Hej Leoniz
Så här har det sett ut under 2012 och januari 2013:
26 dagar, 26 dagar, 29 dagar, 48 dagar (ingen ägglossning denna cykel, tänkte att jag kanske hade missfall under cykeln innan), 19 dagar, 20 dagar, 25 dagar, 25 dagar, 46 dagar (möjligt missfall eller seg äggblåsa, hade gravidsymptom, men negativt gravidtest), 27 dagar, 32 dagar, 28 dagar, 39 dagar
Om man bortser från cykeln utan ägglossning på 48 dagar som föregicks av ett möjligt missfall och där två totalmysko cykler på 19 resp 20 dagar kom så har cykeln betett sig hyfsat regelbundet i samband med de långa cyklerna på 46 respektive 39 dagar. Men om jag skulle jämföra för hur det var innan jag fick barn och då jag alltid hade 28 dagar, nästan alltid på förmiddagen, så är jag ju superoregelbunden nu.
Det är mycket kloka tankar du har om att fokusera på annat, för det är ju klart att det finns andra viktiga saker i livet än förklimakteriet. Det är så självklart att det är pinsamt att skriva ned vad som är viktigt, dvs. det barn man har, familjen, vännerna, hälsan, jobbet. Jag har tidigare tränat mycket, men när jag började på akupunktur öfr att öka förutsättningarna för att bli gravid i höstas fick jag spinningförbud. Även om jag nu har gått min sista akupunkturbehandling för att öka cirkulationen i livmodern tänker jag att jag får träna lugnare, framöver t.ex. ta upp styrketräningen ordentligt (när jag styrketränade och dessutom vägde mer än nu blev jag ju gravid trots att jag var 42 resp 44). När jag var yngre ville jag bli spinningledare, men nu känns det inte viktigt. Och sedan är det jobbet... jag har ett högavlönat jobb, men eftersom huvudet är på annat håll så är jag inte direkt högpresterande. Kanske skulle jag ta och försöka skärpa upp mig där!? Jag kanske skulle söka ett nytt jobb dessutom. Jaha, och så bor vi i en lägenhet som är för liten och litet småsunkig. Vi har letat hus ganska länge, men jag är inte så mentalt engagerad för jag tänker ju mest på att bli gravid eller på klimakteriet, dumt nog. Och så ska vi gifta oss i vår - fantastiskt förstås - men inte heller där är jag någon bridezilla eller vad det heter, för det viktigaste är ändå att bli gravid. Nä usch, vad jag är trött på mig själv- jag blir ju inte lättare gravid för att jag tänker på det. Däremot missar jag ju annat viktigt (jobb, träning, husletande, bröllopet) som jag har omkring mig (dock inte vår dotter, där är det 100% fokus från mig).
Gud, om detta vore någon annans inlägg skulle jag tycka att personen i fråga var väl gnällig och dessutom riskerar slösa bort allt fint hon har! Nu säger jag det till mig själv!