Jorun skrev 2013-04-04 16:28:18 följande:
Har hängt i en annan tråd länge och där är vi så sjukt optimistiska hela tiden. Den enda som är något realistisk är personen det handlar om just då och de andra peppar och håller tummarna. Det var lite det jag försökte framföra nu, att JAG tänker positivt och hoppas att Anonym(T) blir gravid.
Skulle jag vara hoppfull inför ivf och eventuell blivande graviditet och någon skulle säga "förhoppningsvis blir du ruvare" så skulle jag bli ganska ledsen.
Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Tycker du verkligen att ÄP=nu är du preggo snart?
Jag håller tummar, jag peppar gärna och vill att alla ska lyckas men att skriva saker som inte stämmer är för mig inte att peppa. När man gjort ET är man ruvare, inte gravid. Förhoppningsvis blir man gravid men man är lika lite gravid vid ruvningens början som efter ägglossning.
Och jag har inte skrivit till någon att denne förhoppningsvis får bli ruvare, det var ett svar på ditt inlägg och inte riktat till någon annan.
Om detta ska vara en tråd där man alltid måste vara överpepp och inte se åtminstånde lite realistiskt på saken har jag vettigare trådar att hänga i.