• repeater

Gravid på andra försöket genom heminsemination!

Jag är ett levande bevis på att heminsemination fungerar ypperligt!
    Har inseminerat under två månaders tid vid ägglossning och nu är jag gravid!
    Har använt apotekets 1 ml spruta och dragit upp i omgångar och inseminerat.
    Fråga gärna om ni vill veta mer! Kram

• Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!
  • Adina15
    Salty Licorice sugarfree skrev 2014-01-20 22:09:31 följande:
    Jag följer med spänning. Vi försöker nog i maj och framåt. Min sambo vägrar ett november/decemberbarn för hela hans familj fyller år då :)
    åh så där resonerade jag och min sambo i början… tills vi insåg hur många faktorer som faktiskt måste spela in för att allt ska klaffa och över huvudtaget man kan få ett friskt och fint litet barn. så mycket man inte kan styra över hur gärna man än vill och önskar... 

vi kämpar fortfarande med att försöka få barn och varje månad/ägglossning ges en chans vi inte vill missa. om barnet sedan föds på självaste midsommarafton, julafton eller nyår existerar inte längre inom vår plan. Men jag förstår absolut hur ni resonerar och vill inte låta neggo, men vill uppmuntra er till att ta alla chanser som ges, för saker och ting blir aldrig som man tänkt sig ändå (både på gott och ont).
    Vi håller tummarna för er!
  • längtan 89

Denna månad kommer vi ta ältest (Clearblue digital) och köra varannan dag. Har oxå köpt Fertilitetsglidmedel från Clearblue som vi kommer ta upp i sprutan samtidigt för att få mer skjuts åt spermierna. Har även beställt nya tvåkomponent-sprutor (utan bakteriedödande medel!?) vilket jag fick reda på var i mina trekomponentsprutor jag haft. Det är tydligen den svarta delen som är det. Så ja nu har jag laddat upp för ny inseminationsperiod! Har ÄL troligtvis den 27

• Adina15

VAH finns det fertilitetsglidmedel?? helt nytt för mig! låter sjukt bra, jag ska fasen duscha i det

härligt vad du laddat med prylar nu! sprutor med antibakteriedödande medel är säkert bra. 

hur gör du i övrigt med livsstilen som påverkar en hel del, dra ner på kaffe/ annat?

• längtan 89
    Adina15 skrev 2014-01-23 12:04:32 följande:

VAH finns det fertilitetsglidmedel?? helt nytt för mig! låter sjukt bra, jag ska fasen duscha i det smile5.gif

härligt vad du laddat med prylar nu! sprutor med antibakteriedödande medel är säkert bra. 

hur gör du i övrigt med livsstilen som påverkar en hel del, dra ner på kaffe/ annat?

Ja dock är det fasligt dyrt 160 spänn för 6 st applikatorer, så bada i det går nog inte om vi inte skulle bli miljonärer XD

Ja jag snacka med en kille på nätet som var donator så han visste en hel del ;)

Ja jag har dragit ner till 1 kopp kaffe om dagen. Dricker max ett glas rött vin i veckan. Likaså mannen. Mannen får inte duscha heta bad längre. Och i övrigt försöker vi äta nyttigt och tar multivitaminer dagligen. Man gör vad man kan..
  • Adina15
    längtan 89 skrev 2014-01-23 14:31:28 följande:
    Ja dock är det fasligt dyrt 160 spänn för 6 st applikatorer, så bada i det går nog inte om vi inte skulle bli miljonärer XD
    Ja jag snacka med en kille på nätet som var donator så han visste en hel del ;)
    Ja jag har dragit ner till 1 kopp kaffe om dagen. Dricker max ett glas rött vin i veckan. Likaså mannen. Mannen får inte duscha heta bad längre. Och i övrigt försöker vi äta nyttigt och tar multivitaminer dagligen. Man gör vad man kan..
    ja hujj allt i den här processen är dyrt, lätt att tjäna pengar på såna som oss :) men funkar det så är det värt varenda öre förstås.

har du varit inne på donnor.se eller annanstans?

både jag och min sambo har dålig karaktär på både kaffet och vinet, men jag jobbar på det. var helt koffeinfri under 2 månader men har aldrig varit så olycklig som när jag inte fick mitt morgonkaffe. synd det inte finns riktigt bra koffeinfritt bryggkaffe, de får liksom aldrig den där styrkan i smaken tyvärr. mulitvitaminer och folsyra har jag också preppat med sedan länge… :)
  • längtan 89

Ja verkligen, för vissa är det inte gratis o försöka göra barn :D

Nej det var på heminsemination-gruppen på Facebook.

Låt dig få njuta av en kopp kaffe om dagen o sen stopp. O vinet ta antingen fredag eller lördag med ett glas, det känns inte så betydande. Men varje gång ÄL har vart så drar jag in på vinet till nästa BIM. Så det blir inte ofta längre..:(

• Tove1975
    längtan 89 skrev 2014-01-22 23:26:39 följande:
    Denna månad kommer vi ta ältest (Clearblue digital) och köra varannan dag. Har oxå köpt Fertilitetsglidmedel från Clearblue som vi kommer ta upp i sprutan samtidigt för att få mer skjuts åt spermierna. Har även beställt nya tvåkomponent-sprutor (utan bakteriedödande medel!?) vilket jag fick reda på var i mina trekomponentsprutor jag haft. Det är tydligen den svarta delen som är det. Så ja nu har jag laddat upp för ny inseminationsperiod! Har ÄL troligtvis den 27
    Hej!
    Tänkte bara kommentera om det där med bakteriedödande medel i trekomponentsprutorna. Detta är inte sant, troligtvis någon som trott det någon gång och sen spridit det vidare. En myt helt enkelt.
    Jag driver heminsemination.nu och vi säljer trekomponentssprutor. Sprutorna är HELT sterila och ligger sterilt förpackade. Det är inte ens tillåtet att ha något medel i dom. Dessutom är dom latexfria.
    Eftersom jag flera gånger har hört detta påstående har jag t.o.m kontaktat tillverkaren som även dom bekräftat att detta inte existerar. Då skulle dom helt enkelt inte vara sterila. 
    Medicinsprutor är ju till för att medicinera med (och andra områden naturligtvis) och det skulle inte vara möjligt att tillsätta något då det skulle kunna innebära en farlig coctail.

Packningen, den svarta är bara till för att hålla sprutan tät. Vilket endast bara är en fördel om man använder den just för heminsemination.

Lycka till allihopa!!

Vänligen
    Tove Smedberg
  • Värmlandstösen

Idag är nog sista dagen vi skulle kunna få till det. Positivt ÄL test igår... Två dagar senare än jag trodde! Dock har inte mannen kunnat prestera... Börjat känns att det här är hopplöst. Vi skulle prova detta just för att han har svårt att komma vid samlag. Men han säger att han känner för mycket press även då han "tar saken i egna händer".

Dock vet jag att han har en allmänt pissig situation just nu. Arbetslös, kuggat flera gånger på teoriprovet och detta med att vi vill ha barn. Bara hoppas det kommer släppa till slut! Men just nu känns det bara blää, även om jag får agera stöttande flickvän i alla lägen.

• Adina15
    Värmlandstösen skrev 2014-01-30 10:35:09 följande:
    Idag är nog sista dagen vi skulle kunna få till det. Positivt ÄL test igår... Två dagar senare än jag trodde! Dock har inte mannen kunnat prestera... Börjat känns att det här är hopplöst. Vi skulle prova detta just för att han har svårt att komma vid samlag. Men han säger att han känner för mycket press även då han "tar saken i egna händer".

Dock vet jag att han har en allmänt pissig situation just nu. Arbetslös, kuggat flera gånger på teoriprovet och detta med att vi vill ha barn. Bara hoppas det kommer släppa till slut! Men just nu känns det bara blää, även om jag får agera stöttande flickvän i alla lägen.
    låter kämpigt det där.. stackars er båda! förstår ju hur gärna du vill försöka vidare men kan samtidigt förstå din kille som får prestationsångest för det hela. jag vet det är enklare sagt än gjort men OM det går, försök släpp på pressen på honom en tid, ha lite kul med varandra så kanske laddningarna, lust och ork att vilja försöka få barn kommer tillbaka. livet går upp och ner och det är inte mer än rätt att man stöttar varandra när någon är nere. lycka till!
Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!