• Anonym (Förväntansfull)

IVF i vår/sommar?

Jag och min sambo står i kö för IVF sedan 2 månader tillbaka. Det står att kötiden är 3-6 månader men om jag förstår det hela rätt så kan det ta längre tid än så. Det vore så kul om några fler som väntar på att göra IVF ville följas åt nu i vår! Jag känner mig både rädd, förväntansfull, uppgiven och hoppfull på samma gång. Känslorna bubblar och det vore kul att prata med någon i samma sits! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF i vår/sommar?
  • Jorun

Ja okej, jag gick kanske händelserna lite i förväg men ändå.. man ska tänka positivt

• semlorna
    Jorun skrev 2013-04-04 09:50:34 följande:
    Ja okej, jag gick kanske händelserna lite i förväg men ändå.. man ska tänka positivt

Självklart men även realistiskt. Vi kom inte ens till ET förra IVFen och skulle jag få den typen av kommentar inför denna gången skulle jag bli både ledsen och irriterad.
  • Jorun

Har hängt i en annan tråd länge och där är vi så sjukt optimistiska hela tiden. Den enda som är något realistisk är personen det handlar om just då och de andra peppar och håller tummarna. Det var lite det jag försökte framföra nu, att JAG tänker positivt och hoppas att Anonym(T) blir gravid.

Skulle jag vara hoppfull inför ivf och eventuell blivande graviditet och någon skulle säga "förhoppningsvis blir du ruvare" så skulle jag bli ganska ledsen.

• semlorna
    Jorun skrev 2013-04-04 16:28:18 följande:
    Har hängt i en annan tråd länge och där är vi så sjukt optimistiska hela tiden. Den enda som är något realistisk är personen det handlar om just då och de andra peppar och håller tummarna. Det var lite det jag försökte framföra nu, att JAG tänker positivt och hoppas att Anonym(T) blir gravid.

Skulle jag vara hoppfull inför ivf och eventuell blivande graviditet och någon skulle säga "förhoppningsvis blir du ruvare" så skulle jag bli ganska ledsen.
    Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Tycker du verkligen att ÄP=nu är du preggo snart?

Jag håller tummar, jag peppar gärna och vill att alla ska lyckas men att skriva saker som inte stämmer är för mig inte att peppa. När man gjort ET är man ruvare, inte gravid. Förhoppningsvis blir man gravid men man är lika lite gravid vid ruvningens början som efter ägglossning.

Och jag har inte skrivit till någon att denne förhoppningsvis får bli ruvare, det var ett svar på ditt inlägg och inte riktat till någon annan. 

Om detta ska vara en tråd där man alltid måste vara överpepp och inte se åtminstånde lite realistiskt på saken har jag vettigare trådar att hänga i.  
  • Anonym (T)

Jaaa, jag har faktiskt varit ganska negativ en period eftersom det aldrig ville ta sig, men nu är jag betydligt mer positivt inställd när vi kommit så här långt Glad

• orianthi

Jag gjorde äggplock i måndags och ska förhoppningsvis göra återinförande imorgon, var sjukt stor risk för överstimulering, men jag hoppas på att jag slapp det :P

• Jorun

Semlorna: Nej det tycker jag inte, men jag HOPPAS det! Och blir man gravid så hoppas jag också att det går hela vägen och att det nio månader senare kommer ut en fullt frisk bebis!

Bara för att jag är hoppfull betyder det inte att jag inte också är realistisk. Jag vet mycket väl att det kan skita sig. Att man kanske inte får ut några ägg, kanske inga spermier, ägget kanske inte befruktas, det kanske gör det men inte fäster, fäster det så kan man få missfall eller ma.. Men jag väljer att inte fokusera på det.

Det är ju inte riktigt jag som bestämmer vad det ska bli för slags tråd, jag förklarade bara mitt kanske alltför positiva inlägg med att jag är lite van att det är så man gör. Var inte meningen att trampa någon på tårna.

• Jorun

Anonym(T): Samma här! I vårt fall så är det i princip omöjligt att bli gravida på egen hand så chanserna har ju ökat avsevärt med ivf

• Jorun

Orianthi: Hur tyckte du att äggplocket var då? Hoppas allt gick bra och att du får tillbaka ett befruktat ägg idag

• orianthi

Jag tycker att äggplocket var hemskt! Det gör jag nte gärna om :P
    jaaa jag hoppas hoppas hopaps på att det ska gå bra nu :D 

Svar på tråden IVF i vår/sommar?