• Jorun

IVF i vår/sommar?

Ska också göra ivf. Vi ställde oss i kö i november 2012, fick nu i veckan en första tid för undersökning. Vi ska dit i april. Jag är inställd på att själva behandlingen inte kommer ske förrän efter sommaren. Väntetiden vi fick besked om i början var 6-8 månader nämligen. Vi ska också göra i Stockholm.

Jag tycker nog hela situationen är jättejobbig. Är inte alls sugen på hormonbehandlingar och äggplockning och annat. Speciellt som felet inte ligger hos mig, jag kan ibland bli lite bitter. Men vad gör man inte för att få en bebis med den man älskar!

Haha jag äter också ganska kasst faktiskt, inte enligt någon tallriksmodell och alldeles för mycket godis  

• Jorun

Själv har jag ingen aning om ifall jag har lätt eller svårt att bli gravid, har aldrig varit det. Vore ju himla roligt att få veta att man har dålig äggkvalitet eller nåt sånt också.

Orianthi, säg inte så!! Varför är det så hemskt med sprutorna?? Du skräms Och tror du vi får sätta igång direkt i april?! Jag uppfattade det som att vi skulle bli kallade till ett första möte inom 3-6 månader, efter det första brevet vi fick om att vi stod i kö. Sen att själva behandlingen skulle dröja 6-8 månader.

• Jorun

Hmm jag ska ha mens veckan efter att vi ska dit, har precis haft nu.
    Jodå vi har gjort utredning! Det var efter den som vi ställdes i kö och någon månad efter det fick vi bekräftelsen på att vi stod i kö.
    Där stod det också att det skulle vara olika tider för ett första besök och själva behandlingen.

• Jorun

Orianthi: Alltså nu kollade vi igenom papprena en gång till, och det verkar som du har rätt! För nu kan vi inte se nånstans att det står så! Och var fick vi det ifrån då?? Nu står det till och med att väntetiden för behandling är 3-6 månader, och vi fick papprena i januari. Börjar bli gammal och gagging och får för mig saker haha..
    Hoppas hoppas hoppas!!!

• Jorun

Leah2012: Jag tror nu att vi kanske kommer få börja ungefär samtidigt, ska ju dit 17 april och mensen borde dyka upp runt 20 april. Är det första för dig? Har du varit på sånt där nybesök redan?

• Jorun

Fast okej, nu är det bekräftat! Sätter igång i slutet på april alltså! Woopidooo!!!

• Jorun
    mikispikis90 skrev 2013-03-22 17:26:34 följande:
    Åh vad roligt Jorun!!! :)) själv börjar jag i slutet på maj :)!!

Då kan vi ju tala om för dig hur det går till då
  • Jorun
    leah2012 skrev 2013-03-22 20:36:53 följande:
    Jorun vad roligt! Ja jag har varit på besök, allt är klart väntar bara på mensen. Jag kommer nog att börja ca 1 vecka innan dig då :) Jag vill bara komma igång!

Och du talar om för mig hur det går till
    Vet du om ni ska göra den långa eller korta behandlingen?

Var egentligen inte beredd på att få komma igång såhär tidigt så jag känner mig lite oförberedd faktiskt. Men det ordnar sig! Sen ser jag inte alls fram emot de där biverkningarna av hormonerna.. Och hur gör man med jobbet? Jag jobbar visserligen väldigt oregelbundet så jag kanske slipper ta ledigt och så, men om.. Vill ju inte att de ska veta vad jag sysslar med!    
  • Jorun

Vet inte ännu vilken det blir men skulle tro den korta. Hoppas på det iallafall. Orka vänta längre än nödvändigt

Hur länge har ni försökt?

Svar på tråden IVF i vår/sommar?