• repeater

Gravid på andra försöket genom heminsemination!

Jag är ett levande bevis på att heminsemination fungerar ypperligt!
    Har inseminerat under två månaders tid vid ägglossning och nu är jag gravid!
    Har använt apotekets 1 ml spruta och dragit upp i omgångar och inseminerat.
    Fråga gärna om ni vill veta mer! Kram

• Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!
  • viljan90

Hej alla heminseminerare!! Jag/ vi ska försöka med heminsemination denna månad... Jag har beräknad ÄL den 11/2! Vi har velat ha barn länge med nu när vi bestämt oss för att försöka har vi nog båda gått för snabbt in o mannen får prestationsångest för att vet att jag så gärna vill. Han vill ju såklart också men klarar inte att jag har sådan preS, alltså kan han inte komma i mig. Så jag föreslog heminsemination... Han är väl inte riktigt pigg på det då han menara att det händer när det händer. Men vi ska sätta oss ner o prata om det ikväll... Hat ni några tips för oss förstaångarre så skriv gärna! :) Vad har ni använt för spruta? Jag har en hemma sedan innan med 10ml, är det för stort?? Har läst att vissa säger att man ska ta bort den lilla spetsen men varför??

• Värmlandstösen
    viljan90 skrev 2014-02-07 11:07:44 följande:

Hej alla heminseminerare!! Jag/ vi ska försöka med heminsemination denna månad... Jag har beräknad ÄL den 11/2! Vi har velat ha barn länge med nu när vi bestämt oss för att försöka har vi nog båda gått för snabbt in o mannen får prestationsångest för att vet att jag så gärna vill. Han vill ju såklart också men klarar inte att jag har sådan preS, alltså kan han inte komma i mig. Så jag föreslog heminsemination... Han är väl inte riktigt pigg på det då han menara att det händer när det händer. Men vi ska sätta oss ner o prata om det ikväll... Hat ni några tips för oss förstaångarre så skriv gärna! :) Vad har ni använt för spruta? Jag har en hemma sedan innan med 10ml, är det för stort?? Har läst att vissa säger att man ska ta bort den lilla spetsen men varför??

Sitter i precis samma sits som dig! Min kille får prestationsångest när vi försöker. Skulle testa med spruta denna månad, men han fick inte till det då heller tyvärr.

Dock har en stor sten släppt, han klarade körkortet igår! Detta är nåt han haft i huvudet ett bra tag.

Så igår klappade han mig på magen och sa att nu fortsätter vi att kämpa med nästa projekt, bebis! Känns bra!

Jag köpte en spruta på nätet från heminsemination.nu men har alltså inte fått testa den än.
  • viljan90

Kändes som när vi först insåg vad som hände när vi försökte att"shit, är det bara vi??" Men då är det inte bara vi..
    Känns såå skönt attman kan diskutera sådant här som man tycker är alldedes för jobbigt att berätta för de som är nära o öga mot öga... På något vis känns det som om det är mitt fel att det inte går men de finns ju klart andra faktorer som spelar in... Vi tjejer kan ju inte känna den spärren när killarna vill komma men inte kan...

Jag ska absolut kolla upp hemsidan o beställa vad som krävs. Känns ju som de kan sin grej ang " verktyg" osv...

• längtan 89

Nehepp..inget denna gång heller :( då blir det ny BIM den 14 mars. 5:e försöket, hur lång tid ska det ta!? Prickar ju alltid ägglossning.

• Adina15

FASENS SKIT!! Men sjätte gången gillt kanske??
    ryck upp dig, det kommer att gå!

• längtan 89
    Adina15 skrev 2014-02-10 16:30:39 följande:

FASENS SKIT!! Men sjätte gången gillt kanske??
    ryck upp dig, det kommer att gå!

Det blir 5:e försöket nu, ja nu jäklar ska det gå!
  • Sansam

Hej!
    Jag har inte hunnit läsa igenom denna gigantiska tråd och kanske finns svaret på någon av alla sidor. Hur som så hoppas jag på kunskap från alla er som lyckats med heminsemination.

Jag är inne på mitt sjätte försök att bli gravid med hjälp av en privat donator.
    Så här har jag gått tillväga vid mina fem misslyckade försök...

- Jag har haft koll på min ägglossning och har inseminerat en eller två gånger per cykel precis innan eller på ägglossningsdagen.
    - Donatorn har gjort sitt i en kopp och sen har han dragit upp sperman i sprutan (5 ml eller 10 ml).
    - Ca 5-10 min efter det har jag inseminerat. Har sprutat in ganska snabbt.
    - Har haft en kudde under mig för att få lutning och har vilat i 30 min - 2 timmar.
    - Jag har dragit ner mitt snusande till max två prillor om dagen och dricker max två koppar kaffe om dagen. Har undvikit alkohol mellan äl och mens.

Hur gjorde ni? Är det något jag inte tänkt på som kan öka mina chanser nästa gång?

Tacksam för svar!

• Adina15
    Sansam skrev 2014-02-17 11:17:37 följande:
    Hej!
    Jag har inte hunnit läsa igenom denna gigantiska tråd och kanske finns svaret på någon av alla sidor. Hur som så hoppas jag på kunskap från alla er som lyckats med heminsemination.

Jag är inne på mitt sjätte försök att bli gravid med hjälp av en privat donator.
    Så här har jag gått tillväga vid mina fem misslyckade försök...

- Jag har haft koll på min ägglossning och har inseminerat en eller två gånger per cykel precis innan eller på ägglossningsdagen.
    - Donatorn har gjort sitt i en kopp och sen har han dragit upp sperman i sprutan (5 ml eller 10 ml).
    - Ca 5-10 min efter det har jag inseminerat. Har sprutat in ganska snabbt.
    - Har haft en kudde under mig för att få lutning och har vilat i 30 min - 2 timmar.
    - Jag har dragit ner mitt snusande till max två prillor om dagen och dricker max två koppar kaffe om dagen. Har undvikit alkohol mellan äl och mens.

Hur gjorde ni? Är det något jag inte tänkt på som kan öka mina chanser nästa gång?

Tacksam för svar!
    Hej Sansam!
    efter din beskrivning låter det som du gör allt du kan för att bli gravid, du följer alla generella tips och råd som finns- det där kan man grotta ner sig i HUR mycket som helst om man vill, kom ihåg bara att aldrig klandra dig själv för att inte lyckas. Jag vet det är en kämpig process och lång väg att lyckas... är du ensam i det hela eller har du partner?

jag har ju själv varit i danmark för insemination på klinik hela 12 ggr utan att lyckas. jag har genomgått utredningar innan det och är fullt frisk. jag har verkligen testat ALLT möjligt för att lyckas, men det ändå vill det sig inte. jag vet att det är mycket stress i kroppen och jag tror det är den värsta fienden för att befruktat ägg ska vilja fästa. meditation, yoga eller annat kanske är nästa steg att ta?

hur går dina tankar?
Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!