Det är konstigt så olika som man i så fall kan reagera på Munkpeppar och att man kan känna så olika när det gäller att försöka bli gravid eller ej...
Jag är ju 42,5 år och har inga barn sedan tidigare och det kanske är just därför som jag är otroligt PÅ och inte ens skulle kunna tänka tanken att ge upp försöket att skaffa barn. Om man har fått reda på att man fortfarande har ÄL så skulle jag känna mig väldigt nere om jag beslutade mig för att "näe...det går nog inte för att jag är så gammal så jag struntar i att ens försöka mer".
Det här är absolut ingen pik eller så till er som här inne har fattat det beslutet (om ni nu har gjort det?), men de här tankarna på att ge upp innan det VERKLIGEN är för sent...ja de tankarna får inte ens chansen att fästa i min hjärna i varje fall - de motas bort omedelbart!
Det kan ju iofs ha med min personlighet att göra. Jag kan ju berätta att jag vill nå längst upp i toppskiktet av den branschen jag jobbar inom och det är något som jag lovat mig själv att jag verkligen ska lyckas med. Punkt! Visst, denna målsättning har inneburit att jag har gått arbetslös en hel del och nu har jag "försökt nå toppen" sedan 1999. Alltså är jag nu inne på mitt 14:e år på att nå dit jag vill jobbmässigt.
Många tycker säkert jag är helt galen (tycker kanske jag själv också emellanåt * ler *) som inte bara skiter i det här kämpandet och gör något annat istället. Problemet är att jag inte har något alternativ - och det är helt enkelt för sent att sluta försöka! Jag tänker inte ha slösat bort 14 år av mitt arbetsliv för ingenting....det finns inte ens i min hjärna. Skulle aldrig, aldrig, aldrig förlåta mig själv när jag blir gammal, om jag inte gjorde precis ALLT jag kunde innan det verkligen var försent...först DÅ kan man ju inte göra något åt situationen och då är det ju bara att acceptera läget.
Därför tänker jag på samma sätt när det handlar om att bli gravid. Jag har gett mig SJUTTON på att detta projekt ska lyckas, jag kommer att få barn framöver. Visst, det kanske kommer att kosta tiotalet missfall (eller mer)...men då får det väl göra det då!
Jag är löjligt målmedveten person och önskar på något sätt att jag kan sprida lite peppningsbaciller här inne så att ni inte kastar in handduken i förtid....för det finns ingen som kommer att tacka er för att ni gav upp i förväg när ni sitter där som pensionärer om X antal år. Allra minst kommer ni själva att vara tacksamma för att ni inte försökte in i det sista...
Hur som helst, det är klart att alla gör som de vill och fattar de beslut de vill och jag är en person med otroligt stor respekt för andra personer, vill bara dela med mig lite av mina egna tankar.
Förresten så fick jag ju i november besked av sjukvården om att jag behöver hormoner för att alls kunna bli gravid. De såg att jag hade ägg som inte var tillräckligt stora (och heller inte så många) för att jag skulle kunna bli gravid på egen hand.
Då jag inte vill proppa i mig några sådana hormoner i onödan, så gick jag rakt på Munkpepparen istället och en hel del andra vitaminer m.m. (mitt "gravidrecept" står i min pres), Blev ju gravid i början av december, men så blev det MF på nyår.
Det är galet...men jag är faktiskt gravid igen och befinner mig nu på vecka 5+0.
Så kan det gå....