Inlägg från: helene 355 |Visa alla inlägg
  • helene 355

5 min metoden? skrika sig till söms?

en o hon sover bra ed dig och knappt vaknar då är ju natten löst, låt henne sova hos dih tills hon blir ogen sova själv, in kille när han var 6 ånader sov ofta kvart sen vaken flera timmar och sen sova kvart, och de räkte för han, men kanske inte om din tjej blir grinig. i vagn då?

• helene 355

jag skulle aldrig testa fem minuters metoden. ett barn kan inte tid och skriker för att få hjälp, varje sekund den skriker blir en evighet eftersom den inte förstår mamma kommer om en stund utan är helt ensam. de finns forskning som visar att barn som får skrika länge mår inte bra och somnar av traumat att bli övergivna, inte för att dem lär sig som folk säger i början. bvc får inte heller rekommendera den vad jag har hört, så där gör dem fel. läs på om tassmetoden. min son blev ett år idag och sover med mig för han behöver de.
    vissa tyckersäkert den funkar jättebra men läs på om fakta om att låta spädbarn skrika utan tröst innan. 

• helene 355
    Queenie70 skrev 2013-03-15 07:04:49 följande:

Enkelt svar. Eftersom det inte är skrikandet i sig som är skadligt utan känslan av övergivenhet och dödsskräcken barnet känner när mamma inte svarar på barnets signaler som traumatiserae barnet, så är det skadligare att skrika ensam i 5 minuter än att skrika 3 timmar i famnen. Nån avhandling behövs knappast då det är rätt basic.
Svar på tråden 5 min metoden? skrika sig till söms?