längtan 89 skrev 2013-11-07 18:34:04 följande:
Blev inget denna månad så nu försöker vi på nytt! Ska försöka köra in slangen ännu lite längre denna gång så att det kommer så långt in som möjligt. Men jag är fortfarande kluven om man ska göra varje dag runt ÄL eller varannan? Sägs att spermierna blir fler o snabbare om man inte får utlösning mer än varannan dag..? Nån som vet ??
som jag förstått det så är det viktigt att mannen håller sig outlöst precis de 2 dagarna innan ägglossning och insemination så att kvalitén och antalet spermier är som bäst. helst ska han dessutom ejakulera ofta innan dess för att produktionen verkligen ska rulla igång, men viktigt som sagt att han håller sig precis innan…
När du väl har fått ägglossning så är det bara att köra på så ofta det bara går för att maximera chanserna. ju närmare den faktiska ägglossningen desto bättre. och varför inte varva insemination med samlag om det går? spermierna kan leva upp till 2 dygn i kroppen som jag hört så ju fler som pumpas in desto bättre är det väl!
eftersom den hela vilja-ha-barn-försökshärvan är så pass oromantisk i sig som det kan bli så tror jag det är viktigt att inte tappa den fysiska kontakten med varandra, detta får man anstränga sig för att behålla.
håll oss uppdaterades på hur det går och lycka till! :)