• Fertilitetsresa

Fertinova Helsingfors

Jag och min man har försökt bli gravida sedan 2010. Blev spontangravid 2011, men fick missfall  v.5-6. Vi har gjort två ivf:er

Ivf 1 på Sahlgrenska Gbg, upptäckte att jag har 0,2 i amh-värde. Fick 300 ie, som sedan höjdes till 450 ie Gonal-F. Resultat: ett ägg som dock ej befruktades

Ivf 2 på Carlanderska Gbg. Fick 300 ie Gonal-F och 150ie Menopur. Resultat: inga äggblåsor!

Sahlgrenska har satt upp oss på Äggdonationskön sedan mars 2013. Vi vill nu sätta upp oss i kön på Fertinova i Helsingfors. Vore väldigt bra att få kontakt med fler i liknande sitation som planerar ÄD i Finland!!  

• Svar på tråden Fertinova Helsingfors
  • JZ79

Efterlyste ju tips på psykolog, men det har löst sig..helt otroligt Igår fick vi mail från 2 psykologer som kan hjälpa till med utlåtande. En i Göteborg och en i staden där vi bor. Tänk att vi fick napp på 2 st en lördag Psykologen i vår stad berättade att hon skrivit flera sådana intyg. Känns intressant och inte så ensamt att fler par i vår stad gått/går igenom ÄD.

• Lillan15

Trevlig sommar och semester på Er alla!
    Lycka till!

Själv har jag lyckats och är i V.20+6 idag.

• Myra

Avslaget damp ner i lådan idag från FK. Har 3v på mig att skicka in min överklagan till förvaltningsrätten. Blev förvånad att överklagan till förvaltningsrätten går via FK. 

Någon som överklagat och skickat in på tips?
    Det dom bla vill ha med är varför jag vill att beslutet ska ändras och hur. 

Skrev ett ganska utförligt brev när jag hade möjlighet att ge mina synpunkter som jag tyckte att jag fick med väldigt mycket, ska ha det som underlag och korrigera det. Har inte läst den på länge men den borde funka. 

• Fertilitetsresa
    Lillan15 skrev 2014-06-30 13:41:33 följande:

Trevlig sommar och semester på Er alla!

Lycka till!

Själv har jag lyckats och är i V.20+6 idag.

Grattis och glad sommar önskar jag DIG!!
  • Fertilitetsresa
    Myra skrev 2014-07-01 23:03:30 följande:

Avslaget damp ner i lådan idag från FK. Har 3v på mig att skicka in min överklagan till förvaltningsrätten. Blev förvånad att överklagan till förvaltningsrätten går via FK. 

Någon som överklagat och skickat in på tips?

Det dom bla vill ha med är varför jag vill att beslutet ska ändras och hur. 

Skrev ett ganska utförligt brev när jag hade möjlighet att ge mina synpunkter som jag tyckte att jag fick med väldigt mycket, ska ha det som underlag och korrigera det. Har inte läst den på länge men den borde funka. 

Jag har fått begäran om kompletteringar men inget beslut än... Så tyvärr har jag ingen kunskap, erfarenhet eller tips att delge dig :(
  • Myra

Överklagan till förvaltningsrätten är inskickad nu på semestern. Hann få ett brev när jag kom hem från förvaltningsrätten med hur det går till när man blir delgiven information från dom.

Någon spm vet hur lång tid det kan ta med förvaltningsrätten?

• Myra

Fått veta från Fertinova att kötiden framflyttad en månad till. Så troligen November. Det är 18 par före oss. Men så många före oss får man kanske räkna med att det kanske blir i December. 

• JZ79
    Myra skrev 2014-08-10 07:59:35 följande:

Fått veta från Fertinova att kötiden framflyttad en månad till. Så troligen November. Det är 18 par före oss. Men så många före oss får man kanske räkna med att det kanske blir i December. 

Åh nej, är kön längre? Meddelar de alla i kön eller frågade du? Läkaren trodde i juni att det skulle bli vår tur i januari, senast februari..men kanske det är ytterligare en månad nu då.. Tröttsamt att vänta..Obestämd
  • Myra

Jag mailade och frågade. Det var 18 parförhållanden oss.

Svar på tråden Fertinova Helsingfors