längtan 89 skrev 2014-01-22 23:26:39 följande:
Denna månad kommer vi ta ältest (Clearblue digital) och köra varannan dag. Har oxå köpt Fertilitetsglidmedel från Clearblue som vi kommer ta upp i sprutan samtidigt för att få mer skjuts åt spermierna. Har även beställt nya tvåkomponent-sprutor (utan bakteriedödande medel!?) vilket jag fick reda på var i mina trekomponentsprutor jag haft. Det är tydligen den svarta delen som är det. Så ja nu har jag laddat upp för ny inseminationsperiod!

Har ÄL troligtvis den 27
Hej!
Tänkte bara kommentera om det där med bakteriedödande medel i trekomponentsprutorna. Detta är inte sant, troligtvis någon som trott det någon gång och sen spridit det vidare. En myt helt enkelt.
Jag driver
heminsemination.nu och vi säljer trekomponentssprutor. Sprutorna är HELT sterila och ligger sterilt förpackade. Det är inte ens tillåtet att ha något medel i dom. Dessutom är dom latexfria.
Eftersom jag flera gånger har hört detta påstående har jag t.o.m kontaktat tillverkaren som även dom bekräftat att detta inte existerar. Då skulle dom helt enkelt inte vara sterila.
Medicinsprutor är ju till för att medicinera med (och andra områden naturligtvis) och det skulle inte vara möjligt att tillsätta något då det skulle kunna innebära en farlig coctail.
Packningen, den svarta är bara till för att hålla sprutan tät. Vilket endast bara är en fördel om man använder den just för heminsemination.
Lycka till allihopa!!
Vänligen
Tove Smedberg