• Nenne666

Fördelar med invandringen?

SpanskaFlugan skrev 2015-08-31 13:10:43 följande:

En enorm fördel med invandring som jag uppskattar som matnörd är att det blir allt enklare att få tag på ovanliga produkter i matbutiken. Handlare har insett att de kan tjäna pengar på produkter som vi i Sverige inte ser som basvaror men som andra kulturer tycker är nödvändiga. Det är roligt att kunna få tag på riktigt bra saffran, granatäpplen, couscous, mynta och hummus i vilken butik som helst nu. 

En annan stor fördel är ju arbetskraften. Vi, hela Europa, är en åldrande befolkning, och vi behöver mer människor i arbete för att försörja och ta hand om vår åldrande befolkning. Eftersom barnafödande varit på historiskt låga nivåer under flera decennier är det tur att folk från andra delar av världen vill flytta hit. 

Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
    Absolut! Jag håller med dig. Men det kan transporteras via lastbil utan en harang av lycksökare.
  • Nenne666
    Nenne666 skrev 2015-09-17 03:23:18 följande:
    Absolut! Jag håller med dig. Men det kan transporteras via lastbil utan en harang av lycksökare.
    Då menade jag saffran och övriga kryddor .
Svar på tråden Fördelar med invandringen?