• Anonym (Genuint Nyfiken)

Fördelar med invandringen?

Det pågår förstås mycket debatter om invandringen i Sverige och den ''invandrartäta kriminella statistiken''.

Det är väldigt mycket prat från dom som är EMOT invandring och jag är ganska klar på hur en person ur den synvinkeln tänker.

Men jag har aldrig riktigt fått en uppfattning av hur en som är FÖR invandringen och ett multi-kulturellt (stavning?) tänker och tycker.

Så jag vill gärna fråga er som är FÖR invandringen och ett multi-kulturellt samhälle; På vilket sätt är invandringen positivt och hur/har påverkar/påverkat det dig? 

Jag själv vet inte vad jag tycker. Varken eller, men om man bara får höra från en sida hur det är så kan jag aldrig bilda mig en uppfattning, det är sällan man hör fördelarna med invandring. Jag är genuint intresserad av era åsikter i denna fråga! 

• Svar på tråden Fördelar med invandringen?
  • Tom Araya

Sharia-domstolarna i England är ett steg i anpassning för Islam i Storbritannien och Europa oavsett om man ser den som maktlös idag.

• Anonym (Pernilla25)
    Anonym (seriöst?) skrev 2015-03-05 06:45:31 följande:
    Anonym (Pernilla25) skrev 2015-03-05 06:09:53 följande:
    Nääääääääääääääääääääääää, klarade du inte att fatta artikeln. Vet verigedemokraterpluttar har svårt för detta.Dom har alltså ingen MAKT.  Ridå för dig överhuvudtaget. Men det är meningslöst att få propagandaspridande Sverigdemokratpluttar att fatta sådant här komplicerat. Dags för dig att smita ut till legolådorna i pojkrummet. Ridå för dig!

Förnekelse eller problem med läsförståelsen, kan man ju fråga sig.

Det spelar ingen som helst roll om sharialagar efterlevs än till fullo eller inte, själva faktum att det _finns_ sharia domstolar för muslimer är ett skymf mot det fria demokratiska samhället.

Faktum att deras utslag tas hänsyn till i riktiga domstolar kommer vi inte ifrån, att dom är underordnade engelsk lag än är sant.

Däremot, min poäng, fungerar mångkulturen när visa grupperingar eftersträvar egna domstolar och egna enklaver inom våra samhälle, ja det är just det som var min poäng, dom vill inte leva bland oss, dom vill leva vid sidan om oss på vår mark, så fungerar mångkultur? Nej

Sen kan ni ju i vanlig ordning köra med "sverigedemokrat" eller annat muppigt skit man är så van att se i Sverige.

Du verkar inte fatta engelska eller vad är ditt problem?
    Dom är INGA domstolar som har LAGLIG rätt att döma. Jag förstår att du vill leva i dina Sverigedemokratiska fantasier men tyvärr så gör inte att du har rätt.  Att du i ditt sjukliga muslimhat inte klarar av att ta in fakta är enbart ditt eget problem!

• Anonym (****)
    SchaefferBoy skrev 2015-03-04 21:50:28 följande:

Jag har aldrig sett någon som vurmar för invandringen, själv befatta sig med invandringen och bo på ett "utanförskapsområde".

Aldrig.

Ofta bor dess personer så långt det bara går att komma från allehanda invandrare. Och visst är det humor att se idioterna in action. Man skrattar åt dumskallarna.

Så du tror att man bara kan träffa på/umgås med invandrare om man bor i ett utanförskapsområde?

Ja, dina fördomar flödar, märker jag.
  • Tom Araya
    Anonym (****) skrev 2015-03-05 18:30:10 följande:
    Så du tror att man bara kan träffa på/umgås med invandrare om man bor i ett utanförskapsområde?

Ja, dina fördomar flödar, märker jag.
    Att understruket skulle vara vad som är av större betydelse i detta och vad SchaefferBoy menade är en förutfattad slutsats.
  • Tom Araya
    Anonym (Pernilla25) skrev 2015-03-05 17:56:38 följande:
    Du verkar inte fatta engelska eller vad är ditt problem?
    Dom är INGA domstolar som har LAGLIG rätt att döma. Jag förstår att du vill leva i dina Sverigedemokratiska fantasier men tyvärr så gör inte att du har rätt.  Att du i ditt sjukliga muslimhat inte klarar av att ta in fakta är enbart ditt eget problem!
    Vad är de då om inte domstolar? Kan de påverka ändå, även utan rätt att döma?
  • Anonym (Pernilla25)
    Tom Araya skrev 2015-03-05 18:53:30 följande:
    Vad är de då om inte domstolar? Kan de påverka ändå, även utan rätt att döma?
    Det handlar väl kanske snarare om nån sorts rådgivning.  Verkar som läsförståelsen på engelska inte är något vidare bland er Sverigedemokrater men jag ska göra utdrag från artikeln så får du väl köra det genom google translate eller nåt sånt...

"It may have ?law? in its name, but the Law Society has no more power to change the law than the Stanley Gibbons stamp-collecting club has to determine the price of postage. It?s the solicitors? union, essentially. Changing the law is something Parliament does. Hence: ?legislature?.

It may astonish campaigners for justice to learn that there is already nothing to prevent Mohammedans (or, for that matter, primogeniture-fixated English toffs, bitter ex-husbands or mad old cat ladies) from disinheriting their daughters at the stroke of a pen.

What has actually happened is that the Law Society ? to make life easier for members asked to draw up wills for sharia-observant clients ? issued a crib-sheet on what it?s all about. We may all agree it?s beastly ? and let?s give ourselves a big liberal self-affirming slap on the back for doing so ? but let?s not be babyish."

http://www.standard.co.uk/comment/sam-leith-dont-fall-for-the-latest-sharia-law-scare-story-9212073.html

Hoppas ni kan förstå engelska denna gång. Lycka till!

• Tom Araya
    Anonym (Pernilla25) skrev 2015-03-05 19:25:26 följande:
    Det handlar väl kanske snarare om nån sorts rådgivning.
    ...och som sådan har de inget inflytande eller påverkan menar du?
     Verkar som läsförståelsen på engelska inte är något vidare bland er Sverigedemokrater men jag ska göra utdrag från artikeln så får du väl köra det genom google translate eller nåt sånt...
    Jag betackar mig från din okunskap och dina fördomar!
    "It may have ?law? in its name, but the Law Society has no more power to change the law than the Stanley Gibbons stamp-collecting club has to determine the price of postage. It?s the solicitors? union, essentially. Changing the law is something Parliament does. Hence: ?legislature?.

It may astonish campaigners for justice to learn that there is already nothing to prevent Mohammedans (or, for that matter, primogeniture-fixated English toffs, bitter ex-husbands or mad old cat ladies) from disinheriting their daughters at the stroke of a pen.

What has actually happened is that the Law Society ? to make life easier for members asked to draw up wills for sharia-observant clients ? issued a crib-sheet on what it?s all about. We may all agree it?s beastly ? and let?s give ourselves a big liberal self-affirming slap on the back for doing so ? but let?s not be babyish."

http://www.standard.co.uk/comment/sam-leith-dont-fall-for-the-latest-sharia-law-scare-story-9212073.html

Hoppas ni kan förstå engelska denna gång. Lycka till!

Jag har läst hela artikeln och även några andra i ämnet.
    I några beskrivs att framförallt kvinnor kan känna sig tvungna att acceptera Sharia-domstolens utslag, även om de juridiskt inte är de, utan kan ta fallet vidare till en riktig domstol. Pressen från familj, ingift släkt och andra muslimer är stor.
    Det har också beskrivits att vissa inom det brittiska rättsväsendet hänvisar muslimer till dessa domstolar för att slippa riskera en rasiststämpel.

Tänk efter, om två muslimer är i konflikt kring något, går till en sk Sharia-domstol som säger att det person A gjort och sagt inte är fel. Person B känner som muslim press att acceptera utslaget. Spelar det då någon roll om person A's handling är ett brott enligt brittisk lag? Spelar det då någon roll att Sharia-domstolen inte får utdöma straff?

Varför finns dessa Sharia-domstolar överhuvudtaget?

• Rani
    Tom Araya skrev 2015-03-04 22:59:25 följande:
    Dock måste en mängd behov prioriteras mot varandra, eftersom de alla kostar och plånboken inte har oändligt innehåll.
    Så görs också, eftersom vi inte har fri invandring.
    Det krävs ganska mycket för att man ska anses ha asylskäl.
  • Tom Araya
    Rani skrev 2015-03-05 21:58:12 följande:
    Så görs också, eftersom vi inte har fri invandring.
    Det krävs ganska mycket för att man ska anses ha asylskäl.
    Det anser jag inte att man gör i de planer man har för flyktingpolitiken och i de besked man givit som svar på Försvarets behov av tillskott.
  • Rani
    Tom Araya skrev 2015-03-05 22:33:55 följande:
    Det anser jag inte att man gör i de planer man har för flyktingpolitiken och i de besked man givit som svar på Försvarets behov av tillskott.
    Klart man prioriterar, sedan kanske du inte anser att man prioriterar rätt.

Förra året beviljades typ 33 00 personer asyl, det är hälften så många som går in på Ullevi. Inga skrämmande siffror för mig.
    Många institutioner i vår land vill ha mer pengar. Jag jobbar själv i skolan och där finns hål att fylla. De senaste åtta åren har vi som jobbat fått  jättestora skattelättnader, för mig handlar det om en månadslön i kvartalet. Dessa siffror tycker jag man ska ställa emot de behov som finns hos t ex försvaret eller skolan. För mig är det betydligt mycket rimligar än att neka fler personer som har behov att komma hit. Sådana som jag kan offra en semesterresa om året.
Svar på tråden Fördelar med invandringen?