• Anonym (Genuint Nyfiken)

Fördelar med invandringen?

Det pågår förstås mycket debatter om invandringen i Sverige och den ''invandrartäta kriminella statistiken''.

Det är väldigt mycket prat från dom som är EMOT invandring och jag är ganska klar på hur en person ur den synvinkeln tänker.

Men jag har aldrig riktigt fått en uppfattning av hur en som är FÖR invandringen och ett multi-kulturellt (stavning?) tänker och tycker.

Så jag vill gärna fråga er som är FÖR invandringen och ett multi-kulturellt samhälle; På vilket sätt är invandringen positivt och hur/har påverkar/påverkat det dig? 

Jag själv vet inte vad jag tycker. Varken eller, men om man bara får höra från en sida hur det är så kan jag aldrig bilda mig en uppfattning, det är sällan man hör fördelarna med invandring. Jag är genuint intresserad av era åsikter i denna fråga! 

• Svar på tråden Fördelar med invandringen?
  • Nerfherder
    Anonym (....) skrev 2015-08-31 13:57:56 följande:

Suffering? Fortfarande kvar bakom vilka kulisser? Är du aningens paranoid?

Inte direkt, men du brukar sticka upp huvudet och anmärka på saker du inte har rätt att anmärka på. Precis som han, och du kör även med en dubbelanonym användare. Precis som han. Har du något att tillföra tråden, eller ska du fortsätta gny?
  • Nenne666
    SpanskaFlugan skrev 2015-08-31 13:10:43 följande:

En enorm fördel med invandring som jag uppskattar som matnörd är att det blir allt enklare att få tag på ovanliga produkter i matbutiken. Handlare har insett att de kan tjäna pengar på produkter som vi i Sverige inte ser som basvaror men som andra kulturer tycker är nödvändiga. Det är roligt att kunna få tag på riktigt bra saffran, granatäpplen, couscous, mynta och hummus i vilken butik som helst nu. 

En annan stor fördel är ju arbetskraften. Vi, hela Europa, är en åldrande befolkning, och vi behöver mer människor i arbete för att försörja och ta hand om vår åldrande befolkning. Eftersom barnafödande varit på historiskt låga nivåer under flera decennier är det tur att folk från andra delar av världen vill flytta hit. 

Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
    Absolut! Jag håller med dig. Men det kan transporteras via lastbil utan en harang av lycksökare.
  • Nenne666
    Nenne666 skrev 2015-09-17 03:23:18 följande:
    Absolut! Jag håller med dig. Men det kan transporteras via lastbil utan en harang av lycksökare.
    Då menade jag saffran och övriga kryddor .
  • Nerfherder
    Nenne666 skrev 2015-09-17 03:25:04 följande:

Då menade jag saffran och övriga kryddor .

Hehe jag läste "suffering" men det är ju ingen krydda
  • Rataxes

Den största fördelen är att välvärdsstaten äntligen kommer att avskaffas.

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Tom Araya

Angående utbildningsnivån på flyktingar...

?Häpnadsväckande att SVT underkänner SCB?
    9 juni

?SCB:s statistik är standardkällan bland forskare och myndigheter om invandrares utbildning. Det är häpnadsväckande att SVT underkänner SCB på basis av hemmasnickrade resonemang?, skriver Tino Sanandaji.

www.svt.se/opinion/article3006165.svt

• JohanKL

Många svenskar som annars stannat kvar kommer att flytta från landet och "vidga sina vyer", och det är ju positivt för dem även om det sker under indirekt tvång.
    Jag tror också att fler kommer att lämna storstäder som Malmö och Göteborg och flytta norröver ut på landet, och det kan också ses som positivt.
    Sänks minimilönen kommer också de som har bra med pengar kunna anställa flera hjälpredor som privata chaufförer, kockar, au-pairer, säkerhetsvakter  etc.   

• Anonym (phD)
    Tom Araya skrev 2015-12-03 20:30:21 följande:
    Angående utbildningsnivån på flyktingar...

Häpnadsväckande att SVT underkänner SCB 9 juni

SCB:s statistik är standardkällan bland forskare och myndigheter om invandrares utbildning. Det är häpnadsväckande att SVT underkänner SCB på basis av hemmasnickrade resonemang, skriver Tino Sanandaji.

www.svt.se/opinion/article3006165.svt

Vad spelar utbildningsnivå för roll när det inte finns jobb för de som gått ut svenska universitet med toppbetyg???
  • Anonym (Hej)

[quote=76083069][quote-nick]Anonym (phD) skrev 2015-12-05 15:32:50 följande:[/quote-nick]

Vad spelar utbildningsnivå för roll när det inte finns jobb för de som gått ut svenska universitet med toppbetyg???

Du har tänkt fel! Framtidens yrken är polis militär läkare sjuksyrra brandman våldtäktsterapeut. Så tänk positivt och satsa rätt denna ggn. Mvh

• Anonym (liloli)

Fördelen är att man får nåt att jämföra med. Tyvärr är nackdelen att det var bättre förr och den tiden är borta.

• Tom Araya
    Anonym (phD) skrev 2015-12-05 15:32:50 följande:
    Det finns jobb för de som har efterfrågad kompetens, oavsett om det är på universitetsnivå eller lägre.
  • Anonym (liloli)
    Tom Araya skrev 2015-12-07 02:12:34 följande:
    Det finns jobb för de som har efterfrågad kompetens, oavsett om det är på universitetsnivå eller lägre.
    Var finns de arbetssökande? Är det sån brist så att vi behöver ta in utifrån? Vill nysvenskarna ha dessa jobb?
  • Anonym (Anonym 100)
    Anonym skrev 2012-12-10 19:18:51 följande:

utan invandring skulle svenskarna bara äta potatis och gröt typ Skrattande

Gröt och potatis är gott. Finns mer mat än bara det.
    Gammalt inlägg men ja kan känna spår av viss ironi 
  • Anonym (Anonym 100)
    Anonym (sofia) skrev 2012-12-10 18:17:55 följande:

I övrigt så har jag lärt mig otroligt mycket av mina invandrarkompisar.  och konsten att vara gästfrivänlig.

Får man lära sig om allt möjligt 
  • Anonym (Anonym 100)
    Anonym (vackra) skrev 2015-08-31 13:24:59 följande:

Vackra utländska kvinnor

som erbjuder sin plats på bussen till äldre 
Svar på tråden Fördelar med invandringen?