• Anonym (Genuint Nyfiken)

Fördelar med invandringen?

Det pågår förstås mycket debatter om invandringen i Sverige och den ''invandrartäta kriminella statistiken''.

Det är väldigt mycket prat från dom som är EMOT invandring och jag är ganska klar på hur en person ur den synvinkeln tänker.

Men jag har aldrig riktigt fått en uppfattning av hur en som är FÖR invandringen och ett multi-kulturellt (stavning?) tänker och tycker.

Så jag vill gärna fråga er som är FÖR invandringen och ett multi-kulturellt samhälle; På vilket sätt är invandringen positivt och hur/har påverkar/påverkat det dig? 

Jag själv vet inte vad jag tycker. Varken eller, men om man bara får höra från en sida hur det är så kan jag aldrig bilda mig en uppfattning, det är sällan man hör fördelarna med invandring. Jag är genuint intresserad av era åsikter i denna fråga! 

• Svar på tråden Fördelar med invandringen?
  • Anonym (Pernilla25)
    Anonym (seriöst?) skrev 2015-03-04 19:48:46 följande:

Vakna upp i det verkliga, det finns 85-90 i england som får mer och mer inflytande ju fler muslimer dom tar in.

Sen att du genast svänger på sd får mig att tro du är nån pkmupp med skygglappar.

Eftersom dom skapar egna samhällen inuti våra samhälle så skiter dom i våra domstolar, dom vänder sig till egna där kvinnan är piss värt.

Så importerat kriminalitet på våra gator har vi redan, terrordåd, ja vi har stjärnor som redan har försökt som tur är med att spränga sig själva och nu igår kan jag nästan sätta min högra arm på det rörde sig om hemmasnickrade bomber som var menat att användas mot oss.

Och sharia domstolar som svänger mer och mer ifrån inhemsk rättsväsende.

Är det du önskar?

www.dailymail.co.uk/news/article-2587215/Sharia-Law-enshrined-British-legal-lawyers-guidelines-drawing-documents-according-Islamic-rules.html

för inte lever du väl i fantasin att dom kommer hit för demokrati och frihet när deras religion dikterar blind lydnad och total underkastelse?

Hej Sverigedemokraten. Innan du börjar spinna på dina shariafantasier så borde du nog läsa detta:

"Don?t fall for the latest sharia law scare story

Despite the ?law? in its name, the Law Society has no more power to change it than a stamp-collecting club has to set the price of postage"

http://www.standard.co.uk/comment/sam-leith-dont-fall-for-the-latest-sharia-law-scare-story-9212073.html

Inte lätt för Sverigedemokrater som enbart faller för det lättlästa!

• Prällen

I slutändan så är kramas det enda man kan göra. Det enda som ger bestående positiva effekter. Om det är något som vi borde lärt oss så är det att hat leder till mer hat.
    När har hat till en folkgrupp i historien lett till något gott?

• Tom Araya
    Anonym (Pernilla25) skrev 2015-03-04 20:51:21 följande:
    Hej Sverigedemokraten. Innan du börjar spinna på dina shariafantasier så borde du nog läsa detta:

"Don?t fall for the latest sharia law scare story

Despite the ?law? in its name, the Law Society has no more power to change it than a stamp-collecting club has to set the price of postage"

http://www.standard.co.uk/comment/sam-leith-dont-fall-for-the-latest-sharia-law-scare-story-9212073.html

Inte lätt för Sverigedemokrater som enbart faller för det lättlästa!

Artikeln du länkar till framför en åsikt men förklarar inget om dess grund.

Som jag har förstått arbetar Sharia-domstolarna med civilrättsliga mål, huvudsakligen familjerätt och det är "frivilligt" att vända sig till den.
    Utslagen/domarna kommer dock i vanliga domstolar, så Sharia-domstolarna blir då mer rådgivande. Men vad säger att detta inte ändå kan innebära betydelsefull påverkan? Det vittnas ändå om att Sharia-domstolen skickar ärenden vidare med sina yttranden eller lägger ner fall utefter deras värderingar och att detta drabbar främst kvinnor.
  • SchaefferBoy

Jag har aldrig sett någon som vurmar för invandringen, själv befatta sig med invandringen och bo på ett "utanförskapsområde".

Aldrig.

Ofta bor dess personer så långt det bara går att komma från allehanda invandrare. Och visst är det humor att se idioterna in action. Man skrattar åt dumskallarna.

• SpanskaFlugan
    Anonym (seriöst?) skrev 2015-03-04 21:08:32 följande:

hej pkmuppen

Detta har pågått i många år nu och andel av islam områden där dom inneboende sätter högre tilltro till egna lagar än landets växer med varje år som går.

Sen kan du ju i vanlig ordning försöka släta över det men det förändrar inte faktum.

Sen att även England börjar uppmärksamma det nu och försöker göra nått åt saken förändrar inte faktum att detta pågår och växer till större och större problem, i våra egna bakgårdar.

Krav på sharia domstolar har även kommit i Sverige, nog det enda goda beslutet svenskar tog på senare år men att säga blankt nej men det förändrar inte faktum att det redan har kommit hit och mindre problem blir det inte när planen är att importera en halvmiljon nya dom kommande åren.

Inte lätt för pkmuppar att inse att mångkultur har inte fungerat nånstans där det har försökt att tillämpas så åter till frågan, vill du att vi ska ha sharia domstolar i ghetton där dom inte godkänner landets lagar och känner sig trygga där när inte ens polis vågar sig in?

Är du oförmögen att debattera utan att förolämpa folk som inte håller med dig? Du blev kallad "Sverigedemokrat", en partitillhörighet, inte en förolämpning, men du var tvungen att kontra med "pkmuppen". Moget...verkligen... 
  • Rani

Människor är ändamål och inte medel.

På intet sätt ska invandrare/flyktingar ses som medel för att skapa lycka för oss som redan befinner oss i det här landet. Vi ska ta emot människor för deras skull och för att de har ett behov av drt.

• HSOF
    Tom Araya skrev 2015-03-04 20:38:24 följande:

Redan med 90-talets nivåer var det svårhanterligt.

Jo under kriget i Jugoslavien var systemet också väldigt ansträngt, men det är först de senaste åren som fått bägaren att riktigt rinna över. Tyvärr så inser våra styrande inte det här och problemen kommer nog troligen bara bli värre om oroligheterna i Syrien, Mellanöstern och Afrika fortgår.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (seriöst?) skrev 2015-03-04 22:03:45 följande:

Jag blev kallad för sverigedemokrat i och med personen använde det som ett skällsord och försökte med det dels förminska mig eller det jag skrev, svarade bara med samma mynt.

Men skitsamma, shariadomstolar är redan ett faktum, dom har inte börjar stena kvinnor än men faktum att dom finns i moderna demokratiska samhällen är ett hån mot det fria samhället vi sägs leva i.

Det är inte ett faktum. Vissa källor vill få det till att det finns shariadomstolar i Storbritannien men om man bara letar lite hittar man lätt att det rör sig om civilrättsdomstolar som privatpersoner kan vända sig till i civilrättsfall. Dock måste de följa brittisk lagstiftning och och fallet kan tas upp i vanlig domstol om ena parten inte är nöjd. Att försöka få det till att brittiska regeringen är på gränsen till att tillåta steningar och muslimska stater inom landets gränser som vissa vill få det till är befängt och direkt lögn. 

Det finns inga shariadomstolar eller zoner i Storbritannien där bara sharia lagar gäller. Det är brittisk civilrätt som gäller i alla led. 
  • Tom Araya
    Rani skrev 2015-03-04 21:56:37 följande:

Människor är ändamål och inte medel.

På intet sätt ska invandrare/flyktingar ses som medel för att skapa lycka för oss som redan befinner oss i det här landet. Vi ska ta emot människor för deras skull och för att de har ett behov av drt.

Dock måste en mängd behov prioriteras mot varandra, eftersom de alla kostar och plånboken inte har oändligt innehåll.
  • Anonym (Pernilla25)
    SpanskaFlugan skrev 2015-03-04 22:23:37 följande:
    Det är inte ett faktum. Vissa källor vill få det till att det finns shariadomstolar i Storbritannien men om man bara letar lite hittar man lätt att det rör sig om civilrättsdomstolar som privatpersoner kan vända sig till i civilrättsfall. Dock måste de följa brittisk lagstiftning och och fallet kan tas upp i vanlig domstol om ena parten inte är nöjd. Att försöka få det till att brittiska regeringen är på gränsen till att tillåta steningar och muslimska stater inom landets gränser som vissa vill få det till är befängt och direkt lögn. 

Det finns inga shariadomstolar eller zoner i Storbritannien där bara sharia lagar gäller. Det är brittisk civilrätt som gäller i alla led. 
    Du har fullständigt rätt. Det är bara popagandespridande Sverigedemokrater som vill folk att tro på denna skröna!
Svar på tråden Fördelar med invandringen?