Gravid på andra försöket genom heminsemination!
Hur går det för er! Jag och min kille ska pröva detta senare i januari!
Hur går det för er! Jag och min kille ska pröva detta senare i januari!
Nähepp det blev inget denna månad, mensen kom som den (inte) skulle. Tar nya tag denna månad o hoppas! Nytt BIM är 10 februari.Tack Adina för dina peppande ord
Idag är nog sista dagen vi skulle kunna få till det. Positivt ÄL test igår... Två dagar senare än jag trodde! Dock har inte mannen kunnat prestera... Börjat känns att det här är hopplöst. Vi skulle prova detta just för att han har svårt att komma vid samlag. Men han säger att han känner för mycket press även då han "tar saken i egna händer".
Dock vet jag att han har en allmänt pissig situation just nu. Arbetslös, kuggat flera gånger på teoriprovet och detta med att vi vill ha barn. Bara hoppas det kommer släppa till slut! Men just nu känns det bara blää, även om jag får agera stöttande flickvän i alla lägen.
Hej alla heminseminerare!! Jag/ vi ska försöka med heminsemination denna månad... Jag har beräknad ÄL den 11/2! Vi har velat ha barn länge med nu när vi bestämt oss för att försöka har vi nog båda gått för snabbt in o mannen får prestationsångest för att vet att jag så gärna vill. Han vill ju såklart också men klarar inte att jag har sådan preS, alltså kan han inte komma i mig. Så jag föreslog heminsemination... Han är väl inte riktigt pigg på det då han menara att det händer när det händer. Men vi ska sätta oss ner o prata om det ikväll... Hat ni några tips för oss förstaångarre så skriv gärna! :) Vad har ni använt för spruta? Jag har en hemma sedan innan med 10ml, är det för stort?? Har läst att vissa säger att man ska ta bort den lilla spetsen men varför??
ÄL nu i dagarna... Hoppas vi får till några försök! Mannen har iaf lovat att pröva imorgon! :)
Två försök fick vi till! Åh, vad kar tycker det här är spännande! :) Nu känns det dock länge till BIM 13/3!
Nehepp..inget denna gång heller :( då blir det ny BIM den 14 mars. 5:e försöket, hur lång tid ska det ta!? Prickar ju alltid ägglossning.
Vi heminseminerade första gången i sep och blev gravid direkt. Precis två mån efter förlossning dessutom. 33 år. Vecka 25 nu. Rekommenderar att använda ett pessar istället för en spruta!
Första försöket ;)
Grattis värmlandstösen!! Så kul! Använde ni pessar eller spruta?
Å jag är snart i v.30, väntar en kille i november! Funkade på första försöket :)
Utan det här tråden hade vi nog aldrig försökt... Tack!!