• Anonym (Förväntansfull)

IVF i vår/sommar?

Jag och min sambo står i kö för IVF sedan 2 månader tillbaka. Det står att kötiden är 3-6 månader men om jag förstår det hela rätt så kan det ta längre tid än så. Det vore så kul om några fler som väntar på att göra IVF ville följas åt nu i vår! Jag känner mig både rädd, förväntansfull, uppgiven och hoppfull på samma gång. Känslorna bubblar och det vore kul att prata med någon i samma sits! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF i vår/sommar?
  • Jorun

Orianthi: Haha men fy! Gjorde det ont eller fick du tillräckligt med smärtstillande? Jag hoppas allt går bra också

• Anonym (T)

Var på UL idag och äggplocket har blivit flyttat till tisdagen och återförande på torsdag Skrattande
    Börjar bli lite spänd o lite nervös Glad 

• orianthi
    Jorun skrev 2013-04-05 13:06:28 följande:
    Orianthi: Haha men fy! Gjorde det ont eller fick du tillräckligt med smärtstillande? Jag hoppas allt går bra också
    Det var väääääldigt obehagligt och ganska ont men jag fick mycket smärtstillande så det gick helt ok!
    Återinförandet kändes ingenting och gick jättefort, e så fantastiskt vilka saker dom kan göra nuförtiden!
    Vi fick se det lilla embryot innan dom la in det :D¨
    Så nu e jag på ruvardag 1! 
  • Jorun

Orianthi:
    Helt okej låter.. ja, helt okej
    Men vad häftigt!! Fick ni ägg till frysen också? Ruvare, spännande! Då vill vi ha ett plus om två veckor! När har du testdag?

• PD1984

Hej på er! Jag hoppar in i denna tråd jag oxå Skrattande

Pojkvännen och jag väntar på kallelsen från RMC och vi är väldigt förväntansfulla

• orianthi

Vi får besked den här veckan om det blir ägg till frysen, hoppas det för jag vill inte göra om äggplocket :P
    Jag har bim på måndag och ska testa måndagen efter, jag har givetvis redan börjat testa ( negativt )
    Har dock PMS så jag skulle tro att mensen kommer nästa vecka, men isf är det bara att prova igen :)

• Anonym (T)

Halloj igen!
    Äggplocket gick bra i tisdags, idag var jag in för återföringSkrattande

De fick ut 11 ägg, 2 var inte tillräckligt mogna. 9 st gick till befruktning, alla 9 gick till ICSI!
    6 ägg blev normalt befruktade efter ICSI. Idag när vi kom fanns det ett superfint embryo tillbaka Glad till oss!
    5 odlas vidare för ev nedfrysning, så håll tummarna för det oxå! Så nu är man väl "ruvare" då, tjoohoo!     

• orianthi

Vi fick tyvärr inga ägg till frysen :(
    Får se om mensen kommer nästa vecka eller håller sig borta.. Har dock ont i brösten och känns som PMS , så jag har inga stora förhoppningar :(

Svar på tråden IVF i vår/sommar?