Jorun: det funkar säkert att få ihop det utan att de på jobbet märker, speciellt om man som du har lite oregelbundna tider. Känns svårt när man jobbar varje vardag och alla undersökningar, telefonsamtal och besök m.m. också måste vara de tiderna.
Ja det är synd att folk inte kan respektera. Jadu Jorun, nu känner jag att vi har varit väldigt tröga, men jag trodde hela tiden att det skulle gå att bli gravid naturligt. Sen har min utredning tagit tid, med olika väntetider men också för att jag har avbokat flera gånger pga rädsla för vad resultatet ska bli. Nu fattar jag inte hur vi kunde vänta så länge med att ta tag i problemet och skaffa hjälp. Nu är jag så fokuserad, och förväntansfull för att få göra ivf och vill inte vänta en dag för mycket. När vi väl bestämt oss för att försöka få hjälp har vi väntat några månader här, tills det kom fram att kliniken inte kunde hjälpa oss, sen har vi äntligen hittat till rätt klinik, men även där fått vänta några månader ytterligare. Men nu är vi alltså där :) Och utomlands blir det eftersom vi inte kan få hjälp i Sverige. Vi är inte folkbokförda ihop under 1 el 2 år eller vad det är...
Semlorna: du var hemma efter äggplock, menar du typ dagen efter, eller var det längre? Känns det som vanligt igen efter två dagar? För dig alltså. Så att jag kan förbereda mig lite :)