Hej Mowgli och Leoniz (och alla andra förstås)
Vilka intressanta inlägg!
Jag hade en märklig upplevelse på väg till jobbet igår. Jag stötte på en kollega, som kanske är 5-10 år äldre än jag. Jag har egentligen aldrig pratat med henne och känner henne inte. Men hon började prata med mig och vi kom in på barn. Hon frågade vad min dotter heter. Jag sade det och då svarade hon "Vi har också en X (jag vill inte lägga ut namnet) fast hon är 24). Jag fick intrycket av att den tjejen är deras enda barn. Hon berättade så livfullt och engagerat om deras mor-dotterförhållande och i övrigt hur livet hade varit med denna flicka medan hon fortfarande växte upp och bodde hemma. Jag fick en sådan frid i själen av det samtalet och kände som att jag fick en inblick i hur min mans och mitt liv med vår enda dotter faktiskt kan bli. Mötet med min kollega kändes faktiskt livsavgörande.
Jag funderar vidare på pergotime (om jag nu skulle få det utskrivet). Intressant att få ta del av dina biverkningar, Mowgli (fast mycket tråkigt för dig förstås). Speciellt det här med att ägglossningssekretet kan bli "förstört" så att spermien inte kan simma igenom det har jag läst om förut, och om det händer så är ju pergokuren helt förfelad. Det var också intressant att få veta att du fått liknande symptom med munkpeppar. Jag provad apiforce en cykel i somras. Jag fick mycket flytningar, som jag (miss?)tolkade som ägglossningssekret. Sedan dröjde min mens i 48 dagar. Jag var inte gravid med missfall. Däremot kan det ha varit ett ägg som tog väldigt god tid på sig att släppa, för jag hade sådana "sprängningskänslor" kring livmodern av och till, Det var i alla fall vad min gynekolog sade.
Jaha, nu ska jag snart på akupunktur. Jag har ingen lust, för det känns meningslöst, men jag har bestämt mig för att gå i dag och nästa vecka. Då kommer jag sammanlagt att ha gått 14 ggr och då borde jag en långtidseffekt.
Jag ser fram mot att läsa fler intressanta inlägg här i tråden - om barnlängtan och klimakteriet och annat.