• Anonym (ångest)

Att komma över omöjlig kärlek

För nästan ett år sedan blev jag helt oväntat galet förälskad i min kollega som jag känt i många år. Han kände lika dant och vi inledde en relation trots att vi båda har familj. Känslorna fullkomligt exploderade men nu har han en gång för alla bestämt sig för att stanna med sin familj och vi har därför brutit vår relation.

Fattar dock inte hur jag ska stå ut. Tänker på honom varje vaken minut och saknar honom så att jag mår fysiskt illa. Samtidigt kan jag inte visa något här hemma.

Någon som varit i samma situation - dvs stannat hos er familj efter en längre otrohet? Hur gjorde ni för att glömma? Hur lång tid tog det? Lyckades ni någonsin få tillbaka känslorna för er man/fru?

PS Inser naturligtvis att det inte är synd om mig eftersom jag får skylla mig själv som varit otrogen, att otrohet är omoraliskt, fegt och alltid fel etc. Men gjort är gjort och i dagsläget försöker jag bara överleva/uthärda.

• Svar på tråden Att komma över omöjlig kärlek
  • Fool
    Anonym (Vilsen) skrev 2014-02-17 21:37:47 följande:
    länge sen man va ut här, och mycket har hänt sen sist jag skrev. varit otroligt mycket tårar och en jobbig tid.

strax innan jul, kom sanningen fram...orkar inte prata så mycket om det, men kan skriva kortfattat.
    lever idag fortfarande med min man,...men har otroligt starka känslor kvar för den andra som jag nu väljer att kalla han för.
    min man vet om våra känslor jag och den andra har för varandra.
    men jag och min man kämpar på, vi går i familjerådgivning.
    vi har brutit helt med den andra och hans familj.
    min man har helt förbjudit både den andra och mig att ha någon som helst kontakt med varandra. det gick bra i början, va otroligt jobbigt.
    men för några veckor sen föll vi dit igen, bara kontakt via mobil, i början bara vanliga sms, han som tog kontakt först och ja jag vet, jag va så DUM att ja svarade. och vips så va vi nära att falla dit igen. han skrev bla. att jag va allt han sökt efter, att han älskar mig. att det varit ett riktigt mörker allt detta. att vi förlorat varandra. att jag var hansbästa vän och mer därtill. att 2013 var hans bästa år. men att han inte är bra för mig, och han har rätt, jag skulle aldrig bli lycklig med han.
    jag valde att berätta allt detta för min man förra veckan, han vart ledsen och sårad. otroligt arg på den andra då han lovat att aldrig mer höra av sig. min man känner sig otroligt sviken av den andra, hans bästa vän.
    min man säger ofta, att man kan inte styra över sina känslor, men man får inte börja ha känslor för sin bästa väns fru.
    vi har det bra, när jag är med min man, då känner jag att det är han jag ska vara med. livet ut, men mina känslor för den andra kommer nog alltid finnas i mig, och jag vet att den andra känner likadant för mig.
    alldeles nyss kom jag på mig själv med att lyssna på låtar som den andra skickat till mig under dessa månader, då rann det några tårar ner för min kind. så visst, det är otroligt jobbigt att slita med sinakänslor, har aldrig haft känslor för två personer förut, inte såhär starka känslor. och ibland blir jag ledsen när jag tänker på alla stunder jag och den andra haft.
    jag mår dåligt för jag svikit min man, att jag ljugit för han. att jag fick känslor för någon annan. är så arg på mig själv för vad jag ställt till med, men vi jobbar på det. jag och min man älskar varandra. det är han jag ska vara med.
    så nu har jag bytt mobil nr, blockerat den andra från allt...facebook....instagram med mera...

vi har även sålt huset och ska flytta ifrån byn vi bor i, det är inte hållbart att bo kvar i samma by som den andra,
    och det är jobbigt, att låta barnen byta skola..men i slutändan kommer detta bli det bästa för oss. vi kommer gå starkare ur detta.
    Är den andre mannens fru / sambo insatt i situationen ?
  • Anonym (Vilsen)

ja, hans sambo vet om detta.
    men hon och min man vet inte allt.
    jag och den andra har valt att inte berätta allt. vad det är tänker jag inte gå in på .
    jag har nog berättat mer för min man, än vad han gjort. men de får han stå för.
    jag har brutit all kontakt med henne. inte sett eller pratat med henne och så vill jag ha det.
    jag valde ju att berätta för min man att vi haft kontakt igen. det tror jag inte den andra sagt,
    han kanske nämnt det, men tror inte han sagt till henne vad vi skrivit till varandra.

• Anonym (lika)
    Anonym (Vilsen) skrev 2014-02-17 21:37:47 följande:
    han skrev bla. att jag va allt han sökt efter, att han älskar mig. att det varit ett riktigt mörker allt detta. att vi förlorat varandra. att jag var hansbästa vän och mer därtill. att 2013 var hans bästa år. men att han inte är bra för mig, och han har rätt, jag skulle aldrig bli lycklig med han.

Den där delen med att han kontaktar dig och säger att han inte är bra för dig, den osar verkligen katt. I min värld, så älskar man någon och verkligen tror att det är sant, att man inte är bra för den man älskar, ja då håller man sig borta. För det sista man vill är att göra den man älskar illa. Det går före allt, och speciellt före ens ego. Att ta kontakt och säga det däremot, verkar mer vara ett inslag av att han vill påvisa hur stor påverkan han har på dig, på ett melodramatiskt sätt fyllt av fina ord som du såklart vill höra. Helt onödigt och väldigt egoistiskt.
  • Fool
    Anonym (Vilsen) skrev 2014-02-18 15:59:28 följande:
    jag och den andra har valt att inte berätta allt. vad det är tänker jag inte gå in på .
    jag har brutit all kontakt med henne. inte sett eller pratat med henne och så vill jag ha det.
    jag valde ju att berätta för min man att vi haft kontakt igen. det tror jag inte den andra sagt,
    han kanske nämnt det, men tror inte han sagt till henne vad vi skrivit till varandra.
    Vad händer om hans fru får reda på hela storyn och tar kontakt med din man ?
    Är det inte bättre att lägga alla korten på borde och få det överstökat än att riskera att det kommer fram ändå senare och kanske raserar allt ni får början om från ruta ett ?
  • provalarm
    Anonym (Vilsen) skrev 2014-02-18 15:59:28 följande:

Du låter ju ändå sorgsen när du beskriver situationen och om din mans och dina planer. Är du verkligen säker på vad du vill eller är det den "politiskt" korrekta vägen  du väljer?
    Jag dömer dig inte. Kärlek och förälskelse kan drabba en på flera plan och på olika nivåer, huvudsaken är att du kan leva med det beslut du tar som måste vara det rätta för dig.
    Du kan vinna, du kan förlora.. it´s a gamble. Men har du bestämt dig för att gå vidare med din man så måste du bryta med den andre totalt. Det är svårt, man sörjer förlusten, känner längtan  men det går över...
  • Anonym (Vilsen)
    Fool skrev 2014-02-19 12:10:16 följande:
    Vad händer om hans fru får reda på hela storyn och tar kontakt med din man ?
    Är det inte bättre att lägga alla korten på borde och få det överstökat än att riskera att det kommer fram ändå senare och kanske raserar allt ni får början om från ruta ett ?
    våra respektive vet det dom behöver veta. och jag vet att han inte kommer säga nåt mer. jag lovar, jag vet.
  • Anonym (Vilsen)
    provalarm skrev 2014-02-19 21:03:27 följande:

Du låter ju ändå sorgsen när du beskriver situationen och om din mans och dina planer. Är du verkligen säker på vad du vill eller är det den "politiskt" korrekta vägen  du väljer?
    Jag dömer dig inte. Kärlek och förälskelse kan drabba en på flera plan och på olika nivåer, huvudsaken är att du kan leva med det beslut du tar som måste vara det rätta för dig.
    Du kan vinna, du kan förlora.. it´s a gamble. Men har du bestämt dig för att gå vidare med din man så måste du bryta med den andre totalt. Det är svårt, man sörjer förlusten, känner längtan  men det går över...
    har aldrig varit i denna sits förut, att älska två personer samtidigt. så visst, jag erkänner att detta är otrloigt svårt.
    men jag vet att jag valt rätt. det är med min man jag ska vara. jag älskar han.
    det har nu gått två veckär  sen jag och den andra bröt upp igen, och det är svårt. jag sörjer, det gör ont, jag känner en stark längtan efter han, är ofta ledsen och nere när jag tänker på allt.men jag vet det kommer gå över.

och jag skäms, tror ni inte jag fattar  att jag gjort så himla fel. jag är så medveten om det. jag har inga ursäkter för hur jag betett mig. jag är hemsk, jag vet...jag kan inte förstå hur min man kunnat förlåta mig, men de har han gjort.
    och vi ska kämpa oss ur detta. det är han och jag.
  • provalarm
    Anonym (Vilsen) skrev 2014-02-19 21:30:44 följande:
    har aldrig varit i denna sits förut, att älska två personer samtidigt. så visst, jag erkänner att detta är otrloigt svårt.
    men jag vet att jag valt rätt. det är med min man jag ska vara. jag älskar han.
    det har nu gått två veckär  sen jag och den andra bröt upp igen, och det är svårt. jag sörjer, det gör ont, jag känner en stark längtan efter han, är ofta ledsen och nere när jag tänker på allt.men jag vet det kommer gå över.

och jag skäms, tror ni inte jag fattar  att jag gjort så himla fel. jag är så medveten om det. jag har inga ursäkter för hur jag betett mig. jag är hemsk, jag vet...jag kan inte förstå hur min man kunnat förlåta mig, men de har han gjort.
    och vi ska kämpa oss ur detta. det är han och jag.

Jag vet att det gör innihelvete för jävligt ont, som om någon drar hjärtat ur kroppen på en .. gråt, sörj och må dåligt.
    Du kommer att komma över den andra förälskelsen så att du kan satsa på din relation med din man. Skam och skuld kommer du känna men allt som oftast finns det en underliggande anledning till varför men det är upp till dig att lista ut.
    Häng inte upp dig på hur andra här tycker, det är du som lever i din relation..inte dom. Du står till svars för det du gjort inför din man och dig själv.. inte inför "predikarna" här
  • Fool
    Anonym (Vilsen) skrev 2014-02-19 21:17:43 följande:
    våra respektive vet det dom behöver veta. och jag vet att han inte kommer säga nåt mer. jag lovar, jag vet.

Nja , vad dom behöver veta är väl egentligen upp till dem att bestämma inte dig och din fd älskare , vanligtvis brukar det vara så mycket som möjligt eftersom man dels vill ha ALLA fakta när man ska besluta om man vill eller inte vill ge sin partner en andra chans ( det gäller väl de flesta viktiga beslut man tar i livet ?) Och dels för att man inte vill att små detaljer som senare kan komma att riva upp alla gamla sår. Man vill oftast få det överstökat en gång för alla. Att börja om från ruta ett för att någon ny liten detalj dyker upp är extremt destruktivt och krävande. Glöm inte att det oftast är lögner och smusslande som oftast gör den absolut största skadan , mycket mer än otroheten i sig. Om ni nu ska göra en nystart i er relation , börja om på ett blankt papper varför då undanhålla saker ? Är inte det som att börja om fast på ett skrynklig och solkigt papper istället för ett nytt och fräscht ? Varför fortsätta med samma "han kommer aldrig få reda på det" beteende när ni gör en nystart ? Borde inte din mans beslut att ge ert förhållande en till chans vara baserat på alla fakta och inte på bara de fakta som du och din fd läkare låter honom se ? Dvs att han väljer dig för att han verkligen vill det och inte bara för att han inte är medveten om alla fakta ? Känner bara så onödigt på nåt sätt , när ni ändå offrar så mycket av er tid och energi , tom flyttar
  • provalarm
    Fool skrev 2014-02-19 21:44:06 följande:

Nja , vad dom behöver veta är väl egentligen upp till dem att bestämma inte dig och din fd älskare , vanligtvis brukar det vara så mycket som möjligt eftersom man dels vill ha ALLA fakta när man ska besluta om man vill eller inte vill ge sin partner en andra chans ( det gäller väl de flesta viktiga beslut man tar i livet ?) Och dels för att man inte vill att små detaljer som senare kan komma att riva upp alla gamla sår. Man vill oftast få det överstökat en gång för alla. Att börja om från ruta ett för att någon ny liten detalj dyker upp är extremt destruktivt och krävande. Glöm inte att det oftast är lögner och smusslande som oftast gör den absolut största skadan , mycket mer än otroheten i sig. Om ni nu ska göra en nystart i er relation , börja om på ett blankt papper varför då undanhålla saker ? Är inte det som att börja om fast på ett skrynklig och solkigt papper istället för ett nytt och fräscht ? Varför fortsätta med samma "han kommer aldrig få reda på det" beteende när ni gör en nystart ? Borde inte din mans beslut att ge ert förhållande en till chans vara baserat på alla fakta och inte på bara de fakta som du och din fd läkare låter honom se ? Dvs att han väljer dig för att han verkligen vill det och inte bara för att han inte är medveten om alla fakta ? Känner bara så onödigt på nåt sätt , när ni ändå offrar så mycket av er tid och energi , tom flyttar

Håller med dig i avseendet att man bör ( inte ska) ha rena ark men om det nu inte skulle vara fallet så är det även viktigt att mannen inte grottar ner sig i var minsta detalj för det har ingen av dem nytta av när de ändå beslutat att gå vidare. Låt TS berätta det hon förmår sig att berätta....
Svar på tråden Att komma över omöjlig kärlek