• Fertilitetsresa

Fertinova Helsingfors

Jag och min man har försökt bli gravida sedan 2010. Blev spontangravid 2011, men fick missfall  v.5-6. Vi har gjort två ivf:er

Ivf 1 på Sahlgrenska Gbg, upptäckte att jag har 0,2 i amh-värde. Fick 300 ie, som sedan höjdes till 450 ie Gonal-F. Resultat: ett ägg som dock ej befruktades

Ivf 2 på Carlanderska Gbg. Fick 300 ie Gonal-F och 150ie Menopur. Resultat: inga äggblåsor!

Sahlgrenska har satt upp oss på Äggdonationskön sedan mars 2013. Vi vill nu sätta upp oss i kön på Fertinova i Helsingfors. Vore väldigt bra att få kontakt med fler i liknande sitation som planerar ÄD i Finland!!  

• Svar på tråden Fertinova Helsingfors
  • Fertilitetsresa

Är det någon här som har fått återbetalning för ÄD av FK? Jag skickade in ansökan för 6 veckor sedan men har inget hört...

• Myra

Nu fick jag brev från FK, Lanstinget har sagt att det finn inga undantag för dom som passerat 40 för ersättning. Jag motiverade att jag inte fått den vård jag har rätt till för jag stod i kö sen innan 39. Jag har möjlighet att ge mina synpunkter igen. Men lär nog inte gå vägen. Får väl gå på att jag vill veta varför jag inte fått vården eller något. 

Då ställer mig i sällskapet att gå vidare till Förvaltningsrätten. 

• Myra
    Fertilitetsresa skrev 2014-06-10 22:58:04 följande:
    Tråkigt att höra Myra :(

Hur lång tid tog det att få beslutet?
    Oj jätte länge, skickade in första brevet i någon vecka innan jul har jag för mig, första brevet kom efter 1,5 månad och då skickade jag in mina synpunkter. Sen tog det enda fram till nu, Det är en person som sitter på alla ansökningar och jobbar och dom hinner inte med. Jag har till den 25:e Juni på mig att ge synpunkter igen innan avslaget. 
  • Myra

Det här är i Stockholm, vet inte vart du bor. Tydligen är Skåne värst. Hoppas det går fort för er.

• Myra
    Fertilitetsresa skrev 2014-06-11 22:49:50 följande:
    Fast det spelar nog ingen roll var man bor, kontoret som har hand om ÄD-ansökningar finns i Visby…
    Försäkringskassan ja men det som tog tid är Lanstinget man tillhör som försäkringskassan alltid frågar om man har rätt till ÄD IVF mm. 
  • Fertilitetsresa
    Myra skrev 2014-06-12 06:18:24 följande:
    Försäkringskassan ja men det som tog tid är Lanstinget man tillhör som försäkringskassan alltid frågar om man har rätt till ÄD IVF mm. 

Vad trött jag blir - ständigt dessa köer och väntetider :(
  • JZ79

..någon som vet en psykolog i närheten av Göteborg som skriver utlåtande för äggdonation??

Vi har nu varit på Fertinova för konsultation och står i kö. De hade några psykologer de samarbetar med men vi måste isf åka till Malmö..tänkte om det finns någon på närmare håll. Tacksam för tips :)
    Vi är helnöjda med vårt besök på kliniken och läkaren tror det blir vår tur i januari, känns helt otroligt att det äntligen händer något!! Fortfarande ca 1,5 år innan i vi är framme i kön på Sahlgrenska nämligen..

Dustpuppy, tusen tack för tipset om viking lines kundklubb, vi reste otroligt billigt nu så vi passade t om på att stanna några dagar extra och bodde på hotell i Helsingfors Solig

Svar på tråden Fertinova Helsingfors