• repeater

Gravid på andra försöket genom heminsemination!

Jag är ett levande bevis på att heminsemination fungerar ypperligt!
    Har inseminerat under två månaders tid vid ägglossning och nu är jag gravid!
    Har använt apotekets 1 ml spruta och dragit upp i omgångar och inseminerat.
    Fråga gärna om ni vill veta mer! Kram

• Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!
  • Adina15
    repeater skrev 2013-04-21 18:58:56 följande:
    Jag har vestibulit, vilket är anledningen till insemination. Jag har kollat upp exakt ägglossning, sedan har min man "bidragit" med sperma :) Utlösning i en liten burk, sedan direkt upp med det i en 1 ml plastspruta från apoteket (det behöver INTE vara större än så, tycker det är mkt lättare att fylla sprutan och slippa luftbubblor med 1 ml. Använde 5 ml första försöket, och det var svårare att få ut luftbubblorna...Nåväl, båda funkar säkert men 1 ml för mig. I bland fick vi dra upp sperma i omgångar pga liten spruta, men det går bra. Låg i sängen, kudde under rumpan och stoppade in sprutan så långt jag kunde och sedan sprutade jag in hyfsat snabbt. Låg sedan ner en kvart ungefär.
    Inseminerade under fyra dagars tid. Är nu gravid i vecka 6. Lycka till!
    hur många ggr gjorde ni då? började du innan ÄL eller efter utslaget positivt? //nyfiken
  • Minken1978

Åh, jag har tänkt på detta också!! Underbart att höra andra som prövat och har samma tankar!! 

Min kille och jag har försökt sen i mars, inte helt kalkylerat, men låtit naturen ha sin gång... Nu när inget har hänt så har jag tänkt på att försöka med en sådan plast spruta. Jag har varit inne på ett apotek, men de betedde sig som om de inte visste vad jag menade och hade inga sprutor ...

Grunden till att vi vill försöka med en plastspruta är att min kille får enorm prestations ångest då vi har sex och många gånger kommer han inte alls.. Detta gör mig så klart oerhört ledsen, då jag redan har fått det konstaterat att jag har lite svårare att bli gravid och vill så klart inte missa min ägglossning pga ingen utlösning, som redan skett flera gånger.. (Har börjat med att inte berätta när jag har ägglossning för att minska stressen för honom, men det har inte hjälpt ändå, då han istället kommer på alla andra ställen än inne i mig Tungan ute)

De sista två ägglossnings perioderna har jag även haft väldigt ont vid samlag, vid livmodertappen och det gör det svårt att slappna av vid själva sex akten.

Så nu bär det av till närmsta apotek och denna gång acepterar jag inte ett nej Flört

• längtan 89

På hemsidan heminsemination.se kan man beställa hem både spruta, slang o allt vad man kan tänkas behöva. Jag beställde därifrån, supernöjd. Finns hela kit eller beställa var sak för sig.

• längtan 89
    längtan 89 skrev 2013-10-23 15:08:51 följande:
    På hemsidan heminsemination.se kan man beställa hem både spruta, slang o allt vad man kan tänkas behöva. Jag beställde därifrån, supernöjd. Finns hela kit eller beställa var sak för sig.
    sorry länken funkade inte.. menar heminsemination.nu :)

• Nikita78

Hej

Verkar vara krångligt att använda...och den där långa slangen???.......
    Är det svårt och komplicerat att använda?
    Vi har försökt under ett år att få mer barn men inget händer..... året innan det fick jag missfall i tredje månaden.....

• längtan 89
    Nikita78 skrev 2013-10-24 21:12:15 följande:

Hej

Verkar vara krångligt att använda...och den där långa slangen???.......
    Är det svårt och komplicerat att använda?
    Vi har försökt under ett år att få mer barn men inget händer..... året innan det fick jag missfall i tredje månaden.....

Nej det är inget svårt alls. Min kille sprutar i en ren plastmugg, sen tar man sprutan o suger upp det, sätter på slangen som jag kortade ner till ca. 9 cm och kör upp o sen tjoff! In med det så snabbt som det går. Har bara försökt denna period så nu väntar jag in om det blir mens eller inte.. :)
  • Nikita78
    längtan 89 skrev 2013-10-25 16:40:39 följande:
    Nej det är inget svårt alls. Min kille sprutar i en ren plastmugg, sen tar man sprutan o suger upp det, sätter på slangen som jag kortade ner till ca. 9 cm och kör upp o sen tjoff! In med det så snabbt som det går. Har bara försökt denna period så nu väntar jag in om det blir mens eller inte.. :)
    Lycka till och berätta gärna hur det gick, jag tänkte köra på som vanligt men om det inte händer nåt kommande månad så tänkte jag testa....
  • längtan 89
    Nikita78 skrev 2013-10-28 20:09:40 följande:
    Lycka till och berätta gärna hur det gick, jag tänkte köra på som vanligt men om det inte händer nåt kommande månad så tänkte jag testa....
    Tack :) ja ja ska berätta hur det går , 10 dagar till BIM. Bara vänta vänta o vänta...
  • längtan 89

Blev inget denna månad så nu försöker vi på nytt! Ska försöka köra in slangen ännu lite längre denna gång så att det kommer så långt in som möjligt. Men jag är fortfarande kluven om man ska göra varje dag runt ÄL eller varannan? Sägs att spermierna blir fler o snabbare om man inte får utlösning mer än varannan dag..? Nån som vet ??

• Tove1975

Man kan också sätta på slangen först, och sen dra upp sperman i själva slangen. Då är den aldrig i själva sptutan utan fyller endast slanngen, då kan man lätt välja vilken längd man vill ha utan att något går till spillo.
    Man kan använda sprutan flera gånger då också eftersom sperman aldrig är inne i den.

Ett annat alternativ (som jag själv gjorde) va att inte använda slang alls utan endast sprutan. Det går också :)

Lycka till allihopa!

Vänligen
    Tove Smedberg
    www.heminsemination.nu

Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!