• Sansam

Gravid på andra försöket genom heminsemination!

Hej!
    Jag har inte hunnit läsa igenom denna gigantiska tråd och kanske finns svaret på någon av alla sidor. Hur som så hoppas jag på kunskap från alla er som lyckats med heminsemination.

Jag är inne på mitt sjätte försök att bli gravid med hjälp av en privat donator.
    Så här har jag gått tillväga vid mina fem misslyckade försök...

- Jag har haft koll på min ägglossning och har inseminerat en eller två gånger per cykel precis innan eller på ägglossningsdagen.
    - Donatorn har gjort sitt i en kopp och sen har han dragit upp sperman i sprutan (5 ml eller 10 ml).
    - Ca 5-10 min efter det har jag inseminerat. Har sprutat in ganska snabbt.
    - Har haft en kudde under mig för att få lutning och har vilat i 30 min - 2 timmar.
    - Jag har dragit ner mitt snusande till max två prillor om dagen och dricker max två koppar kaffe om dagen. Har undvikit alkohol mellan äl och mens.

Hur gjorde ni? Är det något jag inte tänkt på som kan öka mina chanser nästa gång?

Tacksam för svar!

• Sansam

Hej Adina15! Tack för ditt svar och dina peppade ord! Sorry att jag såg det så sent. Är nybörjare här på fl. Jag är själv i det här. Har varken tid eller lust att vänta in en partner när barnlängtan är så här stark! Har bim nu i veckan och har denna gång låtit bli att göra några gravtest. Men jag är sjukt pessimistisk och tänker att det är kört! Är imponerad av dig och din fight! Försöker du fortfarande med insem i Danmark? Jag har tankar på att byta donator, men en donator som det känns rätt med är inte så lätt att hitta, tyvärr.

• Sansam

jag förstår verkligen din längtan efter plus... och hur svårt det är att hitta donator. särskilt om man dessutom ska träffas, jätteviktigt det känns rätt. är det donnor.se eller via andra kontakter? jag åker till danmark och har bytt donator hejjvilt, säkert 9-10 olika donatorer utav 12 försök.. :) läste att man gör så på en del av universitetssjukhusen i landet, så då måste det ju vara ok. det är dyrt och krävande med danmarksinseminationer men jag prioriterar det för mkt annat. får se om jag kan/vill/orkar åka ner denna månad. när är det dags för dig nästa gång?[/quote] Hej Adina! (Vet inte om jag lyckades få in ditt svar här ovan) Jag hittade honom på villhabarn.se. Utbudet både där och på donor.se känns väldigt begränsat! Ja det är väl det där om utfall man inte skulle vara kompatibel. Chanserna kanske ökar om donatorn byts ut? Jag är så pms:ig att det inte är sant. Lipar för minsta lilla och tanken på att det inte blev nån liten i magen denna månad heller håller kranarna öppna oavbrutet! Väntar mensen i morgon eller övermorgon. Min cykel är kort så runt 14-15 mars är det dags för nästa försök. Och du? Om du väljer att testa nästa äl?

• Sansam

Näää det gick ju sådär att få in ditt citat. Hur gör man?

Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!