Inlägg från: Värmlandstösen |Visa alla inlägg
  • Värmlandstösen

Gravid på andra försöket genom heminsemination!

Hur går det för er! Jag och min kille ska pröva detta senare i januari!

• Värmlandstösen
    längtan 89 skrev 2014-01-04 01:53:02 följande:
    Va kul! Är det första gången ni ska heminseminera? Nu har jag o sambon gjort 3 månader och hoppas att det tar sig denna gång!
    Det blir första gången! Vi får inte till det... För mycket press på sambon och han blir så himla deppig. Så då föreslog jag att vi skulle pröva detta, å han sa ja!

Har ni köpt sprutor på Apoteket? Sett att man kan beställa från nätet med...
  • Värmlandstösen
    längtan 89 skrev 2014-01-05 02:53:54 följande:
    Okej va spännande! Så ni har försökt med samlag tidigare? Vi kör insemination eftersom jag har vestibulit. Vi köpte från nätet. Heminsemination.se

Köpte en 10ml-spruta med slang till som jag korta till 10 cm. Ska ni köra alla dagar i äl-perioden eller hur ofta tänkte ni?
    Ja, vi har försökt med vanligt samlag i ett halvår nu drygt. Men sambon har koll på min ÄL och då låser det sig för honom och vi får inte till det... Han känner att allt hänger på hans prestation. Vi får ju till ett samlag ibland, men de få gånger det varit under ÄL har det inte blivit nåt.

Så vi tänkte pröva något annat nu!

Har inte tänkt så mycket mer än att jag måste köpa sprutor nån stans och ÄL test.

Det är ju såklart bra om vi sprutar in mer än en gång under ÄL. Får se hur det känns då... Blir väl lite konstig situation! Läste om nån som lät mannen runka i en kondom och säg sen upp det därifrån. Vet inte om det eller en burk är lättast... Får kanske höra vad sambon tycker!
  • Värmlandstösen
    längtan 89 skrev 2014-01-14 02:07:08 följande:

Nähepp det blev inget denna månad, mensen kom som den (inte) skulle. Tar nya tag denna månad o hoppas! Nytt BIM är 10 februari.Tack Adina för dina peppande ord smile1.gif

Min mens kom nu i morse den.. Fick ÄL test och spruta på posten igår. Så snart ska vi göra vårt första försök! Har BIM en dag efter dig... 11 feb :)
  • Värmlandstösen

Idag är nog sista dagen vi skulle kunna få till det. Positivt ÄL test igår... Två dagar senare än jag trodde! Dock har inte mannen kunnat prestera... Börjat känns att det här är hopplöst. Vi skulle prova detta just för att han har svårt att komma vid samlag. Men han säger att han känner för mycket press även då han "tar saken i egna händer".

Dock vet jag att han har en allmänt pissig situation just nu. Arbetslös, kuggat flera gånger på teoriprovet och detta med att vi vill ha barn. Bara hoppas det kommer släppa till slut! Men just nu känns det bara blää, även om jag får agera stöttande flickvän i alla lägen.

• Värmlandstösen
    viljan90 skrev 2014-02-07 11:07:44 följande:

Hej alla heminseminerare!! Jag/ vi ska försöka med heminsemination denna månad... Jag har beräknad ÄL den 11/2! Vi har velat ha barn länge med nu när vi bestämt oss för att försöka har vi nog båda gått för snabbt in o mannen får prestationsångest för att vet att jag så gärna vill. Han vill ju såklart också men klarar inte att jag har sådan preS, alltså kan han inte komma i mig. Så jag föreslog heminsemination... Han är väl inte riktigt pigg på det då han menara att det händer när det händer. Men vi ska sätta oss ner o prata om det ikväll... Hat ni några tips för oss förstaångarre så skriv gärna! :) Vad har ni använt för spruta? Jag har en hemma sedan innan med 10ml, är det för stort?? Har läst att vissa säger att man ska ta bort den lilla spetsen men varför??

Sitter i precis samma sits som dig! Min kille får prestationsångest när vi försöker. Skulle testa med spruta denna månad, men han fick inte till det då heller tyvärr.

Dock har en stor sten släppt, han klarade körkortet igår! Detta är nåt han haft i huvudet ett bra tag.

Så igår klappade han mig på magen och sa att nu fortsätter vi att kämpa med nästa projekt, bebis! Känns bra!

Jag köpte en spruta på nätet från heminsemination.nu men har alltså inte fått testa den än.
  • Värmlandstösen
    längtan 89 skrev 2014-02-10 11:21:36 följande:

Nehepp..inget denna gång heller :( då blir det ny BIM den 14 mars. 5:e försöket, hur lång tid ska det ta!? Prickar ju alltid ägglossning.

Hur går det? Jag har BIM dagen innan dig... Känner du nåt? :)
  • Värmlandstösen
    Det vackraste skrev 2014-03-05 19:55:13 följande:

Vi heminseminerade första gången i sep och blev gravid direkt. smile1.gif Precis två mån efter förlossning dessutom. 33 år. Vecka 25 nu. smile1.gif Rekommenderar att använda ett pessar istället för en spruta!

Känns bra att höra om lyckade försök!
  • Värmlandstösen
    Det vackraste skrev 2014-03-16 08:36:45 följande:

Grattis värmlandstösen!! smile1.gif Så kul! Använde ni pessar eller spruta?

Vi använde spruta! Testade inte ens med ÄL test, utan litade att ÄL kom som den skulle :)

Sprutade två dagar innan ÄL och på ÄL.

Känns på ett sätt helt galet att det funkade! Här har vi kämpat i 7 månader innan, min sambo har inte kunnat prestera vid sex. Och nu tog det sig på första försöket!

Hoppas bara att allt går bra nu, vill spola fram tiden till vecka 12 helst ;)
  • Värmlandstösen

Å jag är snart i v.30, väntar en kille i november! Funkade på första försöket :)

Utan det här tråden hade vi nog aldrig försökt... Tack!!

Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!