• Anonym (Förväntansfull)

IVF i vår/sommar?

Jag och min sambo står i kö för IVF sedan 2 månader tillbaka. Det står att kötiden är 3-6 månader men om jag förstår det hela rätt så kan det ta längre tid än så. Det vore så kul om några fler som väntar på att göra IVF ville följas åt nu i vår! Jag känner mig både rädd, förväntansfull, uppgiven och hoppfull på samma gång. Känslorna bubblar och det vore kul att prata med någon i samma sits! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF i vår/sommar?
  • Jorun

Juste, återinförandet.. Låter som det kan bli en veckas "semester"

Nja jag läste någonstans att kvinnan inte skulle lämnas ensam pga medicinska skäl typ, men nu kan jag inte hitta det! Har jag drömt eller??

• semlorna
    Jorun skrev 2013-04-02 20:31:03 följande:
    Juste, återinförandet.. Låter som det kan bli en veckas "semester" Nja jag läste någonstans att kvinnan inte skulle lämnas ensam pga medicinska skäl typ, men nu kan jag inte hitta det! Har jag drömt eller??

Jag fick ingen info om att jag inte skulle vara ensam. Själva återförandet går fort men för oss, som har 20 mil till kliniken, innebär det ledig dag. Min man var ledig med betalning vid ÄP men så hade han berättat på jobbet också.
  • Jorun

Hmm jag kanske har drömt eller nåt då.. Äh det som lät så trevligt!!

Tror också vi får ledigt med betalning om jag skulle berätta, men njää.. Vill inte!

Men jösses vad många svar! Och jag som helt har glömt av att logga in och kolla, ber om ursäkt! Vad roligt att så många av er är på gång redan nu i vår Glad Själv väntar vi fortfarande på att bli kallade, längtar nästan ihjäl mig!

Vart i landet bor ni som fått tid relativt snabbt? Har förstått att det skiljer sig en hel del med kötiden. Jag bor i Stockholm och antar att det är längst väntetid här! 

• Anonym (T)

Håller på med sprutorna nu för fullt....
    Ägglossningssprutan ska tas på lördag o äggplock på måndag Skrattande
    Mitt första IVF-försök ihop med mannen.
    Jag har en dotter sedan tidigare o mannen har en son men jag har åldern emot mig o ett lågt AMH-värde. Men nu jädrar SKA det ta sig efter att vi försökt på egen hand i 1.5 år.
    Vi började utredning på en mindre klinik i oktober och blev slussade till en Fertilitetsklinik i slutet av februari och vi har fått hjälp omgående, känns skönt!    

• Jorun

TS, där är du ju! Trodde du försvunnit
    Vet inte om våran väntetid räknas som kort men jag var ju inte alls beredd på att det skulle ske redan! Ska göra i Stockholm, kö sen 15 november och fick tid 17 april. Så fem månader tog det då.

• semlorna
    Jorun skrev 2013-04-04 00:28:47 följande:
    T: Spännande!! Då är du preggo snart

Nja, förhoppningsvis blir man ruvare
Svar på tråden IVF i vår/sommar?