• semlorna

IVF i vår/sommar?

Vilken dag man börjar på beror lite på om man har jämn cykel och om man gör korta eller långa. Vi börjar på dag 21 och kör långa.

Jag har inte mått speciellt dåligt av hormonerna och då har jag ändå gjort långa med både spray och sprutor. Om ni tycker sprutor är läskigt kan jag rekomendera emla, det har räddat mig! Ett par gånger har emlan inte tagit och det var inte så farligt då heller. Man klarar mer än man tror :)

Jag var hemma efter äggplocket men innan dess kände jag inget behov av att vara hemma.  

• semlorna
    leah2012 skrev 2013-03-27 21:45:02 följande:

Semlorna: du var hemma efter äggplock, menar du typ dagen efter, eller var det längre? Känns det som vanligt igen efter två dagar? För dig alltså. Så att jag kan förbereda mig lite :)

Jag var hemma i en vecka lite drygt faktiskt men så är jag vikarie och kan styra lite själv hur jag jobbar. Dels hade jag svårt att gå längre stunder vilket inte fungerar så bra på mitt aktiva jobb, dels fick vi beskedet att inget ägg befruktades och det var en jobbig period. Hade jag haft ett lugnare jobb hade jag kunnat jobba, visst var jag öm och hade ont bitvis men inget som hade hållit mig hemma.
  • semlorna
    leah2012 skrev 2013-04-02 11:50:42 följande:
    Sjukskriv dig de två dagarna då Jorun. Vad ska man göra?

Ja precis, dra till med matförgiftning eller något? Jag hade inte fixat att jobba dagen efter och sen är det förhoppningsvis återförande också efter nån dag till.
  • semlorna
    Jorun skrev 2013-04-02 20:31:03 följande:
    Juste, återinförandet.. Låter som det kan bli en veckas "semester" Nja jag läste någonstans att kvinnan inte skulle lämnas ensam pga medicinska skäl typ, men nu kan jag inte hitta det! Har jag drömt eller??

Jag fick ingen info om att jag inte skulle vara ensam. Själva återförandet går fort men för oss, som har 20 mil till kliniken, innebär det ledig dag. Min man var ledig med betalning vid ÄP men så hade han berättat på jobbet också.
  • semlorna
    Jorun skrev 2013-04-04 00:28:47 följande:
    T: Spännande!! Då är du preggo snart

Nja, förhoppningsvis blir man ruvare
  • semlorna
    Jorun skrev 2013-04-04 09:50:34 följande:
    Ja okej, jag gick kanske händelserna lite i förväg men ändå.. man ska tänka positivt

Självklart men även realistiskt. Vi kom inte ens till ET förra IVFen och skulle jag få den typen av kommentar inför denna gången skulle jag bli både ledsen och irriterad.
  • semlorna
    Jorun skrev 2013-04-04 16:28:18 följande:
    Har hängt i en annan tråd länge och där är vi så sjukt optimistiska hela tiden. Den enda som är något realistisk är personen det handlar om just då och de andra peppar och håller tummarna. Det var lite det jag försökte framföra nu, att JAG tänker positivt och hoppas att Anonym(T) blir gravid.

Skulle jag vara hoppfull inför ivf och eventuell blivande graviditet och någon skulle säga "förhoppningsvis blir du ruvare" så skulle jag bli ganska ledsen.
    Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Tycker du verkligen att ÄP=nu är du preggo snart?

Jag håller tummar, jag peppar gärna och vill att alla ska lyckas men att skriva saker som inte stämmer är för mig inte att peppa. När man gjort ET är man ruvare, inte gravid. Förhoppningsvis blir man gravid men man är lika lite gravid vid ruvningens början som efter ägglossning.

Och jag har inte skrivit till någon att denne förhoppningsvis får bli ruvare, det var ett svar på ditt inlägg och inte riktat till någon annan. 

Om detta ska vara en tråd där man alltid måste vara överpepp och inte se åtminstånde lite realistiskt på saken har jag vettigare trådar att hänga i.  
Svar på tråden IVF i vår/sommar?