• Anonym (Förväntansfull)

IVF i vår/sommar?

Jag och min sambo står i kö för IVF sedan 2 månader tillbaka. Det står att kötiden är 3-6 månader men om jag förstår det hela rätt så kan det ta längre tid än så. Det vore så kul om några fler som väntar på att göra IVF ville följas åt nu i vår! Jag känner mig både rädd, förväntansfull, uppgiven och hoppfull på samma gång. Känslorna bubblar och det vore kul att prata med någon i samma sits! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF i vår/sommar?
  • mikispikis90

Hej, jag och min man ska göra vårat första IVF försök nu i slutet på maj. Sökte hjälp i januari - 2013. Är både nervös och pirrig på samma gång :) hatar sprutor och har läst och hört att man kommer få sticka sig själv .. Jag håller även på att gå ner några kilon :) så har du lite högt BMI kan du tänka på de :) kram :)

• Anonym (Förväntansfull)
    mikispikis90 skrev 2013-03-18 18:10:31 följande:
    Hej, jag och min man ska göra vårat första IVF försök nu i slutet på maj. Sökte hjälp i januari - 2013. Är både nervös och pirrig på samma gång :) hatar sprutor och har läst och hört att man kommer få sticka sig själv .. Jag håller även på att gå ner några kilon :) så har du lite högt BMI kan du tänka på de :) kram :)

Åh, så spännande att du fått datum!! Får jag fråga i vilket län det är? Vi ska göra i Stockholm. Jaa så himla nervöst och pirrigt! Jag hatar också sprutor, tänker att min sambo får göra det åt mig medan jag blundar :) Mitt BMI är ok däremot äter jag riktigt kasst så min insida mår nog bra mycket kassare än min utsida. Måste ta tag i det så man orkar med alla hormonerna!
  • mikispikis90

Jag bor i Örebro :) många tycker jag är väldigt ung, men jag är 23 år och min man är 27 år. Men vad gör man inte om man har barnlängtan och fått utredning på att cellgifter har "dödat" min sambos spermier
    ?! Så man måste ju passa på när det finns infrysta innan de blir för gamla.
    Hur gammal är du?

Jadu, jag har fått reda på att man kan köpa sånn "emla" kräm, typ bedövningssalva och sätta på innan sprutdags ..

Jag har inte heller sånn bra insida .. Många tankar, funderingar, mycket oro osv .. Tänk om det inte du fungerar.

• Jorun

Ska också göra ivf. Vi ställde oss i kö i november 2012, fick nu i veckan en första tid för undersökning. Vi ska dit i april. Jag är inställd på att själva behandlingen inte kommer ske förrän efter sommaren. Väntetiden vi fick besked om i början var 6-8 månader nämligen. Vi ska också göra i Stockholm.

Jag tycker nog hela situationen är jättejobbig. Är inte alls sugen på hormonbehandlingar och äggplockning och annat. Speciellt som felet inte ligger hos mig, jag kan ibland bli lite bitter. Men vad gör man inte för att få en bebis med den man älskar!

Haha jag äter också ganska kasst faktiskt, inte enligt någon tallriksmodell och alldeles för mycket godis  

• mikispikis90

Precis så känner jag med .. Det som tröstar lite är att jag har väldigt lätt att bli gravid då jag har haft p stav inne och fått några missfall.

Ska ringa kliniken imorgon så får vi se vad de säger :))

• orianthi

Vi är mitt i behandling nu :D det var nån som sa något om hur jobbigt det är med sprutor, OCH DRA ÅT HELVETE vad hemskt det är!
    Men man klarar det ändå :)
    Nån annan sa att dom hade första tiden i april, ni kommer förmodligen få börja behandlingen på en gång ( eller ja på mensens andra dag börjar man )

• Jorun

Själv har jag ingen aning om ifall jag har lätt eller svårt att bli gravid, har aldrig varit det. Vore ju himla roligt att få veta att man har dålig äggkvalitet eller nåt sånt också.

Orianthi, säg inte så!! Varför är det så hemskt med sprutorna?? Du skräms Och tror du vi får sätta igång direkt i april?! Jag uppfattade det som att vi skulle bli kallade till ett första möte inom 3-6 månader, efter det första brevet vi fick om att vi stod i kö. Sen att själva behandlingen skulle dröja 6-8 månader.

• orianthi

Det gör ont att ta sprutorna och det är obehagligt , men det går :P

Jag fick mens samma dag som första besöket på kliniken så vi fick börja med sprutorna dagen efter :)
    Jag tror inte ni kommer behövs vänta när ni väl fått tid för första besöket!

Svar på tråden IVF i vår/sommar?