• Tove1975

Gravid på andra försöket genom heminsemination!

Och vi blev gravida på 4.e försöket med heminsemination. Det fungerar fint!
    Lycka till :)

• Tove1975

Man kan också sätta på slangen först, och sen dra upp sperman i själva slangen. Då är den aldrig i själva sptutan utan fyller endast slanngen, då kan man lätt välja vilken längd man vill ha utan att något går till spillo.
    Man kan använda sprutan flera gånger då också eftersom sperman aldrig är inne i den.

Ett annat alternativ (som jag själv gjorde) va att inte använda slang alls utan endast sprutan. Det går också :)

Lycka till allihopa!

Vänligen
    Tove Smedberg
    www.heminsemination.nu

• Tove1975
    längtan 89 skrev 2014-01-22 23:26:39 följande:
    Denna månad kommer vi ta ältest (Clearblue digital) och köra varannan dag. Har oxå köpt Fertilitetsglidmedel från Clearblue som vi kommer ta upp i sprutan samtidigt för att få mer skjuts åt spermierna. Har även beställt nya tvåkomponent-sprutor (utan bakteriedödande medel!?) vilket jag fick reda på var i mina trekomponentsprutor jag haft. Det är tydligen den svarta delen som är det. Så ja nu har jag laddat upp för ny inseminationsperiod! Har ÄL troligtvis den 27
    Hej!
    Tänkte bara kommentera om det där med bakteriedödande medel i trekomponentsprutorna. Detta är inte sant, troligtvis någon som trott det någon gång och sen spridit det vidare. En myt helt enkelt.
    Jag driver heminsemination.nu och vi säljer trekomponentssprutor. Sprutorna är HELT sterila och ligger sterilt förpackade. Det är inte ens tillåtet att ha något medel i dom. Dessutom är dom latexfria.
    Eftersom jag flera gånger har hört detta påstående har jag t.o.m kontaktat tillverkaren som även dom bekräftat att detta inte existerar. Då skulle dom helt enkelt inte vara sterila. 
    Medicinsprutor är ju till för att medicinera med (och andra områden naturligtvis) och det skulle inte vara möjligt att tillsätta något då det skulle kunna innebära en farlig coctail.

Packningen, den svarta är bara till för att hålla sprutan tät. Vilket endast bara är en fördel om man använder den just för heminsemination.

Lycka till allihopa!!

Vänligen
    Tove Smedberg
  • Tove1975
    h0pe79 skrev 2014-06-15 17:40:08 följande:
    Halloj!
    Ny med allt det här och idag var jag på jakt efter sprutor. Var på apoteket och fick lila 2.5ml sprutor, är det någon mer som använt dessa? Läste nånstans att den svarta gummigrejen längst ner inte är bra? Någon som hört något om det?
    Det pågår diskussioner om att det svarta gummit i sprutor skulle innehålla någon form av bakteriedödande medel. Detta är INTE sant.
    Vi säljer sprutor och har varit i kontakt med leverantörer och vet att så är inte fallet.

Det skulle ju inte fungera, då sprutor normalt sätt används till för att ge medicin eller ta prover. Om det fanns något som kan avsöndras skulle det ju helt enkelt inte gå att använda dom i sjukvård eller liknande.

Sprutor som ligger sterilt förpackade är sterila och inte konteminerade av vare sig det ena eller det andra :)

Tove
    www.heminsemination.nu
Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!