• Anonym (Genuint Nyfiken)

Fördelar med invandringen?

Det pågår förstås mycket debatter om invandringen i Sverige och den ''invandrartäta kriminella statistiken''.

Det är väldigt mycket prat från dom som är EMOT invandring och jag är ganska klar på hur en person ur den synvinkeln tänker.

Men jag har aldrig riktigt fått en uppfattning av hur en som är FÖR invandringen och ett multi-kulturellt (stavning?) tänker och tycker.

Så jag vill gärna fråga er som är FÖR invandringen och ett multi-kulturellt samhälle; På vilket sätt är invandringen positivt och hur/har påverkar/påverkat det dig? 

Jag själv vet inte vad jag tycker. Varken eller, men om man bara får höra från en sida hur det är så kan jag aldrig bilda mig en uppfattning, det är sällan man hör fördelarna med invandring. Jag är genuint intresserad av era åsikter i denna fråga! 

• Svar på tråden Fördelar med invandringen?
  • Anonym (Alltså...)
    Sverige förr & nu (Sweden before & today)

• Anonym (carneval)

? Många vackra exotiska skönheter..

? Utbyte av erfarenheter och kompetens osv

? Det blir inte lika trist när fler är olika och man inte kopierare varandra.

? Alla de invandrare som varit med och byggt upp Sverige flera generationer tillbaks och de som nu är här och arbetar, bidrar på olika sätt, ( och det kan man göra även om man ej är arbetsför, genom att bidra till ett positivt samhällsklimat, gemenskap)

• Anonym (12345)
    Anonym (carneval) skrev 2015-06-26 10:40:18 följande:

? Många vackra exotiska skönheter..

? Utbyte av erfarenheter och kompetens osv

? Det blir inte lika trist när fler är olika och man inte kopierare varandra.

? Alla de invandrare som varit med och byggt upp Sverige flera generationer tillbaks och de som nu är här och arbetar, bidrar på olika sätt, ( och det kan man göra även om man ej är arbetsför, genom att bidra till ett positivt samhällsklimat, gemenskap)

Precis och därför bör sverige vara väldigt tydlig med sin invandring.
    Även om man välkommnar invandrare av olika slag så måste man även kunna utvisa folk som begår brott i sverige eller är till en belastning.
    Och inte en pizzabagare som driver eget företag här enbart pga att arbetsgivaren inte utlyst hans tjänst på arbetsförmedlingen, han ska utvisas men att ha över 100 "migranter" som kommer hit och kostar pengar och sedan återvänder hem för att komma tillbaka det går tydligen utmärkt.

Det börjar bli dags att röja upp, stärka landet.
  • curling

När samhällets resurser skall fördelas så att den hälft som idag arbetar inte bara skall försörja den hälft som är under 20, över 67 eller sjuka, så att varje person behöver bära TVÅ på sina axlar i stället för EN, kommer naturligtvis antingen alla förmåner att halveras, eller skattetrycket på de som försörjer att dubblas.

Väldigt enkel matematik.

Detta kommer med Darwins teorier att resultera i att en del som arbetar dör då de inte orkr med, och andra utvecklar förmågan att försörja dubbelt så många.

Därför kommer detta att leda till att svagare medborgare slås ut, och de starka kommer att föra sina gener vidare. Om ett par generationer kommer vi att ha ett starkare och tuffare folk i Sverige, och tunnisarna kommer att sållas ut.

Så ur evolutionens synpunkt är det bara fördelar....

• Anonym (Alltså...)
    curling skrev 2015-06-28 00:43:29 följande:

När samhällets resurser skall fördelas så att den hälft som idag arbetar inte bara skall försörja den hälft som är under 20, över 67 eller sjuka, så att varje person behöver bära TVÅ på sina axlar i stället för EN, kommer naturligtvis antingen alla förmåner att halveras, eller skattetrycket på de som försörjer att dubblas.

Väldigt enkel matematik.

Detta kommer med Darwins teorier att resultera i att en del som arbetar dör då de inte orkr med, och andra utvecklar förmågan att försörja dubbelt så många.

Därför kommer detta att leda till att svagare medborgare slås ut, och de starka kommer att föra sina gener vidare. Om ett par generationer kommer vi att ha ett starkare och tuffare folk i Sverige, och tunnisarna kommer att sållas ut.

Så ur evolutionens synpunkt är det bara fördelar....

Om inte förmånerna minskas så kommer vi fortsätta ha människor som lever gott på att försörjas och de kommer att bli fler, är det en fördel ur evolutionssynpunkt?
  • feldt
    Anonym (Alltså...) skrev 2015-06-28 13:46:19 följande:
    Om inte förmånerna minskas så kommer vi fortsätta ha människor som lever gott på att försörjas och de kommer att bli fler, är det en fördel ur evolutionssynpunkt?
    Ja, men i biologin bör parasiter eller bakterier helst inte se till att värddjuret dör, för då tar "maten" slut. Det är därför som evolutionen inte skapat så många superdödliga epidemier, för då tar ju parasiten död på sig själv.

Nu kommenterade du ju bara en enskild mening, och inte hela inlägget, men poängen var att det *kanske* är helt ok i våtr samhälle att 1 bär 2, eller hellre 2 bär 4, om man skall ha barn och åldringar. Men det fungerar nog inte lika bra om  skall bära 3 eller 4, det finns liksom en gräns som en västekonomi tål. Om en skall bära 4, så måste skatten dubblas, och när den som bär inte orkar längre svälter även de 4.
  • feldt

Och, jag glömde poängen, om någon av dessa hjältar KLARAR att bära 4, så är ju de faktiskt väldigt starka, och kommer att överleva, och på så sätt får vi nytta av att bli utsatta för en plåga, för de som knäar kommer att dö ut.

"Survival of the fittest"

• Anonym (J)

Det här ts

att vara en medmänniska och inte en liten feg råtta.
    Sen finns det massa andra fördelar också men det här är det viktigaste.
    Att hjälpa människor i nöd, precis som jag ber om att någon ska hjälpa mina barn om jag nånsin inte längre kan. 

Svar på tråden Fördelar med invandringen?