• Fertilitetsresa

Fertinova Helsingfors

Jag och min man har försökt bli gravida sedan 2010. Blev spontangravid 2011, men fick missfall  v.5-6. Vi har gjort två ivf:er

Ivf 1 på Sahlgrenska Gbg, upptäckte att jag har 0,2 i amh-värde. Fick 300 ie, som sedan höjdes till 450 ie Gonal-F. Resultat: ett ägg som dock ej befruktades

Ivf 2 på Carlanderska Gbg. Fick 300 ie Gonal-F och 150ie Menopur. Resultat: inga äggblåsor!

Sahlgrenska har satt upp oss på Äggdonationskön sedan mars 2013. Vi vill nu sätta upp oss i kön på Fertinova i Helsingfors. Vore väldigt bra att få kontakt med fler i liknande sitation som planerar ÄD i Finland!!  

• Svar på tråden Fertinova Helsingfors
  • Myra
    Malma skrev 2014-03-06 09:33:03 följande:
    Lycka till Myra !!!

Hur har du tänkt lägga upp samtalet?

Mina tips - om du behöver några Skrattande - är att be om blastocyster - 2 st - om du vågar risken med tvillingar (kan bli komplicerad graviditet + men för livet för din del), med blastocyster så har åtminstone jag och många med mig som försökt länge lyckats bli gravida.

Mediciner är också viktigt och vitaminer båda före och efter insättning; tex klexane, prednisolone, gonepeptyl spruta (tror du får den av Fertinova), E-& D-vitaminer, kalcium, folcyra, minialbyl, gravid vitaminer, ev. antibiotika .... bara för att nämna några (stavning på medicinerna stämmer säkert inte helt).
    oj jag hade nog inget planerat eller upplägg. Kanske man borde. tack för tipsen dom behövdes verkligen. 
    Jag är nog lite dun/naiv och litar helt på att läkarna vet bäst vad som ska göras. Men visst man måste vara lite om sig och kring sig. har varit mycket annat runt i livet senaste tiden och glömt planera helt. 
  • Myra

Nu sitter vi på flygplatsen i Helsingfors och på väg hem. Mötet gick bra. Kön har växt och nu 7 månaders kötid. Dom har haft svårt med donator. Dom hade till och med stop för nya patienter mellan nov och feb. Jäkla tur jag hann boka tiden i oktober. Pratade lite allmänt runt äggdonation och troligen i augusti efter semestern kontaktar dom oss för kolla av min menscykel o matcha donatorn. Även kolla och godkänna donatorn om jag förstod rätt.

Fick medicinlista med mig. Är så trött nu och minns inte allt just nu. Gick upp 4 i morse.

• JZ79

Hej på er, har läst tråden ett tag för att suga åt mig information och samla mod att själv kontakta Fertinova och förhoppningsvis få hjälp med äggdonation. Nu hoppar jag gärna in här och behöver råd.

Idag har jag och min man fått ett mail att de har en tid till oss för ett första besök i juni kl 12. Vi skulle sedan träffa läkare 12.40. Ni som varit där..hinner vi med en båt hem till Sverige som går ca 17.00?? Frågade hur lång tid besöket skulle ta med fick då till svar att vi ska vara där kl 12 och sen träffa dr kl 12.40 Borde väl inte ta hela eftermiddagen? Maken skulle lämna prov så fort vi kom till kliniken..

• Fertilitetsresa

Det är det gott om tid till JZ79! Det tar Max en halvtimme att gå till båten så det är lugnt :) grattis till stegen såhär långt!!

• JZ79
    Fertilitetsresa skrev 2014-03-18 14:13:21 följande:
    Det är det gott om tid till JZ79! Det tar Max en halvtimme att gå till båten så det är lugnt :) grattis till stegen såhär långt!!
    Tack =) Då ska vi försöka boka båt (eller flyg, men tror inte det billigare). Har tittat på vikingline och siljaline hitills, skiljer ca 500:- mellan dessa. Då tar vi enklaste hytten och ej räknat med måltider. 2700kr är det billigaste båtresan jag hittat hitills, för 2 personer. Nån som vet vart det går att hitta ännu billigare resor? Tips mottages tacksamt Glad
  • JZ79

Hej..jag igen

Någon som tagit flyg Landvetter-Helsingfors? Billigaste resan 2000kr för två personer, men då är det byte i Riga. Hinner man byta flyg på en timme? Känner mig osäker och livrädd att missa läkartiden..Allt hänger ju isf på att flygen går i tid och bytet i Riga går smidigt..

• Dustpuppy

F*n skrev långt svar och blev utloggad. Med Vikingline reguljärt Sto-Hel-Sto i B2P-hytt utresa 11/6 och hemresa 12/6, 2 personer utan bil, men med Viking clubkort (gratis, och gäller så fort man skaffat det): totalt 720 kr.

/Dustpuppy

• Dustpuppy

Direktflyg Got-Hel tur och retur, 2045 kr för 2 personer på Finnairs site. Man hittar betydligt billigare mhja www.reseguiden.se

jag sitter med en surfplatta som bråkar, så jag kan inte kolla Reseguiden.

/Dustpuppy

w
  • JZ79
    Dustpuppy, tack! Hittade flyg Landvetter-Gbg ca 2000kr för 2 personer tur och retur (då byter man i Riga, men det borde väl gå, vi kommer inte ha något bagage så hoppas 1 timmer räcker för flygbyte.. Hittade någon sida som sökte på alla lediga flyg. 18/6 kl12 ska vi vara där så den där båtresan funkar inte. Bra att det där clubkortet är gratis, kan vara bra att ha då vi lär göra mer än en resa. När jag sökte på resor 18/6 på vikinglines hemsida skulle det kosta över 3000? Silja line var billigare.. Jaja, får surfa lite till imorgon, blev så glad idag när vi fick en tid att allt bara snurrar, haha!
Svar på tråden Fertinova Helsingfors