden Att komma över omöjlig kärlek
  • Fool
    FeliciaA2 skrev 2014-02-20 14:41:24 följande:

Hur får du detta @Fool  och övrigt trådinnehåll till att TS har ljugit? 
    Att undanhålla information är detsamma som att ljuga , i båda fallen har det samma syfte
  • FeliciaA2
    Fool skrev 2014-02-20 15:01:02 följande:
    Att undanhålla information är detsamma som att ljuga , i båda fallen har det samma syfte
    Har du inte läst att han inte vill veta detaljer (se min föregående kommentar). Jag tycker nog man skall situationsanpassa sitt tyckande här. Och läsa och  försöka förstå det som TS skriver.

Man kan inte pressa på sanningen på en som inte är beredd att ta emot den.
  • Anonym (Vilsen)
    Anonym (nyfiken) skrev 2014-02-20 12:48:43 följande:
    Till Vilsen! Jag vill inte på något sätt döma dig. Hoppas du hittar lycka hos din familj så småningom. Jag tror att det andra kommer att blekna med tiden. Jag undrar några saker. Med facit i hand när du känner till konsekvenserna: Vad hade du gjort annorlunda, hur hade du gjort? Hade det gått att stoppa affären innan, o i vilket skedde. Har följt det du skrev innan o då lät det som att det inte gick att bryta, att känslorna var för starka. Hade det gått att låta bli från första början när du började inse att ni inte är bara vänner. Har ni varit vänner länge innan? Hur blev ni upptäckta? Tack för att du delar din historia. Den kanske kan hjälpa andra innan de kommer så långt som du gjorde. För det kändes lite som att det inte fanns något annat sätt att bryta sig ur för dig. Lycka till

• Anonym (Vilsen)
    Anonym (Vilsen) skrev 2014-02-20 16:30:25 följande:

Vi har verkligen försökt sluta. Jag har gjort slut med han säkert 6 till 8 gånger. Men mina känslor för han gick inte över. Saknade han så otroligt mycket. Jag kunde prata med han, älskade hans närhet. Han var även min bästa vän. Jag mådde så bra av han. Och han kände samma sak. Hade inte vi alla varit så bra vänner, då vet jag det hade blivit vi. Men vi vet att det vi gjorde, så gör man bara inte. Man blir inte kär i sin kompis partner. Speciellt inte inleder ett förhållande. Och nu i efterhand är jag glad att vi stod på oss där. Det hade aldrig slutat lyckligt. Vi har varit vänner i ca 4 år. Han och jag fann varandra ganska tidigt. Vi har alltid dragits till varandra. Jag kunde prata mer med han än hans sambo. Kan erkänna att jag var mer vän med han än henne. Nu i helgen har jag och mannen bokat rum inne i gamla stan, vi ska ta pendeln in och bara strosa runt i gamla stan. Rå om varandra. Det behöver vi. Och jag ser fram emot denna helg. Jag måste lägga det gamla bakom mig. Gå vidare med min man. För våra barns skull. Och för oss. Och jag har inte ljugit nåt, min man vet om vad den andra och jag gjort. Att vi haft sex. Sen är det han som valt att inte vilja veta detaljer. Frågar han om nåt. Då svarar jag ärligt.
  • Fool
    FeliciaA2 skrev 2014-02-20 15:08:36 följande:
    Har du inte läst att han inte vill veta detaljer (se min föregående kommentar). Jag tycker nog man skall situationsanpassa sitt tyckande här. Och läsa och  försöka förstå det som TS skriver.

Man kan inte pressa på sanningen på en som inte är beredd att ta emot den.
    Det där är en väldigt vanligt undanflykt.... varför sa du inget ?.... du frågade ju inte ?
    Den är en klassiker när det gäller ottrohet att man bara säger det som är absolut nödvändigt och inget mer.
    Jag tror att alla (ink den som varit otrogen) är väl medvetna om att om den som blivt bedragen ber om att får höra vad som försigåtts så vill man ha storyn i sin helhet och inte bara dom delarna som den som varit otrogen anser är nödvändiga. Jag anser som sagt att det är upp till den bedragne att avgöra hur mycket information / detaljer man vill ha och inte den som bedragit.

Man ska inte pressa på sanning nej , men man ska heller inte undahålla information , om man är ärlig i sina intetioner kan man tex fråga den bedragne hur mycket information han / hon vill ha så får personen själv avgöra. att ge sig själv rätten att censurera informationen är detsamma som att förnekar den bedragne rätten att själv välja hur mycket han / hon vill veta.
  • provalarm
    Fool skrev 2014-02-20 16:55:13 följande:
    Det där är en väldigt vanligt undanflykt.... varför sa du inget ?.... du frågade ju inte ?
    Den är en klassiker när det gäller ottrohet att man bara säger det som är absolut nödvändigt och inget mer.
    Jag tror att alla (ink den som varit otrogen) är väl medvetna om att om den som blivt bedragen ber om att får höra vad som försigåtts så vill man ha storyn i sin helhet och inte bara dom delarna som den som varit otrogen anser är nödvändiga. Jag anser som sagt att det är upp till den bedragne att avgöra hur mycket information / detaljer man vill ha och inte den som bedragit.

Man ska inte pressa på sanning nej , men man ska heller inte undahålla information , om man är ärlig i sina intetioner kan man tex fråga den bedragne hur mycket information han / hon vill ha så får personen själv avgöra. att ge sig själv rätten att censurera informationen är detsamma som att förnekar den bedragne rätten att själv välja hur mycket han / hon vill veta.

Får mig att fundera hur du gjorde.. det låter som om du blivit bedragen eftersom du predikar rätt friskt.

Har man bestämt sig för att gå vidare och känner att man kan det med det man redan har av information så leave it be...
  • Fool
    provalarm skrev 2014-02-20 17:48:35 följande:

Får mig att fundera hur du gjorde.. det låter som om du blivit bedragen eftersom du predikar rätt friskt.

Har man bestämt sig för att gå vidare och känner att man kan det med det man redan har av information så leave it be...

Jo jag har varit med om en otrohet , precis som så många andra här.
    Predika är lite beroede på hur man ser det , om du med predika menar att ge min syn på saker kring otrohet så predikar du nog lika mycket , skillnaden är väl att vi kanske förljer olika evangelium , hade jag "predikat" från samma evangelium som du gör , dvs haft samma uppfattning som du , så hade du nog uppfattat mina inlägg som något annant.

Dessutom om du läser lite noggrannare så kanske du lägger märke till at min "predikan" oftast kretsar kring hur man hanterar otroheten och inte kring själva otroheten i sig , dvs lögner , mörkande , etc... det vanliga.

Jag anser helt enkelt att , visst människor kan begå fel , inget konstigt med det , men borde man väl oxå kunna stå för det rakryggat och utan en massa ursäkter och bortförklaringar ?
  • provalarm
    Fool skrev 2014-02-20 18:28:03 följande:

Jo jag har varit med om en otrohet , precis som så många andra här.
    Predika är lite beroede på hur man ser det , om du med predika menar att ge min syn på saker kring otrohet så predikar du nog lika mycket , skillnaden är väl att vi kanske förljer olika evangelium , hade jag "predikat" från samma evangelium som du gör , dvs haft samma uppfattning som du , så hade du nog uppfattat mina inlägg som något annant.

Dessutom om du läser lite noggrannare så kanske du lägger märke till at min "predikan" oftast kretsar kring hur man hanterar otroheten och inte kring själva otroheten i sig , dvs lögner , mörkande , etc... det vanliga.

Jag anser helt enkelt att , visst människor kan begå fel , inget konstigt med det , men borde man väl oxå kunna stå för det rakryggat och utan en massa ursäkter och bortförklaringar ?

Nej, jag tycker däremot att du är ganska konklusiv och påståelig. Och snabb i dina bedömningar..    Jag tar inte sida i det här ämnet.. Jag är en åskådare  och inte involverad i historien på något sätt. Du går ut ganska hårt om hur du hade velat bli bemött av den som var otrogen mot dig men människor är olika i reaktion och tanke.
  • Fool
    provalarm skrev 2014-02-20 18:37:41 följande:

Nej, jag tycker däremot att du är ganska konklusiv och påståelig. Och snabb i dina bedömningar..    Jag tar inte sida i det här ämnet.. Jag är en åskådare  och inte involverad i historien på något sätt. Du går ut ganska hårt om hur du hade velat bli bemött av den som var otrogen mot dig men människor är olika i reaktion och tanke.
    Tja alla är olika.... intressant psykoanalys av mig som person.... men visst var och har rätt till en åsikt.... skulle jag analysera dig så skulle jag anta att du har extremt klyshiga åsikter (såna som man oftast ser i amelia) som speglar djup okunskap och brist på erfarenhet , men en gnutta naivitet , cynism och dubbelmoral (då man anser vara lite bättre än alla andra för att man anser sig vara neutral och odömmande)
  • Fool
    provalarm skrev 2014-02-20 18:37:41 följande:

Om hur jag hade velat bli bemött.. kanske det... men jag tror faktiskt att de allra flesta människor vill bli bemätta med ärlighet och omtanke och inte med svek och lögner , vad tror du ?.... visst är är alla människor olika i reaktion och tanke.... men samtidigt om man nu reagerar på ett sätt som innebär något negativt för andra människor så får man väl oxå acceptera andra människors reaktioner och tanka på sina egna reaktioner och tankar ?
Svar på tråden Att komma över omöjlig kärlek