• Anonym (Förväntansfull)

IVF i vår/sommar?

Jag och min sambo står i kö för IVF sedan 2 månader tillbaka. Det står att kötiden är 3-6 månader men om jag förstår det hela rätt så kan det ta längre tid än så. Det vore så kul om några fler som väntar på att göra IVF ville följas åt nu i vår! Jag känner mig både rädd, förväntansfull, uppgiven och hoppfull på samma gång. Känslorna bubblar och det vore kul att prata med någon i samma sits! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF i vår/sommar?
  • Jorun

Hmm jag ska ha mens veckan efter att vi ska dit, har precis haft nu.
    Jodå vi har gjort utredning! Det var efter den som vi ställdes i kö och någon månad efter det fick vi bekräftelsen på att vi stod i kö.
    Där stod det också att det skulle vara olika tider för ett första besök och själva behandlingen.

• orianthi

Ja precis, men jag tror bara att det syftar på att behandlingen ska inledas på mensens andra dag :)

• leah2012

Hej alla,

Jag börjar spruta runt 14 april. Äntligen! Har försökt ta mig dit sedan juli 2012. Någon mer som kommer att göra ungefär samtidigt? 

• Jorun

Orianthi: Alltså nu kollade vi igenom papprena en gång till, och det verkar som du har rätt! För nu kan vi inte se nånstans att det står så! Och var fick vi det ifrån då?? Nu står det till och med att väntetiden för behandling är 3-6 månader, och vi fick papprena i januari. Börjar bli gammal och gagging och får för mig saker haha..
    Hoppas hoppas hoppas!!!

• Jorun

Leah2012: Jag tror nu att vi kanske kommer få börja ungefär samtidigt, ska ju dit 17 april och mensen borde dyka upp runt 20 april. Är det första för dig? Har du varit på sånt där nybesök redan?

• Jorun

Fast okej, nu är det bekräftat! Sätter igång i slutet på april alltså! Woopidooo!!!

• leah2012

Jorun vad roligt! Ja jag har varit på besök, allt är klart väntar bara på mensen. Jag kommer nog att börja ca 1 vecka innan dig då :) Jag vill bara komma igång!

Svar på tråden IVF i vår/sommar?