• qosmo

5 min metoden? skrika sig till söms?

Hej alla!

Har en tjej på 6 månader som den senaste månaden börjat vakna flera ggr på nätterna och skriker..somnar bara när ja tar upp henne å vaknar snabbt en stundefter ja lagt henne igen..De senaste nätterna har hon fått sovit bredvid mig i sängen för att jag inte orkat mer och behövt sömn. Då vaknar hon knappt nåt.
    På bvc sa doim att ja borde pröva 5 min metoden..låta dom skrika..
    Har vart emot detta hela tiden för de finns inget hemskare än när hon gråter..gör så ont i mitt hjärta!
    Skulle försöka ikväll..hon grät i en timma..sen fick hon mat..grät lite till..till slut orkade jag inte så satte mig bredvid sängen så hon såg mig..efter ca 10 min somnade hon..å har gjort sen dess..
    Får se hur de kmr gå inatt nu då..
    Hon brukar sen en tid tillbaka somna runt halv 8- 9 på kvällarna å vakna mellan 7-9 på morgonen.

Problemet e också på dagarna..hon vägrar sova då med..kanske en haltvimma som max ett par ggr på dagen..vilket gör att hon fortfarande är trött å blir lätt grinig..

Hjälpt hur har ni gjort lr hur gör ni? Va tycker ni om denna metoden? alla säger olika..vissa säger att man e en idiot som gör de å vissa säger att de finns inget bättre å att det inte gör någon skada....
    förvirrad som bara den är jag..=/
    Tack på förhand!

• Svar på tråden 5 min metoden? skrika sig till söms?
  • qosmo

Queenie70 nej jag är inte dum i huvudet.?!

JAg valde att fråga här om det eftersom ajg inte vet. Jag hatade det och kmr inte göra om det igen.
    Jag ville bara ha råd inga tykna kommentarer om att jag är dum i huvudet?

Den här sidan e ju meningen att man ska kunna prata å få råd å hjälp...

Och eftersom bvc och typ alla ja känner har gjort den här metoden å säger att man ska göra den. Fick t.o.m hem en lapp med instruktioner hur man skulle göra dag för dag minut för minut.

Så dom tar ju de på allvar så för mig kändes de nästan som ett måste i dagens läge..

Men som sagt..de va de värsta jag varit med om och kmr inte göra om det igen..
    Jag satt tillslut bredvid sängen som jag brukar så somnade hon..

Tack för svaren som va nåt å ha =)

• qosmo
    Lillefant skrev 2013-03-14 21:36:52 följande:
    Läs inte dessa trådar om ni blir så upprörda ts ville ha tips och råd inte ett gäng utskällningar! Tror ni hon mår bättre nu efter era påhopp. Tänk er för innan ni säger så kränkande saker till en tjej som söker stöd.
    Lillefant skrev 2013-03-14 21:36:52 följande:
    Läs inte dessa trådar om ni blir så upprörda ts ville ha tips och råd inte ett gäng utskällningar! Tror ni hon mår bättre nu efter era påhopp. Tänk er för innan ni säger så kränkande saker till en tjej som söker stöd.

Tack lillefant : ) de va de ja menade med..råd å tankar inte en massa påhopp..blev lite i chock..

• qosmo

Ja tack igen ska låta henne vara nära som vanligt i fortsättningen å se hur de kmr gå..hon e bara 6 månader också så..
    Kan ju inte anmäla bvc..dom krävde ju inte att ja gjorde de men dom tyckte verkligen ja skulle pröva å så..
    Hoppas bara dom inte tycker ja e dum som inte gjorde detta mer nästa ggn ja ska dit!
    Men de kan dom ju inte ...hoppas ja!

Det är verkligen inte lätt detta..första barnet med å så..var därför jag ville ha råd å hjälp :) SÅ tack för er som gav mig bra råd å svar :)

• qosmo

Ja precis bor i norge..jag har ingen aning heller..
    Dom berätta te.x  om en mamma som ammade..men somnade när dom åt . Och hon hade väckt dom här alla barnen under åren efter dom somnat å sen gjort så här att dom fick somnat själv..

Å detta hade funkat kanon på många fler också..så de va därför ja kände att ja skulle försöka även fast jag hatade det..

• qosmo

Okej tack igen! Ska pröva mig fram ett tag nu å se hur vi ska göra :) Vill inget annat än att min prinsessa ska ha de bra å må bra! VIll ju inte göra nåt elakt mot henne i flit som vissa verkar tycka att man gör?

Undrar lite ni som INTE gjort 5 min metoden..hur har ni gjort då??? :)

Svar på tråden 5 min metoden? skrika sig till söms?