• Charlotte45

Någon mer som funderar på att sluta hoppas?

Nu har jag provat akupunktur ett tag, men inte har jag blivit gravid. Det hade varit roligt med ett syskon till vår lilla 2åring, men det verkar inte gå. Nu har vi hållit på i över ett år. Kanske är mina ägg för gamla, jag är ju ändå 47. Fast jag blev gravid spontant med vår dotter när jag var nästan 45... men det hinner nog hända mycket med kroppen på två år. Och jag är så lyckligt över henne!

Men är det någon mer därute som också funderar på att ge upp av åldersskäl? Hur tänker ni? Jag känner en sådan sorg.

• Svar på tråden Någon mer som funderar på att sluta hoppas?
  • Leoniz

Skönt med en plats för att ventilera tankarna och med lite positiv pepp och respons, tack mowgli Glad Vet inte hur ni andra har det hemma,med support och förståelse från era män? Men själv tycker jag inte att jag kan få det stödet jag behöver de dagar det är som mest jobbigt av min man, och jag menar inte att låta någon skugga falla på honom, han gör så gott han kan, men det räcker liksom inte till när jag är som mest deppig över att inte lyckas bli gravid. Känns så frustrerande att inte få det jag behöver Skrikandes Hur gör ni andra?

• mowgli

Nä, jag tycker väl också att jag saknar stöd och support från mannen. Samtidigt är det vi som sitter där med alla hormoner och ägglossningstester och PMS och så vidare så det kanske är ofrånkomligt att det är vi som mår mest dåligt?

Det är hur som helst det som är mitt dilemma, jag orkar inte försöka mer då jag dels blir så trött och ledsen när mensen kommer och har svårt att ladda om, dels är den drivande när det gäller sexet och jag pallar inte med när jag inbillar mig att jag har väldens "kanonägglossning" på gång och så är han för trött för att sexa.

• Charlotte45

Hej igen
    Jag har nog haft bra stöd hemma, lagom mycket om jag säger så. Min man lyssnar och förstår, men låter mig inte dras ned alltför mycket. Han är väldigt bra på det sättet.

Jag har iaf börjat med ägglossningsstickor igen. Köpte storpack av de billigastebilligaste och nu tänker jag ta tre gånger per dag. Mest faktiskt för att försöka förstå mig på min kropp, inget är ju som förut längre. Men också för att faktiskt lyckas pricka in de ägglossningar jag verkar ha (om det verkligen lossar några ägg är ju en annan sak).

• Blingbling

Charlotte, har du fått svar från din gyn ännu om Pergotime? Sedan vill jag också påminna om Munkpepparn, för när jag nu körde min andra kur och hade ÄL för någon vecka sedan upplevde jag en ÄL som aldrig har varit så stark någon gång tidigare! Det kändes som det var aktivitet på båda sidor i tjejmagen, vilket aldrig tidigare har hänt! Sedan ska ju pepparn också hjälpa till att styra upp cykler som är oregelbundna - förutom att den "sparkar igång" slöa äggledare. KUL iaf att du inte gett upp hoppet!!

• Charlotte45

Hej igen
    Nej, jag ska till gyn i nästa vecka.

Jag måste vara i förklimakteriet, för tre morgnar i rad har jag fått jättestarka positiva streck (LH-stegring) på ÄL-stickorna. Men vid 14-tiden visar de negativt varje dag, och på kvällen visade de positivt första dagen och negativt andra dagen (jag vet att urinen är mer koncentrerad på morgonen). Jag har läst att äldre kvinnor ofta har LH-stegring under längre tid.    http://www.agglossningskalender.com/agglossningstest.php

Det verkar ju vara orimligt att mäta stark stegring tre dagar på raken... om man inte är i förklimakteriet förstås. 

Någon som känner igen sig? 

• True

nu har jag beställt att få utredning om hur mina chanser ser ut. jag är ju singel som jag skrivit om tidigare men givande att ändå få veta om jag har ngar år på mig el om är superbrått.

de sa att de krävde att man hade försökt 1,5 år o hade relation så först ljög jag om det. sen bad jag om ursäkt o sa som det var o nu ska jag få komma på ngn slags undersökning iaf :) 

• Leoniz

Fortfarande ingen mens här Förvånad Kan undra om jag hoppar över en hel månad eller vad som händer, dag 45 idag? Har tänkt låta den här veckan gå och har ingen mens dykt upp efter helgen så blir det att ringa gyn och boka tid. Bara mensen hoppar igång igen så får jag väl också prova munkpeppar.  

True: vad bra att du fått en tid för lite kontroll i alla fall Glad  

• Charlotte45

Jag har haft två cykler på ca 45 dagar under 2012 samt min första 2013 på 39 dagar. För min del tror jag det är klimakteriet, för före 2012 hade jag nästan på klockslaget dag 28.

Hoppas verkligen att alla i denna tråd hittar något bra just för dem!  

• Blingbling

Tänkte bara på en sak gällande ÄL-stickor... När jag, för första gången, körde med sådana stickor i mitten av januari så stod det att man inte skulle testa med morgonurin utan testa mellan 10.00 - 20.00. Men det kanske inte är sådana regler på de stickorna du testar med Charlotte.

• Charlotte45

Det står inget om det på stickorna, men jag har läst på olika ställen på nätet att man ska testa mellan 10 och 20 samt att cirka kl 14 är bäst. På andra ställen har jag läst att man ska använda morgonurinen. Så för att vara på den säkra sidan testar jag morgonurin, kl 14 samt på kvällen vid 19... Tur att det handlar om billiga stickor.

Svar på tråden Någon mer som funderar på att sluta hoppas?