• Fertilitetsresa

Fertinova Helsingfors

Jag och min man har försökt bli gravida sedan 2010. Blev spontangravid 2011, men fick missfall  v.5-6. Vi har gjort två ivf:er

Ivf 1 på Sahlgrenska Gbg, upptäckte att jag har 0,2 i amh-värde. Fick 300 ie, som sedan höjdes till 450 ie Gonal-F. Resultat: ett ägg som dock ej befruktades

Ivf 2 på Carlanderska Gbg. Fick 300 ie Gonal-F och 150ie Menopur. Resultat: inga äggblåsor!

Sahlgrenska har satt upp oss på Äggdonationskön sedan mars 2013. Vi vill nu sätta upp oss i kön på Fertinova i Helsingfors. Vore väldigt bra att få kontakt med fler i liknande sitation som planerar ÄD i Finland!!  

• Svar på tråden Fertinova Helsingfors
  • Dustpuppy

Fast båten är framme kl 09:50, det tar högst en halvtimme att gå långsamt till kliniken. Jag kollar tidtabellen för säkerhets skull, BRB.

/Dustpuppy

• Dustpuppy

18/6 är båten framme i Helsingfors kl 09:50.

Utresa 17/6 16:30 hem 18/6 kl 18:15. 920 kr i B2P-hytt.

Mindre stress än med flygbyte? Om du kan Göteborg, så är det ungefär lika långt som från Centralen till Kopparmärra, kanske kortare.

• JZ79
    Dustpuppy skrev 2014-03-18 19:39:04 följande:
    18/6 är båten framme i Helsingfors kl 09:50.
    Utresa 17/6 16:30 hem 18/6 kl 18:15. 920 kr i B2P-hytt.

Mindre stress än med flygbyte? Om du kan Göteborg, så är det ungefär lika långt som från Centralen till Kopparmärra, kanske kortare.
    Tusen tack! Har ni registrerat mig för ett viking line clubkort, finns ju massor med pengar att spara!! Resor från min stad till Sthlm fixar vi nog rätt billigt med någon buss eller tåg. Inte så hemma i Gbg. Med såhär bra priser med båt så tar vi nog det, så får vi lite minisemester på köpet.
    ÅTerigen, tack!! Har sett ditt nickname lite överallt och du är så fantastisk som hjälper till och delar med dig av din kunskap {#emotions_dlg.flower}
  • JZ79
    Stockholm ti 17/6/2014 kl 16.30 - Helsingfors on 18/6/2014 kl 09.50 Mariella Personer: 2 Vuxna Hytt: 1 B2P Inside Piccolo
     Helsingfors on 18/6/2014 kl 18.15 - Stockholm to 19/6/2014 kl 10.00 Mariella Personer: 2 Vuxna Hytt: 1 B2P Inside Piccolo

Totalt: 2520,00 SEK

? Får det inte billigare trots att jag knappat in mitt kundnr...
  • JZ79

Glöm mitt tidigare inlägg, räckte inte med att bara klicka i kundnummer.. Nu har jag hittat samma billiga resa som du Dustpuppy Nu ska jag sluta spamma denna tråd om resor :P

• Myra

Ni som gjort äggdonation i Finland, Fertinova. Vi var på besök där i början på Mars för första besöket. Äggdonationen kostar en summa. Men i min värld trodde jag att första besöket skulle ingå i hela äggdonations behandlingen. Proverna kan kan förstå men inte besöket. Totalt gick det på 300 euro. 170 för besöket.
    Hur har det varit för er?

• Virvla
    Myra skrev 2014-03-31 18:55:59 följande:

Ni som gjort äggdonation i Finland, Fertinova. Vi var på besök där i början på Mars för första besöket. Äggdonationen kostar en summa. Men i min värld trodde jag att första besöket skulle ingå i hela äggdonations behandlingen. Proverna kan kan förstå men inte besöket. Totalt gick det på 300 euro. 170 för besöket.
    Hur har det varit för er?

För oss ingick priset för första besöket i behandlingskostnaden. Vi var i Helsingfors. Det kan vara nya regler nu dock då de fick ny ägare i somras.
  • ah11

Ja då har vi äntligen fått vår behandlingsplan från Fertinova Helsingfors.
    Som det ser ut nu planeras insättning i maj.
    Äntligen händer det nåt  Glad

• Myra
    ah11 skrev 2014-04-09 17:04:29 följande:
    Ja då har vi äntligen fått vår behandlingsplan från Fertinova Helsingfors.
    Som det ser ut nu planeras insättning i maj.
    Äntligen händer det nåt  Glad
    Hur har det gått för er?
  • Myra

Ringde försäkringskassa igen. Dom skickar inte ens ut en påminnelse till landstinget om beslut. Nu är det snart 6månader sen jag skickade in första ansökan. Fick preliminära beslutet 1,5månad efter det o där dom övervägde att avlå min ansökan. Skickade in mina synpunkter och väntar på slutgiltiga beslutet. Har pratat med både FK o landstinget och dom är överhoppade med jobb. Hon på Landstinget sitter själv med hela stockholm (eller södermanland). FK har fått indikationer att det inte ens är någon ide att skicka ut påminnelsen. Tydligen värre i skåne. Det gick ju så snabbt att få det preliminära beslutet. 
    Det är helt sjukt att det ska ta sådan lång tid och att det bara är en som sitter och jobbar med det.  Vad gör dom om hon blir sjuk?

Svar på tråden Fertinova Helsingfors