God morgon MrsC. Hoppas allt är väl med dig idag. Jag har fortfarande väldigt lite symptom. Jag har visserligen lite ömma bröst men dom är inte svullna och jättekänsliga. Jag behöver kissa lite oftare och känner mig som lite lätt bakfull, en blandning av huvudvärk, trötthet och lätt illamående. Men det är diffusa symptom som gör mig osäker. Var tvungen att ta ett stödtest med CB digital i morse. Den visade v 3+ så jag verkar ligga rätt trots allt. Ska mäta hcg i morgon. Vad har du för symptom? Hoppas dom är ihållande och tydliga! Mediciner: Som prep inför insättningen har jag tagit 2x4 mg progynon, 1 x 400 mg Trental, 1000 mg E-vitamin och 3000 mkg Folsyra. Jag valde aktivt bort nedreglering med Zoladex. Trental är en medicin som böjer blodkropparna så att blodet kan flöda in även i de minsta artärerna. En medicin för dom som har domningar i ben eller dylikt. Tillsammans med E-vitamin skulle Trental förbättra slemhinnans tillväxt och status. Efter insättningen tar jag Progynon 2x4 mg, 3x400 mg Progesteron (ökade med 1 efter bruna flutningar), 3000 mkg Folsyra och 1x400 mg Magnesium (som oxå tillkom efter de bruna flytningarna). Vi har ju alla vår historia. jag har "bara"gjort en ET och två FET. De två första var under ledning av Dr Fodina. Fodina körde värsta Molotov-cocktailen med cortison, sprutor, extra utrogest och massa andra piller. Min kropp blev fysiskt helt sönderstressad efter de första två omgångarna. Jag och hormoner (exv p-piller, pergotime) har aldrig gått särskilt bra ihop. På det sättet var det en befrielse med Dr Lakutin som inte verkar vara lika inne på extra allt när det gäller mediciner. Det passade mig att prova med mindre mediciner. För andra passar det inte alls beroende på vad man har för fert-problem. Jag minns att jag läst att du kör lite egen medicinering. Jag är inte förvånad. Vi skulle säkert kunna bli fertilitetsläkare hela bunten när vi varit med i IVF-rejset. Det känns helt nödvändigt att ta reda på en massa själv om man inte ska gå under av osäkerhet, frustration och kroppslig misär. Vad har du kört för medicinering? Någa bra tips? OK MrsCecilia då kör vi vidare på 5+1-dagen! En dag i taget. Skönt att vi har Tyckommig med som vägledare med hela 10 veckor