• repeater

Gravid på andra försöket genom heminsemination!

Jag är ett levande bevis på att heminsemination fungerar ypperligt!
    Har inseminerat under två månaders tid vid ägglossning och nu är jag gravid!
    Har använt apotekets 1 ml spruta och dragit upp i omgångar och inseminerat.
    Fråga gärna om ni vill veta mer! Kram

• Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!
  • ammela

Hej alla!

Jag ville bara hitta ett litet forum att prata av mig på, så att sambon slipper höra allt :) Lever i ett hetroförhållande med en sambo som har lite problem med prestation osv vid sex så nu har vi tagit steget att prova heminsemination. Beställde förra vecka ett kitt från heminsemination.nu (tack Tove1975) :D
    Provade i förrgår och har kört med ägglossningstest sedan i måndags, tror jag kommer ha ägglossning någon gång mellan den 31 och den 2 men har ännu inga tecken på testerna. Med tanke på att jag inte behöver krångla med att träffa donator och liknande så kör vi på varannan dag nu och hoppas att ägglossningstestet visar något (kontrollbehov jepp) för att slippa testa hela tiden.

Har haft regelbunden mens så länge jag kan minnas och slutade med mini-piller cerazette i slutet av januari, fick mens månaden efter och har varit regelbunden sedan dess.

Tänkte hänga lite i detta forum just för att ha ett bollplank så att mitt tjat inte stressar sambon mer än det redan är. Vi båda längtar verkligen efter barn och hoppas att vi får resultat relativt tidigt, övrig familj har inte haft några problem (vad vi vet, är ju inget man skriker ut på stan direkt) och hoppas att våra gener är på vår sida och att vi kompletterar varandra på detta plan!

Hur går det för er andra? Några plus under sommaren? :)

• repeater

Hej hej!
    Det var jag som startade tråden när jag var gravid i vecka 7 :)
    Ville bara säga att jag nu har världens underbaraste tjej på 8 månader som snart kryper! Jag säger bara kämpa på tjejer! Kram

• ammela
    repeater skrev 2014-09-01 20:56:13 följande:

Hej hej!
    Det var jag som startade tråden när jag var gravid i vecka 7 :)
    Ville bara säga att jag nu har världens underbaraste tjej på 8 månader som snart kryper! Jag säger bara kämpa på tjejer! Kram

Grattis!

Vi kör vårt andra försök här nu!
  • Värmlandstösen

Å jag är snart i v.30, väntar en kille i november! Funkade på första försöket :)

Utan det här tråden hade vi nog aldrig försökt... Tack!!

• Hedwigg

Hej alla!

Är glad att jag hittade denna tråd. Har inte tänkt så mycket på heminsemination, förrän en kompis gav tipset till mig.

Jag lever med min man, vi har väl smått försökt att bli gravida i ca 5 år. Men barnlängtan har blivit väldigt stor nu på det senaste året. Kan nog vara åldern som gör det, fyller 30 år i sommar. Då det blir en stor press på mannen så har han lite svårt att komma. Men genom heminsemination så kan man mysa och så utan att det måste hända något. Har läst igenom hela tråden så känner mig mer peppad att ge detta en chans.

• Salty Licorice sugarfree
    Hedwigg skrev 2014-11-17 02:43:15 följande:

Hej alla!

Är glad att jag hittade denna tråd. Har inte tänkt så mycket på heminsemination, förrän en kompis gav tipset till mig.

Jag lever med min man, vi har väl smått försökt att bli gravida i ca 5 år. Men barnlängtan har blivit väldigt stor nu på det senaste året. Kan nog vara åldern som gör det, fyller 30 år i sommar. Då det blir en stor press på mannen så har han lite svårt att komma. Men genom heminsemination så kan man mysa och så utan att det måste hända något. Har läst igenom hela tråden så känner mig mer peppad att ge detta en chans.

Hur går det för er? Jag har bim typ 7-8/3. Är superskengravid, har massa konstiga symptom, men jag vägrar tro att det fungerade på första riktiga försöket. Det vore för bra för att vara sant.
  • Adina15

Spännande, hoppas det funkar för er!!! för oss funkade det tyvärr inte, men är nu gravid på fjärde IVF-försöket. men helt klart värt att testa iaf. 
    All lycka till dig! (och alla andra som kämpar)

• Hedwigg
    Salty Licorice sugarfree skrev 2015-03-01 14:09:08 följande:

Hur går det för er? Jag har bim typ 7-8/3. Är superskengravid, har massa konstiga symptom, men jag vägrar tro att det fungerade på första riktiga försöket. Det vore för bra för att vara sant.

Hej! Vi har inte testat än,men har mens nu så väntar på att den ska sluta så vi får pröva??.

Håller tummarna att du inte bara är skengravid utan att det är en liten bebis.????

Jag vågar inte hoppas, och jag hoppas verkligen att bröst-ont är pga detta och att det inte egentligen är stress som sitter innanför. Men jag är helt inställd på att det blir negativt (och intalar mig att det vore bäst om det inte blev så vi kan åka utomlands i höst)...

Men jag vill ju sååååååååå gärna!!

Vi har inga andra alternativ än insemination så jag blir lika glad varje gång någon skriver att det lyckas. Det innebär ju att chansen för oss att lyckas inte är omöjlig :) hoppas att det fungerar för er också :)

Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!