Sansam skrev 2014-02-17 11:17:37 följande:
Hej!
Jag har inte hunnit läsa igenom denna gigantiska tråd och kanske finns svaret på någon av alla sidor. Hur som så hoppas jag på kunskap från alla er som lyckats med heminsemination.
Jag är inne på mitt sjätte försök att bli gravid med hjälp av en privat donator.
Så här har jag gått tillväga vid mina fem misslyckade försök...
- Jag har haft koll på min ägglossning och har inseminerat en eller två gånger per cykel precis innan eller på ägglossningsdagen.
- Donatorn har gjort sitt i en kopp och sen har han dragit upp sperman i sprutan (5 ml eller 10 ml).
- Ca 5-10 min efter det har jag inseminerat. Har sprutat in ganska snabbt.
- Har haft en kudde under mig för att få lutning och har vilat i 30 min - 2 timmar.
- Jag har dragit ner mitt snusande till max två prillor om dagen och dricker max två koppar kaffe om dagen. Har undvikit alkohol mellan äl och mens.
Hur gjorde ni? Är det något jag inte tänkt på som kan öka mina chanser nästa gång?
Tacksam för svar!
Hej Sansam!
efter din beskrivning låter det som du gör allt du kan för att bli gravid, du följer alla generella tips och råd som finns- det där kan man grotta ner sig i HUR mycket som helst om man vill, kom ihåg bara att aldrig klandra dig själv för att inte lyckas. Jag vet det är en kämpig process och lång väg att lyckas... är du ensam i det hela eller har du partner?
jag har ju själv varit i danmark för insemination på klinik hela 12 ggr utan att lyckas. jag har genomgått utredningar innan det och är fullt frisk. jag har verkligen testat ALLT möjligt för att lyckas, men det ändå vill det sig inte. jag vet att det är mycket stress i kroppen och jag tror det är den värsta fienden för att befruktat ägg ska vilja fästa. meditation, yoga eller annat kanske är nästa steg att ta?
hur går dina tankar?