5 min metoden? skrika sig till söms?
Hej alla!
Har en tjej på 6 månader som den senaste månaden börjat vakna flera ggr på nätterna och skriker..somnar bara när ja tar upp henne å vaknar snabbt en stundefter ja lagt henne igen..De senaste nätterna har hon fått sovit bredvid mig i sängen för att jag inte orkat mer och behövt sömn. Då vaknar hon knappt nåt.
På bvc sa doim att ja borde pröva 5 min metoden..låta dom skrika..
Har vart emot detta hela tiden för de finns inget hemskare än när hon gråter..gör så ont i mitt hjärta!
Skulle försöka ikväll..hon grät i en timma..sen fick hon mat..grät lite till..till slut orkade jag inte så satte mig bredvid sängen så hon såg mig..efter ca 10 min somnade hon..å har gjort sen dess..
Får se hur de kmr gå inatt nu då..
Hon brukar sen en tid tillbaka somna runt halv 8- 9 på kvällarna å vakna mellan 7-9 på morgonen.
Problemet e också på dagarna..hon vägrar sova då med..kanske en haltvimma som max ett par ggr på dagen..vilket gör att hon fortfarande är trött å blir lätt grinig..
Hjälpt hur har ni gjort lr hur gör ni? Va tycker ni om denna metoden? alla säger olika..vissa säger att man e en idiot som gör de å vissa säger att de finns inget bättre å att det inte gör någon skada....
förvirrad som bara den är jag..=/
Tack på förhand!